Będą zmiany w Lytro Light Field Camera?

Będą zmiany w Lytro Light Field Camera?14.01.2012 15:47
Lytro Light Field Camera
Piotr Dopart

Pamiętacie zapewne aparat fotograficzny Lytro Light Field Camera pozwalający na wyostrzenie już po wykonaniu zdjęcia? Wczoraj na CES odbyła się prezentacja sprzętu, połączona z foto-spacerem po ulicach Las Vegas, a zrelacjonował ją serwis DPReview. Podano również informacje o ciekawych możliwościach sprzętu - być może pojawią się one w wersji, która trafi do sprzedaży.

Pamiętacie zapewne aparat fotograficzny Lytro Light Field Camera pozwalający na wyostrzenie już po wykonaniu zdjęcia? Wczoraj na CES odbyła się prezentacja sprzętu, połączona z foto-spacerem po ulicach Las Vegas, a zrelacjonował ją serwis DPReview. Podano również informacje o ciekawych możliwościach sprzętu - być może pojawią się one w wersji, która trafi do sprzedaży.

Redaktorzy DPReview piszą, że event odbył się w hotelu Wynn Hotel w amerykańskiej stolicy hazardu, zaś przedstawione egzemplarze Lytro Light Field Camera to w zasadzie ostatnie modele przedprodukcyjne - rynkowa premiera odbyć ma się już w przyszłym miesiącu, początkowo wyłącznie na lytro.com.

Aparaty dostępne będą w trzech wersjach kolorystycznych: niebieskiej i szarej - wyposażonych w pamięć wewnętrzną o pojemności 8 GB, a także w czerwonej - 16-gigabajtowej. Mniej pojemne modele będzie można zakupić w cenie niemal 400 dolarów (ok. 1400 zł), zaś za szesnastkę trzeba wyłożyć 500 dolarów (ok. 1750 zł).

Jak donosi DPR, wśród testerów znalazł się m.in. zawodowy fotograf Jason Bradley, którego opinia na temat sprzętu pokrywa się w dużej mierze z tym, co mówił Eric Cheng, jeden z przedstawicieli firmy Lytro. Twierdzi on, że pozwalający na refokusowanie aparat jest kierowany przede wszystkim do miłośników elektroniki, którzy czerpią frajdę z zabawy nowym gadżetem.

Bardzo dyskusyjna jest opinia Chenga, zgodnie z którą Lytro spodoba się także fotografom lubiącym cyknąć szybką migawkę, bez przejmowania się ostrzeniem w momencie robienia zdjęcia... I tu zabrzmiał mi w głowie ostrzegawczy brzęczyk - bo czy są w ogóle tacy?

Być może pamiętacie bardzo zachowawczą opinię Devina Coldeweya z TechCruncha, który wspominał, że brak konieczności ostrzenia to jednocześnie zwolnienie fotografa z wyboru tematu zdjęcia, czyli najważniejszej świadomej decyzji, którą może podjąć autor. Od siebie - jak przystało na czepialskiego malkontenta - mógłbym dodać problemy związane z brakiem możliwości podpięcia peryferiów, takich jak lampa błyskowa, czego niedostatki w całej okazałości można było podziwiać na niektórych zdjęciach z linkowanej sesji modowej.

Trudno się nie zgodzić ze spostrzeżeniem Coldeweya, a deklaracja Chenga jawi się zwyczajnie jako składana na wyrost - nie ma nic złego w kierowaniu sprzętu do gadżeciarzy, ale robienie z niego czegoś, czym nie jest, to prosta droga do zawiedzionych i zniechęconych klientów. Na szczęście eksperymentalny tryb Advanced Light Field Mode, w który wyposażono zaprezentowany egzemplarz aparatu, może nieco przystosować Lytro dla bardziej profesjonalnego użytkownika.

Advanced Light Field Mode, w przeciwieństwie do trybu standardowego ustawiającego obiektyw na ostrość od 4 cali i hiperfokalną, pozwala na wybór zakresu, w którym można regulować ostrość. Może to okazać się tym języczkiem u wagi, który nada funkcjonalności refokusowania zdjęcia status pełnoprawnego środka wyrazu, a nie tylko szybko tracącej urok zabawki.

Redaktorzy DPR określają tak wygląd, jak i interfejs aparatu jako nietypowy i minimalistyczny, z jego dotykowym wyświetlaczem i dwoma przyciskami - spustem migawki i "niemal niewidocznym" kontrolerem zooma. Producent nie spodziewa się na tym etapie poważniejszych zmian. Trochę szkoda, bo pierwsi użytkownicy oceniają wyświetlacz jako nieco "zbyt mały i szczegółowy, by docenić efekt".

Jak prezentowała się będzie wersja produkcyjna urządzenia? Trzeba będzie poczekać około miesiąca, aby się przekonać - jeśli jednak kierunek wytyczony wprowadzeniem nowego trybu zostanie zachowany, to kto wie, może na aparat nieco łaskawszym okiem spojrzą zawodowcy?

Źródło: DPReview

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.