CEWE FOTOKSIĄŻKA jako portfolio fotograficzne

CEWE FOTOKSIĄŻKA jako portfolio fotograficzne27.02.2019 12:30
MATERIAŁY PARTNERSKIE

Jesteś świetnym fotografem, bo robisz ciekawe zdjęcia. Skoro twoje kadry przemawiają za ciebie, to przecież musisz je prezentować w taki sposób, na jaki zasługują. Napracujesz się nad zdjęciem, więc chcesz pokazać maksimum jego zalet wizualnych – niejedna praca mogła świetnie wyglądać na ekranie komputera, ale znacznie gorzej jako wydruk. Tutaj tego nie uświadczysz. Wykrzesaj to, co najlepsze ze swoich zdjęć w drukowanym portfolio fotograficznym pod postacią CEWE FOTOKSIĄŻKI.

Jak ma wyglądać twoja [CEWE](https://foto.wp.pl/ follow) FOTOKSIĄŻKA?

Tak, twoim portfolio fotograficznym powinna być CEWE FOTOKSIĄŻKA, która będzie dobrym uzupełnieniem profilu online. Dlaczego warto mieć wydrukowane portfolio w eleganckiej formie? O tym w dalszej części artykułu. Jak każdy projekt, tak i ten musisz przemyśleć. Jak każdy fotograf, zapewne masz swój ulubiony temat zdjęć, specjalizujesz się w portretach, w architekturze, w reportażu lub w krajobrazach. Ilu ludzi, tyle umiejętności. Zdecyduj, co chcesz pokazać i przemyśl:

  • Ile stron ma mieć portfolio?
  • Ilu zdjęć chcesz użyć?
  • Zdjęcia mają być w układzie pionowym czy panoramicznym?
  • Czy będą to tylko zdjęcia czy wzbogacisz treść tekstem (np. specyfikacją techniczną lub datą)?
  • Jak ma wyglądać okładka?

Ilość stron nie powinna być bardzo pokaźna, nikt nie będzie miał czasu na rozpływanie się nad twoimi zdjęciami, bo liczą się konkrety. Portfolio fotografa to prezentacja jego największych zalet i talentu skondensowana na kilku, kilkunastu zdjęciach. Zatem miej mniej stron, ale niech to będą naprawdę twoje najlepsze zdjęcia. Co do formatu, to na portfolio najlepiej pasują te z rozmiaru średniego, czyli przykładowo:

  • CEWE(https://foto.wp.pl/ follow) FOTOKSIĄŻKA Duża (21x28 cm)
  • CEWE(https://foto.wp.pl/ follow) FOTOKSIĄŻKA Duża Panorama (28x21 cm)
  • CEWE(https://foto.wp.pl/ follow) FOTOKSIĄŻKA Kwadratowa (21x21 cm)

Dlaczego te? Na rynku istnieje 11 formatów CEWE FOTOKSIĄŻEK, ale mniejsze niż przedstawione powyżej mogą okazać się zbyt małe, aby profesjonalnie ocenić i docenić pełnię szczegółów twoich zdjęć. Większe formaty po prostu mogą nie zmieścić się w twojej torbie czy plecaku, więc myśl też pragmatycznie. Te największe formaty idealnie nadadzą się do domowego prezentowania swoich prac, a nie do podróży np. pociągiem, autobusem.

Masz już format. A co z papierem, matowy czy błyszczący?

Wygląd twojego portfolio definiuje też wybór papieru. Można wybierać spośród druku cyfrowego i druku na papierze fotograficznym. W obu opcjach decydujemy pomiędzy wariantami matowymi i błyszczącymi (również w wersji Standard lub Premium). Papier błyszczący sprawi, że kolory na zdjęciach będą bardziej rozświetlone. Natomiast opcja matowa jest bardziej szlachetna. Papier matowy Premium wygląda najbardziej profesjonalnie dzięki specjalnemu atramentowi HD. Dlatego papier fotograficzny idealnie nada się do wydruku twojego portfolio ze zdjęciami w wysokiej rozdzielczości. W przypadku papieru fotograficznego ma też miejsce klasyczny proces naświetlania, jak przy wywoływaniu zdjęć. Po wyschnięciu, papier jest docinany do odpowiedniego rozmiaru, a strony specjalnie łączone, ale o tym więcej w następnym akapicie.

Łączenie stron. Bindowanie klasyczne czy lay-flat?

Klasyczne bindowanie klejone stosowane w CEWE FOTOKSIĄŻKA owszem daje stabilność, ułatwia przewracanie stron i jest trwałe, ale jednak po rozłożeniu w środku zawsze widać łączenie – nie chcesz tego jeśli planujesz zaprezentować jedno zdjęcie umieszczone na dwóch sąsiednich stronach jako panoramę. Tzw. lay-flat stosuje się tylko przy CEWE FOTOKSIĄŻKACH na papierze fotograficznym, a zdjęcie nie jest rozdzielone widocznym łączeniem. Jest to więc idealna opcja na pokazywanie zdjęć panoramicznych – z rozmachem na dwóch stronach.

Masz format, masz papier. Czas na wybór zdjęć.

Niektórzy od tego zaczynają, ale to nie reguła. Tutaj zawsze pojawia się największy dylemat. Przecież masz tyle świetnych kadrów i wszystkie są na swój sposób wyjątkowe. Na szczęście nie musisz się ograniczać co do ilości stron o czym pisaliśmy już wcześniej. Pamiętaj jednak, aby zadbać o kompozycję i układ – w portfolio najczęściej jedna strona oznacza jedno zdjęcie, ale to twój wybór. Czasem jednak mniej znaczy więcej. Polecamy portfolia tematyczne, czyli spójne stylowo, bo przecież CEWE FOTOKSIĄŻEK typu portfolio możesz mieć więcej (i także zabrać na spotkanie biznesowe lub w sprawie pracy).

Co jeszcze możemy ci doradzić przy projektowaniu CEWE FOTOKSIĄŻKI?

  • Zadbaj o okładkę (wybierz wariant twardej oprawy). Wybierz estetyczną, ale czytelną czcionkę, aby podpisać CEWE FOTOKSIĄŻKĘ swoim imieniem i nazwiskiem. Jeśli wybrałeś portfolio skoncentrowane na jednym temacie to nadaj mu tytuł. Zastanów się nad uszlachetnieniem, czyli wypukłymi, ozdobnymi napisami na stronie tytułowej (kolor srebra, złota i lakier wypukły)
  • Dobrze przemyśl, które zdjęcia wybierzesz – to twoja wizytówka. Nie przesadzaj z ilością, bo nie każdy ma czas na długie przeglądanie portfolio (szczególnie jeśli aplikujesz nim do pracy i nie jesteś jedynym kandydatem/kandydatką).
  • Mimo, że jest to portfolio to też może opowiadać jakąś historię. Niech ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Zabierz oglądającego w podróż po twojej twórczości, ale zapewnij go, że nie będzie to krążenie bez końca. Wizualnie pobudzaj, nie zanudzaj.
  • Portfolio może mieć kilka słów o Tobie i spis treści, czyli listę zdjęć na poszczególnych stronach. Pod zdjęciem warto napisać ich tytuły. Jeśli pamiętasz to wpisz też miejsce, w których zrobiłeś dane zdjęcie, szczegóły techniczne lub datę. Ułatwisz przeglądanie – mniej szukania, więcej czasu na podziwianie kunsztu zdjęć.

Film w CEWE FOTOKSIĄŻCE?

Tak, do CEWE FOTOKSIĄŻKI możesz dodać też film. Wystarczy podczas projektowania przeciągnąć plik multimedialny z folderu do edytora (jak zwykłe zdjęcie). W tym danym miejscu, po wydruku pojawi się kod QR. Wystarczy zeskanować go tak jak zwykle robi się z takimi kodami, czyli przy użyciu smartfona lub tabletu - wtedy następuje prezentacja filmu na tymże urządzeniu. Jeśli aplikujesz do pracy to możesz np. nagrać kilka słów o sobie i dołączyć taki krótki film do portfolio – na pewno pozytywnie zaskoczysz i wyróżnisz się spośród innych kandydatów.

Dlaczego warto mieć logo CEWE FOTOKSIĄŻKI na swoim portfolio?

CEWE to synonim jakości i międzynarodowa marka, która na rynku fotograficznym istnieje od 1961 roku. To symbol trwałości i wszystkich zalet fotografii drukowanych, dlatego CEWE na odwrocie twojego portfolio na pewno wpłynie pozytywnie na jego odbiór. Wiesz, że sprzedaliśmy już 50 milionów CEWE FOTOKSIĄŻEK? Za nas przemawiają liczby, a za twoją twórczość niech przemówią zdjęcia. Drukowane portfolio fotograficzne wysokiej jakości przyda się nie tylko fotografom. Skorzystają też osoby prowadzące działalność kulinarną, stylizację paznokci, fryzjera czy agencje reklamowe lub firmy zajmujące się nieruchomościami. To jednak już temat na inny artykuł, a Ty fotografie pamiętaj o naszych poradach i pokazuj z swoje zdjęcia z dumą – natomiast my będziemy dumni, gdy zrobisz to za pośrednictwem CEWE FOTOKSIĄŻKI.

autor: Rafał Wałęka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.