Cukierki M&M's tworzą majestatyczne strumienie koloru

Cukierki M&M's tworzą majestatyczne strumienie koloru15.12.2016 10:49
Źródło zdjęć: © © [Beauty of Science](http://www.beautyofscience.com/mmdissolving)
Mikołaj Rożek

Od dawna wiemy, że M&M'sy rozpuszczają się w ustach, a nie w dłoni. Definitywnie zrobią to w wodzie. Yan Liang, producent należący do grupy Beauty of Science, dojrzał w procesie rozpuszczania cukierków coś niesamowitego i postanowił się tym podzielić.

Kolorowe cukierki M&M's są jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek słodyczy na świecie. Znane są nie tylko ze swojego unikalnego smaku, ale także z humorystycznych reklam z dwoma antropomorficznymi cukierkami. Slogan marketingowy "M&M's rozpuszcza się w ustach, a nie w dłoni", stał się bardzo popularnym tekstem, powtarzanym wszędzie od szkolnych korytarzy po zakłady pracy. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że wyglądające jak guziczki cukierki istnieją od 1941 roku i sprzedawane są w ponad 100 krajach.

Źródło zdjęć: © © [Beauty of Science](http://www.beautyofscience.com/mmdissolving)
Źródło zdjęć: © © [Beauty of Science](http://www.beautyofscience.com/mmdissolving)

Yan Liang nie jest pierwszą osobą w Internecie, która wrzuciła M&M'sy do szalki Petriego, wypełnionej wodą i wycelowała w nią kamerę. Różnego rodzaju przykłady przewijają się w mediach społecznościowych. Jak się okazuje - patrzenie na rozpuszczające się w wodzie M&M'sy jest popularnym eksperymentem wśród amerykańskich dzieci.

Źródło zdjęć: © © [Beauty of Science](http://www.beautyofscience.com/mmdissolving)
Źródło zdjęć: © © [Beauty of Science](http://www.beautyofscience.com/mmdissolving)

Skorupki zrobione są z odpowiedniej mieszanki cukru i syropu kukurydzianego, dobrze rozpuszczają się w wodzie, a w trakcie tego procesu kolory nie mieszają się. Skorupki nie są zrobione z kruszonych żuków, jak twierdzą internetowe legendy.

Źródło zdjęć: © © [Beauty of Science](http://www.beautyofscience.com/mmdissolving)
Źródło zdjęć: © © [Beauty of Science](http://www.beautyofscience.com/mmdissolving)

Dzięki technologii 4K, odpowiedniemu przybliżeniu i wszelkim innym dobrodziejstwom profesjonalnego bezlusterkowca, Sony A7R II nagrał timelapse rozpuszczania kolejnych cukierków w wodzie. M&M'sy w szalce na czarnym tle, w chwilę po kontakcie z wodą, wypuszczają fale koloru we wszystkich kierunkach. Efekt, który w normalnej skali także wygląda interesująco, w makro osiąga całkowicie nowy wymiar.

Widzimy coś na kształt pojedynczych strumieni koloru z impetem wydobywające się z cukierka. Na koniec powstaje obraz przypominający siatkówkę oka albo odległą mgławicę. Eksperyment nie kończy się na pojedynczych M&M'sach, jednak osobiście najbardziej podoba mi się, kiedy widzimy jednego cukierka w szalce.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.