Fujifilm X-A2 – aparat do zdjęć selfie z wykrywaniem twarzy

Fujifilm X-A2 – aparat do zdjęć selfie z wykrywaniem twarzy15.01.2015 05:01
Krzysztof Basel

Fujifilm X-A2 to następca najtańszego w rodzinie bezlusterkowca Fujifilm X-A1. Aparat w dużej mierze bazuje na konstrukcji sprzed roku, ale wprowadzono kilka dodatków: wyświetlacz LCD odchylany pod kątem 175 stopni czy funkcja automatycznego wykrywania twarzy i regulowania ostrości. Fujifilm X-A2 jest zatem jednym z droższych aparatów do zdjęć typu selfie.

Na początku omówmy szerzej najważniejsze nowe funkcje bezlusterkowca Fujifilm X-A2. Aparat ma ten sam wyświetlacz LCD, co poprzednik, czyli ekran o przekątnej 3 cali i rozdzielczości 920 000 punktów. Został on jednak wyposażony w mechanizm umożliwiający odchylenie o 175°.

To rozwiązanie można wykorzystywać oczywiście do zdjęć typu selfie, ale także w czasie wykonywania fotografii grupowych, przeszkód z góry czy różnych obiektów pod małym kątem. Miłośnicy autoportretów docenią z pewnością nową funkcję: w momencie pełnego otwarcia wyświetlacza LCD aparatu automatycznie przełącza się w tryb autofokusu z wykrywaniem twarzy.

Wprowadzono też możliwość zastosowania funkcji autofokusu z wykrywaniem twarzy, autofokus makro oraz autofokus MULTI AF, który dostosowuje ostrość do fotografowanego obiektu. Do grupy filtrów dodano nowy tryb symulacji filmów Classic Chrome, który charakteryzuje się szeroką paletę intensywnych barw i ton. Tyle nowości.

Sercem aparatu Fujifilm X-A2 jest dobrze znana matryca APS-C o rozdzielczości 16,3 megapikseli, która współpracuje z procesorem obrazu EXR II. Podobnie, jak u poprzednika, nie jest to sensor typu X-Trans, z których słyną bezlusterkowce z serii Fujifilm X.

Ten duet umożliwia fotografowanie z czułością w zakresie ISO 200 - ISO 6400 z możliwością rozszerzenia do ISO 25600. Nie zabrakło też funkcji nagrywania filmów Full HD 30 kl./s, a maksymalna prędkość zdjęć seryjnych wynosi 5,6 kl./s. Wprawdzie producent nie wspomina o tym w informacji prasowej, ale zapewne jest tu też moduł Wi-Fi, który znajdował się w modelu X-A1.

Wraz z premierą aparatu Fujifilm X-A2, japoński producent zaprezentował dwa odświeżone obiektywy: XC 16-50 mm F3,5-5,6 OIS II oraz XC 50-230 mm F4,5-6,7 OIS II, o nowym wyglądzie i udoskonalonych parametrach działania. XC 16-50 mm F3,5-5,6 OIS II jest wyposażony w 12 szklanych elementów w 10 grupach, w tym 3 soczewki asferyczne i 1 soczewkę ze szkła ED. Obiektyw ma zaokrąglonych listków przysłony, co umożliwia precyzyjne kontrolowanie ekspozycji co 1/3 kroku (w sumie 17 kroków) i ostrzy od 15 cm (ok. 7 cm od przedniej krawędzi obiektywu). Ma też system stabilizacji obrazu.

Z kolei XC 50-230 mm F4,5-6,7 OIS II jest on wyposażony w 13 szklanych elementów w 10 grupach, w tym 1 soczewkę asferyczną i 1 soczewkę ze szkła ED. W porównaniu do poprzednika, poprawiono wydajność optycznej stabilizacji obrazu, która teraz wynosi ok. 3,5 EV.

W tej chwili nie wiemy, kiedy aparat wejdzie do sprzedaży, ani w jakiej cenie.

[1/16]
[2/16]
[3/16]
[4/16]
[5/16]
[6/16]
[7/16]
[8/16]
[9/16]
[10/16]
[11/16]
[12/16]
[13/16]
[14/16]
[15/16]
[16/16]
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.