Bezpłatny poradnik opracowany, by pomóc fotografom z zasięgami na Instagramie

Bezpłatny poradnik opracowany, by pomóc fotografom z zasięgami na Instagramie
Marcin Watemborski

19.04.2017 06:10, aktual.: 19.04.2017 12:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od czasu, kiedy pojawiły się problemy z zasięgami na Instagramie, musimy mocniej zadbać o odpowiednie pozycjonowanie zdjęć. Na tej platformie istnieje kilka sposobów na walkę z algorytmami. Oto jeden z nich.

Jakiś czas temu wspominałem o tym, co warto zrobić, by posty na Instagramie miały większy zasięg. To kwestia doboru odpowiedniej treści, określenia swojej grupy docelowej oraz tagowania zdjęć. To ostatnie jest największą zmorą fotografów – popularnych hasztagów istnieją setki tysięcy, ale które zapewnią nam najlepszy odbiór?

Jeśli podpiszemy nasze zdjęcia najpopularniejszymi słowami kluczowymi – przepadną one w zalewie setek zdjęć i nikt nie zwróci na nie uwagi. Dla nas, fotografów, najbardziej liczy się trafność hasztagów i to, by chociaż przez chwilę nasza twórczość zagościła w strumieniu nowych obrazów. Do tego potrzebna jest nam wiedza z zakresu bieżących trendów.

Obraz

Tu z pomocą przychodzą nam serwisy Feature Shoot oraz Photoshelter. Ekipy portali przygotowały poradnik, który może ułatwić całą zabawę. W zestawieniu zobaczymy popularne, lecz wartościowe, słowa kluczowe, dzięki którym możemy jeszcze zaistnieć. Poradnik jest podzielony na 11 grup fotograficznych, do których możemy przypisać nasze zdjęcie – z wyróżnieniem głównego motywu.

W poradnikowym tekście wspominałem również o oznaczaniu kont, które udostępniają zdjęcia. Mają one dziesiątki, a nawet setki tysięcy obserwujących. Na pewno wśród tego zbioru znajdą się również zwolennicy Waszych prac, co przełoży się na pewno na zasięg.

Bezpłatny poradnik możecie pobrać po zapisaniu do newslettera Photoshelter.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)