Jak zwiększyć zasięg postów na Instagramie?

Jak zwiększyć zasięg postów na Instagramie?23.06.2016 12:08

Instagram to platforma, która przechodzi obecnie bardzo nagłe i kluczowe zmiany. Wraz ze zmianą algorytmów wyświetlania postów pojawiły się problemy z ich zasięgiem. Podpowiadamy - Co zrobić, by dotrzeć do większego grona odbiorców?

Dlaczego pozycjonowanie jest takie ważne?

Pozycjonowanie obrazu jest bardzo istotne w przypadku mediów społecznościowych opartych na tym typie komunikacji. Jeśli wrzucicie zdjęcie bez opisu – będzie ono sobie latało po sieci Instagrama bez większego sensu. Osoby, które na nie trafią to tylko ci, którzy was obserwują oraz ci, którym wyświetlicie się w „propozycjach” na podstawie osób, które oni obserwują.

Jeżeli zależy wam na tym, by wasza twórczość dotarła do szerszego grona odbiorców – musicie odpowiednio opisywać zdjęcia. Na Instagramie są również konta promujące dobrą fotografię, których prowadzący często udostępniają wartościowe treści. Co za tym idzie – dodatkowa darmowa promocja.

Hashtagi

Hashtagów, czyli znaczników z poprzedzającym je znakiem „#”, używa się na Instagramie do pozycjonowania posta. W opisie możecie użyć ich aż do 30. Wykorzystując różne znaczniki zwiększacie prawdopodobieństwo tego, że ktoś trafi na wasz obrazek. Wiadomo – jeśli wrzucicie 5 tagów, zamiast 30 – pogarszacie sprawę. Hashtagi powinny opisywać wasz post najlepiej, jak to możliwe. Podczas wpisywania konkretnej frazy wyświetlą się wam propozycje jej dokończenia oraz pokaże się ilość już istniejących tagów. Wybierając najbardziej popularne zwiększacie możliwość wyświetlenia się waszego zdjęcia w czyichś wynikach wyszukiwania.

Kierunkowanie posta oraz oznaczanie

Oprócz hashtagów typu „#photography” istnieje wiele łączonych fraz, które niejednokrotnie dziwnie brzmią. Osobiście często stosuję słowa kluczowe jak: #believeinfilm, #ishootonfilm, #filmisnotdead, #buyfilmnotmegapixels. Takie frazy pozwalają na wyselekcjonowanie grupy odbiorców i ograniczenie jej tylko do tych zainteresowanych konkretną tematyką.

W opisie posta możecie również stosować znaczniki, które określają odbiorcę (podobnie jak w komentarzach). Robi się to za pośrednictwem symbolu „@” (ang. at) oraz nazwy użytkownika, do którego chcecie się odnieść. Na przykład, jeśli chcecie, by wyświetliło się nam powiadomienie o waszym poście – możecie wrzucić tag „@fotoblogia”.

Podobnie ma się kwestia oznaczania konkretnego konta na zdjęciu. Jeśli chcecie, by ktoś dostał informację o tym, że został oznaczony na zdjęciu – wejdźcie w opcje „oznaczania” przy konkretnym poście (w polu edycji przy dodawaniu, lub edytujcie po zamieszczeniu) i po kliknięciu na miejsce na zdjęciu wpiszcie nazwę danego konta. Oprócz komunikatu przesłanego do odbiorcy, w jego zakładce „zdjęcia użytkownika...” pojawi się wasz post. Takie działanie ma ogromny wpływ na odbiór postów, co w wielu przypadkach sprzyja „regramingowi”, czyli ponownemu postowaniu pierwotnego wpisu przez innego użytkownika.

DM i oznaczanie lokalizacji

Jeśli traficie na stronę, która regramuje zdjęcia (np. @believeinfilm) – nie bójcie się wysłać do nich bezpośredniej wiadomości (ang. Direct Message - DM) z pytaniem o udostępnienie waszego posta. W najgorszym wypadku po prostu nie dostaniecie odpowiedzi i tyle. Warto próbować, bo dzięki temu może zwiększyć się grono waszych odbiorców.

Kolejną kwestią jest oznaczanie lokalizacji. Instagram tworzy w swoim systemie mapkę, która przypisuje posty do określonego miejsca. Co za tym idzie – osoby, które przeglądają Instagrama w konkretnych miejscach, będą mogły zobaczyć wasze posty, ponieważ algorytm platformy dostosuje wyświetlane treści do lokalizacji.

Podsumowanie

Prowadzenie konta na Instagramie, z technicznego punktu widzenia – nie jest specjalnie trudne. Wystarczy pamiętać o kilku rzeczach podczas postowania, by zmaksymalizować wyświetlanie waszych treści. Sama kwestia generowanego contentu również jest ważna – zadbajcie o różnorodność i nie wrzucajcie wszystkiego „jak leci”. Wartościowe posty są bardziej doceniane i wyświetlane częściej, niż zdjęcia typu „mam nowe buty”. Przynajmniej tak jest w naszej branży.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.