Canon 5D Mark III - co sądzi słynny filmowiec?

Canon 5D Mark III - co sądzi słynny filmowiec?06.03.2012 09:00
Kadr z "Reverie" Vincenta Laforeta
Piotr Dopart

Nadejście następcy najbardziej znanej lustrzanki "filmowej" Canona po prostu nie mogło przejść bez echa. Przez Internet wciąż przetacza się fala opinii, m.in. takich sław, jak Vincent Laforet. Oto, co pisze.

Nadejście następcy najbardziej znanej lustrzanki "filmowej" Canona po prostu nie mogło przejść bez echa. Przez Internet wciąż przetacza się fala opinii, m.in. takich sław, jak Vincent Laforet. Oto, co pisze.

Szczególnie interesująca - i zapewne bolesna dla Canona - jest opinia autora filmu "Reverie", który tak wyjaśniał nikłą szansę nakręcenia sequelu za pomocą Mark trójki:

1. Uważam gmeranie przy czymś już dobrym za głupotę…
  1. Specyfikacja aparatu nie gwarantuje, że się uda [nakręcić film].
  1. Brak czystego wyjścia HDMI… czemu… czemu… czemu? (nie!?)

Laforet pisze dalej, że Canon C300 był dużo większym krokiem naprzód, dlatego poświęcił energię na nakręcenie "Mobiusa" parę miesięcy temu. Bodaj najsłynniejszy canonierski twórca filmowy podkreśla wprawdzie, że Canon 5D Mark III wniósł sporo małych, lecz istotnych usprawnień, jednak część zmian wymusza potężną korektę w obrębie workflow podczas produkcji filmowej.

Vincent pisze dalej, że wyciśnięcie z nowej wersji dodatkowych 2 EV na korzyść przy słabym świetle sprawia, że aparat niemal dorównuje w tym aspekcie Canonowi 1Dx. Skrytykowany został za to fakt, że tryb 60fps wciąż nie obsługuje rozdzielczości Full HD. Laforet powątpiewa także w skuteczne rozwiązanie problemu mory i niepochlebnie wypowiada się na temat ciągłej obecności "efektu galaretki" - choć kwestia aliasingu, znana z poprzednika, została nieźle rozwiązana.

Taka ocena w ustach jednego z autorytetów w materii lustrzankowego filmowania może stanowić zawód dla wielu potencjalnych użytkowników Canona 5D Mark III. Na pocieszenie Laforet pisze, że nowy Canon mimo wszystko stanowi najlepszą DSLR-ową ofertę dla operatora filmowego - nawet jeśli nie dorasta do legendy, którą sam stworzył jeszcze przed oficjalną prezentacją.

Oto, jak z wideo radził sobie Mark II, a jak radzi sobie jego następca:

Źródło: Vincent Laforet

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.