Idealne narzędzie dla bywalców serwisów randkowych?

Idealne narzędzie dla bywalców serwisów randkowych?01.12.2011 09:00
Narzędzie wykryje poprawiane zdjęcia
Piotr Dopart

Nie musicie zerkać na pasek adresu, jesteście na Fotoblogii - temat zaś jest jak najbardziej fotograficzny. Oto udało się opracować narzędzie, które rozpozna stopień przerobienia zdjęcia w programach do obróbki.

Nie musicie zerkać na pasek adresu, jesteście na Fotoblogii - temat zaś jest jak najbardziej fotograficzny. Oto udało się opracować narzędzie, które rozpozna stopień przerobienia zdjęcia w programach do obróbki.

Rozwiązanie problemu zawdzięczamy badaczom z Wydziału Nauki Dartmouth College. Autorami pracy, na podstawie której opracowano narzędzie, są doktoranci Farid i Eric Kee, a została ona zaprezentowana w magazynie "National Academy of Sciences".

Co ciekawe, napisane przez nich oprogramowanie potrafi ocenić stopień ingerencji w fotografię, bazując na metodzie... statystycznej.

Algorytm ocenia stopień przerobienia zdjęcia na skali od 1 do 5, korzystając z obszernej bazy par zdjęć - po jednym przed i po obróbce, - zestawionej z wynikami kwestionariusza, w którym osoby badane miały określić subiektywnie odczuwany stopień pomocy grafika.

Twórcy narzędzia przypuszczają, że pozwoli ono na wprowadzenie postulowanego przez sporą część opinii publicznej systemu znakowania okładek w sposób podobny do ostrzeżeń na paczkach papierosów i reklamach alkoholu. Miałoby to wspomóc walkę z plagą zaburzeń nastroju i odżywiania, występujących najczęściej u młodych ludzi, którzy często pozostają pod wpływem nowoczesnego kanonu "piękna z air brusha". Propozycje tego rodzaju rozwiązań pojawiły się już w Norwegii i Francji, choć żadne ostateczne decyzje nie zostały podjęte.

Trudno jednoznacznie orzec, czy rozwiązanie oparte na takiej metodzie może konkurować z zaprezentowanym przed dwoma laty narzędziem, które rozpoznawało obróbkę po analizie ułożenia pikseli RGB, sprawdzając zgodność np. z układem znanym z filtra Bayerowskiego.

Problem może wydawać się trywialny, jeśli nie weźmie się pod uwagę kreatywności działów prawnych wielkich korporacji. Sęk w tym, że skuteczność nowo opracowanej metody można będzie próbować podważyć przez zaatakowanie najsłabszego ogniwa - czynnika ludzkiego. Sprytny prawnik może sugerować, że osoby badane nie mają odpowiednich kompetencji, aby rzetelnie ocenić zaprezentowany im materiał.

Procesy bazujące na takiej linii obrony mogą ciągnąć się miesiącami, jeśli nie latami, o ile w ogóle kary finansowe będą miały jakąkolwiek funkcję odstraszającą. Bardziej prawdopodobne jednak, że zoligarchizują tylko rynek, stawiając na uprzywilejowanej pozycji wydawnictwa, które kary będą mogły wliczyć sobie w koszty, na co mniej zamożne nie będą w stanie sobie pozwolić.

Źródło: Mashable

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.