Ci ludzie nie istnieją - zdjęcia to zasługa sztucznej inteligencji

Ci ludzie nie istnieją - zdjęcia to zasługa sztucznej inteligencji08.11.2017 11:10

To, jak bardzo sztuczna inteligencja idzie do przodu, może przerażać. Patrząc na te portrety, w życiu bym nie pomyślał, że odpowiada za nie algorytm. Zobaczcie sami i oceńcie. Przyszłość przez wielkie ”P”.

Czasem do zilustrowania tekstu lub jakiegoś materiału reklamowego potrzebny jest portret. Często wymagany jest dokładny typ urody modela, który ma użyczyć wizerunku. Być może już niedługo nie będziemy musieli przeglądać katalogów agencji modelingowych i będziemy mogli wygenerować pożądany ”look”.

Firma NVIDIA, jeden z liderów na rynku kart graficznych, opublikowała interesujący materiał, w którym przedstawia zaawansowane działanie GAN (generative adversarial network) oraz swój nowy algorytm korzystający z dwóch sieci neuronowych jednocześnie. Pierwsza sieć tworzy obraz, druga odpowiada za jego przetworzenie. Połączenie obu technologii pozwala na wygenerowanie sztucznego zdjęcia, które wygląda bardzo prawdziwie. Szczerze mówiąc – nie zorientowałem się, że to tylko wytwór sztucznej inteligencji.

Progressive Growing of GANs for Improved Quality, Stability, and Variation

Sieci neuronowe zostały wyszkolone na podstawie zdjęć znanych osób w niskiej rozdzielczości. Z czasem algorytmom zostały przedstawione zdjęcia w lepszej jakości, co przyspieszyło i ustabilizowało proces uczenia się. Dzięki takim zabiegom sztuczna inteligencja wypracowała sposób na stworzenie ”zdjęcia” nieistniejącej osoby. Generowanie twarzy wydaje się być najbardziej złożonym i interesującym procesem. Jednak oprócz tego algorytmy potrafią tworzyć różne scenerie oraz przedmioty, co daje im możliwość zbudowania kompletnego fotorealistycznego obrazu.

NVIDIA trzyma wysoką pozycję na rynku gier wideo, lecz nie sądzę, by ta technologia znalazła zastosowanie tylko na tym konkretnym rynku. Widzę tu ogromny potencjał w branży reklamowej. Dla przykładu – od dawna tworzy się reklamy, oparte o trójwymiarowe grafiki samochodów, rzadko kiedy występują w nich prawdziwe pojazdy. Taki sposób jest po prostu tańszy i wygodniejszy. Obawiam się, że to samo może wydarzyć się z reklamami produktów, w których potrzebni są modele. Przyznacie, że przypomina to trochę klimat z ”Łowcy Androidów”.

Więcej informacji znajdziecie na stronie NVIDIA.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.