Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV]

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV]26.05.2015 18:41
fotofestiwal 2015

Fotofestiwal 2015 startuje już za dwa dni. 28 maja otworzy się prawie dwadzieścia wystaw w centrum festiwalowym, czyli tylko połowa wszystkich fotofestiwalowych wystaw! Sama Szkoła Filmowa w Łodzi przygotowała aż jedenaście ekspozycji - od wystawy grupowej FLOW w centrum festiwalowym - po projekty studentów i absolwentów rozsiane po całym mieście. Trochę więcej o nich i dużo zdjęć!

Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Kuba Rubaj
Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Kuba Rubaj

Główna wystawa - FLOW to refleksja nad ciągłą zmianą i naszym stosunkiem do niej, sposobem jej postrzegania i rejestracji. Historia o potrzebie wyruszenia przed siebie, opowiedziana z wielką wrażliwością i umiejętnością obserwacji. Co oznacza być w drodze, czym jest podróż? To przede wszystkim stan bycia pomiędzy – stan, w którym opuszczasz coś w dążeniu do czegoś nowego, by po chwili zapomnieć o przyczynie i celu. To także doświadczenie, w którym spotykasz siebie innego. Spotkanie z niewiadomym i nieznanym.

Wśród prezentowanych prac zobaczymy m.in.: cykl Igora Pisuka – Deceitful Reverence. To wielowarstwowa opowieść o samotności i emigracji, praca bardzo osobista, wynikająca ze złożonej relacji pomiędzy nowym światem, w którym znalazł się autor a jego światem wewnętrznym.

Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Źródło zdjęć: © Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk

Instalacja składająca się z fotografii, rysunków i video Martyny Strzelczyk zatytułowana Kiedy sny stają się rzeczywistością jest refleksją nad kolejnym aspektem spotkania z nieznanym. Autorka wprowadza nas w prawdziwe, rodzinne historie przenikania się dwóch stanów i próby porozumienie między nimi. Kamila Szopa w swojej pracy ono-ono wielokrotnie wyrusza w podróż, która nie wiadomo dokąd ją zaprowadzi. Jej seria autoportretów to zapis zanurzania się w procesie, całkowite poddanie się pewnej czynności, która doprowadza ją do spotkania z ukrytym. Kuba Rubaj – autor projektów Rainbow/The Road to artysta, dla którego bycie w drodze jest stanem naturalnym.

Helotyzm Justyny Bugajczyk w Galerii Wschodnia to wchodzenie w osobistą historię i przestrzeń człowieka od którego artystka wynajmowała mieszkanie. Żyjemy w kulturze, w której każdego człowieka można rozłożyć na przedmioty, które posiada. Czy możliwy jest proces odwrotny? Wykorzystująca różne media praca to z jednej strony dokumentacja, z drugiej artystyczne wkroczenie w cudzą strefę osobistą, a dodatkowo w przestrzeń naznaczoną śmiercią. To jakby małe archiwum rzeczy-bytów, które zarazem jest, jaki i nie-jest.

Źródło zdjęć: © fot. Justyna Bugajczyk
Źródło zdjęć: © fot. Justyna Bugajczyk
Źródło zdjęć: © fot. Justyna Bugajczyk
Źródło zdjęć: © fot. Justyna Bugajczyk

Od gwiazdy do atomu Agaty Opalińskiej i Martyny Strzelczyk w Hotelu Stare Kino to Fascynacja Kosmosem ­-przestrzeni niezbadanej przez człowieka, którą opisują przeróżne teorie mniej lub bardziej prawdopodobne, ale cóż jest możliwością prawdy i rozumu kiedy jesteśmy tacy malutcy. Artystki obrazami pytają czy faktycznie gdzieś istnieje alternatywna rzeczywistość?

Źródło zdjęć: © Martyna Strzelczyk
Źródło zdjęć: © Martyna Strzelczyk
Źródło zdjęć: © Agata Opalińska
Źródło zdjęć: © Agata Opalińska
Źródło zdjęć: © Martyna Strzelczyk
Źródło zdjęć: © Martyna Strzelczyk
Źródło zdjęć: © Martyna Strzelczyk
Źródło zdjęć: © Martyna Strzelczyk
Źródło zdjęć: © Agata Opalińska
Źródło zdjęć: © Agata Opalińska
Źródło zdjęć: © Agata Opalińska
Źródło zdjęć: © Agata Opalińska

Wojtek Wieteska w Nailing love (Szklarnia Szkoły Filmowej) Posługuje się fotografią, obrazem ruchomym i przedmiotami. Zastanawia się nad ich relacjami między sobą. W sposobie doboru prac i ich ekspozycji interesuje go zagadnienie oryginału, kopii i powielania, trwałości i zniszczenia. Błądzi po obrzeżach fotografii i spotyka tam właśnie nowe połączenia.

Tomasz Wysocki w Exodus 2064 w Galerii Remedium snuje wizję przyszłości i opowiada losy bohaterów w niej uwięzionych. Świat ma się stać złudzeniem harmonii i raju. Wzorem doskonałości. Jest rok 2064…A że w każdym systemie są wady to nieliczni je wykorzystują dostrzegając, że są poddani hipnozie z której nie mogą całkowicie wyjść.

Źródło zdjęć: © Tomasz Wysocki
Źródło zdjęć: © Tomasz Wysocki
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Wysocki
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Wysocki
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Wysocki
Źródło zdjęć: © fot. Tomasz Wysocki

Wielkoformatowa praca Pomieszanie Andrzeja Różyckiego (5,5×7 m) przy Budynku Nowych Mediów Szkoły Filmowej to korzystająca z popularnej kliszy wizualna impresja o tym w którą stronę zmierza i czym się stała fotografia.

Rewind Marleny Jabłońskiej w Galerii Opus jest powrotem do do domu rodzinnego, na łono rodziny, związanych z tym wspomnień i z refleksją o wpływie na obecną osobowość autorki. Fotografie metaforycznie i poetycko przedstawia skutek wpływu rodzica na dziecko, jego postrzeganie miejsca, określanego domem, jako zupełnie inną rzeczywistość.

Tekst kurator głównej wystawy: Ewy Ciechanowskiej

Źródło zdjęć: © fot. Marlena Jabłońska
Źródło zdjęć: © fot. Marlena Jabłońska
Źródło zdjęć: © fot. Marlena Jabłońska
Źródło zdjęć: © fot. Marlena Jabłońska
Źródło zdjęć: © fot. Marlena Jabłońska
Źródło zdjęć: © fot. Marlena Jabłońska

To nie wszystkie wystawy Filmówki w Łodzi.

Pełen program wystaw i harmonogram wernisaży znajduje się na stronie: http://www.fotofestiwal.com/2015/wystawy/filmschool-imaginarium/

fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.