Magazyn "Doc!" radzi sobie coraz lepiej

Magazyn "Doc!" radzi sobie coraz lepiej10.10.2012 08:38
Olga Drenda

Właśnie ukazał się czwarty numer niezależnego miesięcznika poświęconego fotoreportażowi. Dzisiaj "Doc!" to już nie tylko magazyn internetowy, ale również partner medialny kilku ciekawych wydarzeń fotograficznych.

[solr id="fotoblogia-pl-57501" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/2206,fotoreportaz-zyje" _mphoto="zrzut-ekranu-2012-07-11--afdaba9.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2227[/block]

Mamy czasy nieprzyjazne dla fotoreportażu i dobrej fotografii prasowej, bo szukanie oszczędności sprawia, że coraz częściej artykułom towarzyszą zdjęcia przypadkowe i byle jakie (niedawno wywiązała się na ten temat dyskusja na facebookowym profilu Fotoblogii). Nie znaczy to jednak, że fotoreportaż nikogo nie interesuje. Dlatego z dużym zainteresowaniem obserwuję rozwój miesięcznika "Doc!", który doczekał się już czwartego numeru i, jak czytamy we wstępie, coraz śmielej otwiera się na świat.

Od października miesięcznik rozpoczyna cykl dyskusji Doc!Talks, które będą odbywały się w warszawskim Wrzeniu Świata. Pierwszym gościem będzie Maksymilian Rigamonti, którego reportaż z Afganistanu pojawił się w premierowym numerze czasopisma. Magazyn wspiera ponadto wystawę polskiej fotografii ulicznej, Un-Posed, która zostanie pokazana w ramach 5. Europejskiego Miesiąca Fotografii w Berlinie. Wreszcie "Doc!", podobnie jak Fotoblogia, jest jednym z patronów medialnych Opolskiego Festiwalu Fotografii.

Zajrzyjmy jednak do czwartego numeru. Nie wszystkie materiały przykuwają uwagę w równym stopniu, jednak kilku warto przyjrzeć się uważniej. Niekwestionowaną gwiazdą jest tu Knut Skjaerven, z którym można przeczytać obszerny wywiad poświęcony street photo. Jest, jak zwykle, sporo podróży po świecie. Miguel Gaudencio fotografuje indyjskie Varanasi (ciekawe spojrzenie na ten bardzo popularny przecież podróżniczy temat). Z kolei Youssef Amaaou – ciekawe, półabstrakcyjne fotografie przedstawiające wyrób torebek w Maroku.

[solr id="fotoblogia-pl-59452" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/2111,co-nowego-w-fotograficznych-magazynach-internetowych" _mphoto="551844-434382573278822-1-0c05e38.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2228[/block]

Cieszy również to, że magazyn otwiera się na nowe możliwości przeglądania. Dotychczas był dostępny w wersji PDF (do ściągnięcia) i w Issuu. Teraz wszystkie archiwalne numery można przeglądać na Pinterest, co na pewno służy wygodzie (i miejmy nadzieję, również popularności magazynu). Poza tym nadal jest bezpłatny.

Redakcja nieśmiało wspomina o tym, że "Doc!" „jeszcze” nie ukazał się w druku. Czy możemy traktować tę wzmiankę jako zapowiedź odważnego w dzisiejszych czasach kroku? Papier traci na popularności, z drugiej strony – na rynku książek reportaż cieszy się dziś większą popularnością niż literatura piękna, więc być może to rozsądny ruch?

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.