Jak i po co przekonać parę młodą do zamówienia sesji narzeczeńskiej?

Jak i po co przekonać parę młodą do zamówienia sesji narzeczeńskiej?12.04.2015 12:31
Naturalne zdjęcia
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography
Jacek i Kasia Siwko

Każdy trend w fotografii potrzebuje czasu, aby dostać się do świadomości odbiorców. Nie inaczej jest z sesją narzeczeńską.

Nie tak dawno temu...

Fotografia ślubna kojarzyła się z pozowaniem w studio przy gipsowej kolumnie, dziś już prawie nikt nie robi sobie takich zdjęć – decydując się za to na całodniowy reportaż.

Z sesją narzeczeńską może być odwrotnie, dziś to jeszcze mało popularny trend (przynajmniej w Polsce) lecz wkrótce może stać się obowiązkową częścią przygotowań ślubnych.

Jak mogą to wykorzystać fotografowie?

Przede wszystkim do umacniania swojej pozycji na rynku, pogłębiania więzi z klientem, budowania lepszego portfolio…

Niby jak?

Sesja narzeczeńska daje ci możliwość poznania pary młodej jeszcze przed ślubem. Lepsza znajomość z ludźmi, których ślub masz za zadanie sfotografować zaprocentuje podczas realizacji reportażu.

Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography

Jakich argumentów warto używać reklamując sesję?

Jeśli chcesz przekonać klientów na rozmowie, że warto zamówić u ciebie dodatkową sesję fotograficzną to możesz skorzystać z niektórych argumentów, które przygotowaliśmy dla naszych par. Pamiętaj, że nasz artykuł ma być jedynie punktem wyjścia i inspiracją by we własny sposób opisać wartość jaką mają zdjęcia narzeczeńskie wykonywane przez ciebie.

Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography

Jak namówić klienta by zdecydował się wydać więcej niż początkowo planował na Twoje usługi?

To proste

Brzmi jak pusta obietnica? Owszem, ale zostań z nami.

Prawie każdy fotograf ma z tym problem, przynajmniej na początku. Kłopot pojawia się wtedy gdy sam usługodawca nie widzi wartości dodanej w tym co usiłuje sprzedać.

Może inaczej:

Fotograf wie, że coś jest fajne, ale nie wie jak to powiedzieć – z pewnością siebie – podczas rozmowy z klientem. W tym przypadku problemem jest to jak sprzedać sesję narzeczeńską, ale podobna zasada działa w przypadku podnoszenia przez fotografa swoich stawek.

Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography

Jeśli na przykład po lekturze tego artykułu na Fotoblogii zdecydowaliście się podwyższyć kwoty za swoje usługi, ale macie problem z podpisaniem umowy to być może przeszkodą jest właśnie brak pewności siebie i niedocenianie wartości swojej pracy?

Na pewno niejeden z fotografów, którzy czytają i komentują artykuły na Fotoblogii przechodził przez ten moment:

Ile...? O nie, tyle nikt nie da za zdjęcia ślubne…. Nigdy nie będę miał takich stawek.

A dlaczego nie? Skoro inni potrafili zbudować rozpoznawalne marki w fotografii ślubnej to dlaczego tobie ma się to nie udać?

Zatem:

Jeśli jeszcze nie masz pewności jak dużą wartość dla pary mają sesje narzeczeńskie to spróbuj sprzedawać je w zestawie z całym pakietem zdjęć ślubnych. Kiedy wyspecjalizujesz się właśnie w takich sesjach to bez problemu zostaniesz też ekspertem od opowiadania klientom o unikalnej wartości takich fotografii.

Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography

Do zamówienia u ciebie sesji narzeczeńskiej właściwie nie musisz ich przekonywać - najważniejsze, żebyś potrafił przedstawić im wartość takich zdjęć, a to często w zupełności wystarczy by zdecydowali się na tę dodatkową usługę.

Co sprawia, że fotografujesz?

Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography

Każdy kto decyduje się na karierę w fotografii zwyczajnie lubi robić zdjęcia. Jeśli jesteś fotografem ślubnym to większość zdjęć, które robisz to reportaż.

Sesja przedślubna jest szansą na stworzenie czegoś niezwykłego – dzieła sztuki.

Choć fotografowie zwykle boją się używać tego terminu. Przynajmniej w naszym kraju i języku.

Zastanów się:

Jak patrzą na zdjęcia twoi klienci? Dla nich fotografie z sesji narzeczeńskiej będą właśnie dziełem sztuki. Z chęcią udekorują nimi mieszkanie, dadzą rodzicom jako prezent etc. Sesja nie dość, że z pewnością zachwyci parę młodą to jeszcze może zrobić z ciebie gwiazdę na weselu!

Jeśli rodzina pary młodej zobaczy zdjęcia z sesji narzeczeńskiej przed dniem ślubu, wówczas nie będziesz anonimowym fotografem, który tylko przyszedł udokumentować wesele. Możliwe, że większość gości weselnych widziała już efekt twojej pracy na zdjęciach albo pokaz slajdów z sesji.

Zdjęcia zaręczynowe zwiększą zaufanie do tego co robisz.

Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography

Wyobraź sobie sytuację: wchodzisz do czyjegoś mieszkania w dniu ślubu i robisz zdjęcia. Jesteś kolejnym „pracownikiem” na ślubie tak samo jak DJ czy kierowca samochodu. Spotykasz mamę panny młodej i zamiast: Dzień dobry, słyszysz:

A to ty jesteś fotografem od tych wspaniałych zdjęć – mama panny młodej reaguje entuzjastycznie bo jest zakochana w zdjęciach z sesji narzeczeńskiej swojej córki.

Przepustka do fotografii ślubnej

Poza tym:

  • Jeśli dopiero zaczynasz, sesja narzeczeńska to dla ciebie dobra opcja by rozbudować portfolio. Stąd już tylko krok do zleceń ślubnych.
  • Zrobisz komuś zdjęcia, z których będzie zadowolony to miej pewność, że nie wybierze innego fotografa na swój ślub. Bo to musisz być ty i już.

Biznesowo:

  • Zwiększysz swój dochód – nie oszukujmy się. Każda dodatkowa sprzedaż to zysk dla twojej firmy, więc warto się o to starać.
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography
Źródło zdjęć: © © Jacek Siwko Photography

Marketingowo też zyskasz . Masz szansę na większą promocję swoich usług. Każda dodatkowa sesja, którą umieszczasz na Facebooku czy swoim blogu jest szansą na dotarcie do sporej grupy osób, które być może nigdy wcześniej o tobie nie słyszały.

Więc jeśli nie oferujesz swoim klientom sesji narzeczeńskiej lub nie reklamujesz ich w wystarczający sposób to teraz jest właściwy moment by o tym pomyśleć.

Jeśli jesteś fotografem i wiesz jak skusić klientów na sesję narzeczeńską lub chcesz podzielić się swoimi wrażeniami z robienia takich sesji to czekamy na twoją historię w komentarzach.

Możecie też dzielić się linkami do zrealizowanych przez Was sesji narzeczeńskich chętnie je zobaczymy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.