ImageBrief - sprzedaj zdjęcia na internetowej giełdzie

ImageBrief - sprzedaj zdjęcia na internetowej giełdzie01.07.2011 15:03
ImageBrief
Jacek Siwko

Fotografia stockowa rządzi i dzieli na rynku fotograficznym. Coraz więcej magazynów i gazet używa gotowych zdjęć do ilustracji swoich artykułów. Podczas gdy poziom techniczny fotografii zakupionych w banku zdjęć pozostaje bez zarzutu,  pojawia się problem dokładnego dopasowania treści fotografii stockowej do zawartości merytorycznej większości artykułów. Nowa inicjatywa o nazwie ImageBrief może przyczynić się do rozwiązania tego problemu.

Fotografia stockowa rządzi i dzieli na rynku fotograficznym. Coraz więcej magazynów i gazet używa gotowych zdjęć do ilustracji swoich artykułów. Podczas gdy poziom techniczny fotografii zakupionych w banku zdjęć pozostaje bez zarzutu,  pojawia się problem dokładnego dopasowania treści fotografii stockowej do zawartości merytorycznej większości artykułów. Nowa inicjatywa o nazwie ImageBrief może przyczynić się do rozwiązania tego problemu.

Innowacyjność ImageBrief polega na dopasowaniu oferty fotografów do rzeczywistych potrzeb klientów. Powstanie giełdy fotograficznej to zmiana kierunku wymiany handlowej. Oznacza to, że jako pierwszy pojawi się problem, a dopiero później jego rozwiązanie.

Jak to działa? Otóż edytor strony fotograficznej bądź magazynu zamieszcza informację dotyczącą poszukiwanego zdjęcia wraz z oferowanym wynagrodzeniem, a fotografowie odpowiadają na nią przesyłając zdjęcia, które mogą spełnić oczekiwania klienta.

Oczywiście nigdy nie będzie tak, że wszystkie proponowane zdjęcia będą choć w minimalnym stopniu nawiązywać do danej oferty, ale twórcy ImageBrief zapowiadają weryfikację zgłaszanych odpowiedzi. Ma to uchronić potencjalnych klientów przed zalewem ofert ze strony desperatów wysyłających swoje zdjęcia na oślep na zasadzie "a nuż się uda".

ImageBrief to powrót do tradycji. Fotograf mierzy się z konkretnym zadaniem, a nie jak w przypadku zwykłych zdjęć stockowych z wyobrażeniem tego co mogłoby się sprzedać. W Polsce działa już podobny serwis, mam tu na myśli zlecenia.przez.net, jednak nie znajdziecie tam wiele ofert dotyczących fotografii. Większość aukcji dotyczy zleceń dla informatyków, zatem powstanie ImageBrief to doskonała okazja, aby zacząć swoją przygodę z realnymi wymaganiami światowego rynku fotograficznego. Dobrym pomysłem jest to, że to klient deklaruje cenę zanim zgłoszą się fotografowie. Takie rozwiązanie ograniczy psucie rynku przez nie doceniającą swojej wartości fotograficzną młodzież, która jest zdolna sprzedać swoje fotografie za dowolną cenę - byle tylko zaistnieć.

Źródło: APHOTOEDITOR.COM

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.