Jak kreować swój wizerunek profesjonalny w mediach społecznościowych?

Jak kreować swój wizerunek profesjonalny w mediach społecznościowych?02.05.2017 09:24
Źródło zdjęć: © © Justyna Kocur

XXI wiek to czas daleko idącej cyfryzacji oraz globalizacji, jak i również czas, w którym kultura daru silnie się rozwija. Każdy z nas promuje się za pomocą nowych mediów, w tym różnych portali społecznościowych. Podpowiem wam, jak to zrobić, by było to efektywne i pokazało was w dobrym świetle.

Dlaczego piszę ten tekst?

Przede wszystkim – cześć wszystkim! Zajmuję się prowadzeniem mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Snapchat – nie znoszę Twittera) oraz personal brandingiem. Kiedyś, gdzieś tam, coś tam studiowałem związanego z tym tematem.

Z moich obserwacji wynika, że większość z nas – fotografów, zupełnie nie radzi sobie z prowadzeniem kont na różnych platformach. Często przeglądam sposoby prezentacji własnej twórczości – i są one po prostu sztywne lub prezentowana treść (content) jest zupełnie pozbawiona jakiejkolwiek spójności i sensu. Postanowiłem zdradzić wam kilka ogólnych zasad prowadzenia kanałów social media, ale wybór narzędzi pozostawiam wam.

Moja mała dygresja po przejrzeniu kilku stron na Facebooku – żebrolajki w formie konkursu fotograficznego czy zniżek nie dają wam nic. Pokazują tylko desperację. Starajcie się tego unikać. Proszę...

Kim jesteśmy?

W pierwszej kolejności musimy się określić. Wszyscy jesteśmy fotografami, czyli posługujemy się obrazem jako formą wypowiedzi. XXI wiek to czas, kiedy wszelakie formy wizualne zyskały na wartości i popularności. W społeczeństwie możemy zaobserwować wtórną hieroglifizację języka („Idiokracja”?) za pomocą emotikon oraz przesyłania zdjęć, zamiast krótkich wiadomości – jest to szybsze, bardziej dosadne oraz znosi bariery językowe. Warto wykorzystać medium, którym jest fotografia w mediach społecznościowych do kreowania naszego wizerunku.

Jak chcemy być postrzegani?

Oczywiście – każdy z nas jest fotografem. Ale pamiętajmy o tym, że nie każdy z nas traktuje fotografię zarobkowo. Część z nas robi to stricte dla przyjemności. Musimy skoncentrować się na tym – co chcemy pokazać i jak chcemy być postrzegani.

W dzisiejszych czasach wizerunek fotografa, jako sztywnego profesjonalisty z aparatem w ręce, zupełnie się nie sprzedaje. Czas, kiedy wystarczyło wrzucić kilka świetnych zdjęć, już dawno minął. Obecnie nie tylko nasze zdjęcia są oceniane, ale również my jako ludzie. Logiczne wydaje się, że jeśli ktoś chce z nami nawiązać współpracę lub po prostu pogadać – będzie zastanawiał się, jakimi ludźmi jesteśmy. Znam sytuację, kiedy zdolni, uznani fotografowie tracili zlecenia ze względu na poglądy polityczne lub wartości, które reprezentowali.

Do naszego profesjonalnego, zimnego wizerunku warto dodać trochę ciepła. Nie mówię wam od razu, żebyście wrzucali zdjęcia z urodzin waszej pociechy, ani nic tego typu. Treści publikowane w mediach społecznościowych na oficjalnych profilach powinny być starannie selekcjonowane. Spróbujcie pokazać trochę waszego stylu życia, zainteresowań. Potencjalny odbiorca chce was poznać. Chce wiedzieć, co lubicie, co robicie i jakie wartości reprezentujecie, przez co dokonuje oceny według swoich wytycznych.

Do kogo kierujemy nasz przekaz?

Kiedy już określicie, kim jesteście i jak chcecie być postrzegani, pomyślcie o innych. Targetowanie, czyli ukierunkowanie przekazu, określenie grupy docelowej, to jedna z najbardziej istotnych kwestii podczas prowadzenia mediów społecznościowych.

Bez względu na to czy fotografujecie zarobkowo, czy też nie. Musicie wiedzieć, dla kogo fotografujecie, kto ma was podziwiać, wspierać i ewentualnie zatrudnić. To logiczne, że do sesji dziecka nikt nie weźmie fotografa aktowego, a do ślubu mistrza fotografii produktowej. Najlepiej określić swoje działania na podstawie płci, wieku, miejsca zamieszkania oraz predyspozycji (potrzeb) grupy docelowej.

Dokąd zmierzamy?

Właśnie – co jest naszym celem? To proste – musimy pokazać, że po prostu jesteśmy super pod każdym względem. Robimy fajne zdjęcia, żyjemy fotografią i to jest bardzo dobra kwestia! Nie bójmy się pokazać, kim jesteśmy.

Naszym głównym zadaniem podczas prowadzenia mediów społecznościowych jest stworzenie właśnie tej społeczności. Musimy zrobić wszystko, żeby wokół naszej twórczości zrobił się szum. Najważniejsze dla nas powinno być sprzężenie zwrotne (feedback), czyli sposób, w jaki odbiorcy reagują na prezentowaną im treść. Bez względu na to czy będzie pozytywny, czy nie – każdy jest wartościowy, ponieważ pomoże nam wygenerować target oraz dostosować content do naszej grupy docelowej. Szanujcie hejterów!

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.