Do spróbowania, nie do kupowania: Canon otworzył pierwszy z salonów Image Square

Do spróbowania, nie do kupowania: Canon otworzył pierwszy z salonów Image Square17.01.2013 15:35
Olga Drenda

W tym salonie Canona obsługa nie będzie zawiedziona, gdy klient spędzi godzinę, przyglądając się aparatom i nie kupując żadnego. Canon Image Square to salon, w którym niczego nie kupisz. Pierwszy otwarto właśnie w Kanadzie.

W Calgary otwarto pierwszy z planowanej sieci salonów Canon Image Square Experience Centre. To nietypowe miejsce – rodzaj showroomu czy „centrum doświadczeń”, w którym można wypróbować rozmaite sprzęty Canona. Różne modele aparatów, kamer i drukarek są do dyspozycji odwiedzających, którzy mogą rozglądać się i pstrykać próbne zdjęcia do woli.

Jeśli ktoś potrzebuje porady, będzie mógł zwrócić się do obsługi. Nikt z personelu nie będzie zawiedziony, jeśli po wypróbowaniu dziesięciu aparatów nie zdecydujemy się kupić żadnego, nikt nie będzie się niecierpliwić i poganiać – w Image Square nie chodzi o to, żeby kupować, tylko żeby poznać swoje preferencje i spokojnie podjąć decyzję. Kiedy wybierzemy model, którym nam odpowiada, obsługa skieruje nas do dystrybutora w okolicy.

[solr id="fotoblogia-pl-63613" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1868,nikon-otworzyl-sklep-z-czesciami-do-aparatow-i-obiektywow" _mphoto="nikonpartsstore-mini-636-54ef02d.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2569[/block]

W Image Square przewidziano miejsce na salę edukacyjną, studio fotograficzne i dużo atrakcji typu ściana multimedialna czy interaktywny stół z monitorem, z którego dowiemy się, jak powstało wybrane przez nas zdjęcie. Bardzo podoba mi się również pomysł na współpracę z 500px – coraz popularniejszym serwisem do prezentacji portfolio. W salonie w Calgary stworzono miejsce dla galerii, w której wystawiane są prace fotografów z 500px korzystających ze sprzętu Canona. To sposób na promocję lokalnych fotografów i przedsiębiorstw - 500px jest kanadyjskim serwisem.

Showroomowe przedsięwzięcie wydaje mi się dość ryzykowne z finansowego punktu widzenia (na czym tak właściwie można tu wymiernie zarobić?), ale równocześnie bardzo ciekawe – to połączenie „ambasady marki” i domu kultury - przestrzeni wystawowej i edukacyjnej w stylu parku doświadczeń. Trochę kojarzy mi się z salonami, które również w Polsce prowadzi Leica – oprócz standardowego sklepu dba o różnorodność propozycji, organizuje wystawy i spotkania, promuje wydawnictwa.

Na pewno wzorem są też kultowe dla wielu Apple Stores, właściwie synonim "czegoś więcej niż zwykły sklep". Poza tym za rogiem czeka już nowy konkurent. Pomysł na "sklepy z gratisem" rozwija również Polaroid, który stopniowo stara się odbudować swoją potężną niegdyś pozycję. W USA powstaną Fotobary - salony Polaroida, w których będzie można drukować, oprawiać i twórczo edytować swoje zdjęcia, a w razie potrzeby skorzystać z rad obsługi.

[solr id="fotoblogia-pl-63642" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1865,gwiazdy-kina-na-portretach-daniela-raczynskiego-galeria" _mphoto="mg-8472-63642-252x168-5046d24d81.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2570[/block]

Jeśli to krok Canona w stronę budowy marki, którą kocha się bezgranicznie, tak jak Leicę czy Apple'a, to gratuluję odważnego pomysłu i - chociaż sama nie fotografuję Canonem - to trzymam kciuki i czekam na rozwój spraw. W Polsce podobnego salonu doczekamy się w bardzo dalekiej przyszłości, jeżeli w ogóle, ale zapewne w Paryżu czy Berlinie będzie można zajrzeć do Image Square już niedługo.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.