Roztapiające się zdjęcia Jeana-Yves'a Lemoigne'a

Roztapiające się zdjęcia Jeana-Yves'a Lemoigne'a11.06.2014 14:20
Kampania dla Perrier / Ogilvy
Źródło zdjęć: © © JeanYves Lemoigne
Magda Szewczuwianiec

Stojąc w komunikacji miejskiej, która może nosić dumne miano mobilnej sauny, każdy marzy o chłodzie. Zimnej wodzie, wiatraku, czymkolwiek. Bryza zza okna w centrum miasta nie koi tych potrzeb w najmniejszym stopniu. A gdy oko nasze spocznie na zdjęciu reklamowym Jeana-Yves'a Lemoigne'a, czujemy wręcz namacalny upał, żar lejący się z nieba i ogromne pragnienie, żeby… napić się zimnej wody. Najlepiej Perrier…

Kampania dla Perrier / Ogilvy, Źródło zdjęć: © © Jean Yves Lemoigne
Kampania dla Perrier / Ogilvy
Źródło zdjęć: © © Jean Yves Lemoigne

Projekt Lemoigne'a dla marki Perrier to mieszanka scenografii i postprodukcji. Surrealistyczne obrazy inspirowane są rzeźbami francuskiego artysty Césara Baldaccini i jego serią „Expansion”. Projekt od początku angażował znaczną liczbę osób. Od fryzjera, makijażysty po rzeszę specjalistów od poszczególnych efektów. Początkowym zamiarem było stworzenie jak największej liczby rekwizytów topniejących przedmiotów. Niestety, uformowanie, czy może wyrzeźbienie takich obiektów okazało się zbyt trudne, a i efekt nie zawsze był zbyt dobry. W końcu połączono sesję zdjęciową z dużą dawką postprodukcji. Dodatkową przeszkodą okazał się czynnik ludzki: każdy zupełnie inaczej wyobrażał sobie, jak dana rzecz się topi, i na tym polu trzeba było dojść do porozumienia.

Kampania dla Perrier / Ogilvy, Źródło zdjęć: © © Jean Yves Lemoigne
Kampania dla Perrier / Ogilvy
Źródło zdjęć: © © Jean Yves Lemoigne

Jean-Yves Lemoigne chciał zostać grafikiem, ale los włożył mu w ręce aparat. Gdy pracował w agencji reklamowej, przeglądał prace fotografów i zdał sobie sprawę, że ciągle patrzy na to samo. Musiał to być jakiś bodziec, bo Jean w pewnym momencie rzucił pracę w agencji i zajął się fotografią zawodowo. Zawsze stara się tworzyć bogate wizualnie zdjęcia. Jego prace są intrygujące, bardzo plastyczne i często z dużą dawką charakterystycznego surrealizmu. Cechuje je wysoka precyzja wykonania, każdy detal jest istotny.

Kampania dla Perrier / Ogilvy, Źródło zdjęć: © © Jean Yves Lemoigne
Kampania dla Perrier / Ogilvy
Źródło zdjęć: © © Jean Yves Lemoigne
Kampania dla Perrier / Ogilvy, Źródło zdjęć: © © Jean Yves Lemoigne
Kampania dla Perrier / Ogilvy
Źródło zdjęć: © © Jean Yves Lemoigne
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.