Naukowcy wiedzą, jak wygląda twój związek. Wystarczył im Instagram

Naukowcy wiedzą, jak wygląda twój związek. Wystarczył im Instagram09.07.2021 09:51
Źródło zdjęć: © © Pexels

Media społecznościowe to potężne narzędzie – nie tylko marketingowe, ale również naukowe. Treści przez nas wrzucone mogą posłużyć do wielu badań socjologicznych, w tym do sprawdzenia relacji romantycznych. Raport amerykańskich naukowców stawia sprawę jasno – wiedzą, jak wygląda twój związek.

Badacze z USA przeanalizowali łącznie 178 heteroseksualnych par. Naukowcy sprawdzili swoje obiekty pod różnym kątem. Oprócz ankiety, sprawdzili też ich media społecznościowe. Łącznie było to aż 3270 postów z instagram.

Jeśli myślicie, że ludzie, którzy non stop wrzucają zdjęcia ze swoją drugą połówką lub ciągle udzielają się pod jej postami, są nieszczęśliwi w związku to... jesteście w ogromnym błędzie! Mimo powszechnie panującego przekonania dotyczącego ekshibicjonizmu emocjonalnego w social mediach, badania pokazują, że powyższa teza jest zupełnie odwrotna niż prawda.

Wyniki pokazują, że ludzie, którzy są zaangażowani w swoje relacji i czerpią z nich ogrom szczęścia, chętniej pokazują to w internecie. Dotyczy to nie tylko selfie, ale również polubień, oznaczeń oraz komentowania. Z drugiej strony patrząc, ci, którzy nie czerpią satysfakcji i być może stale szukają życiowego partnera, wolą nie obnosić się ze swoją obecną relacją.

Według prowadzącej badania Liesel Sharabi, utarty stereotyp dotyczący miłosnych fajerwerków w internecie wychodzi z błędnego założenia, że ci, którzy poświęcają czas na media społecznościowe, nie chcą poświęcać go drugiej osobie, więc udają. Z obserwacji wynika, że ci, którzy emanują radością i szczęściem na Instagramie, w prawdziwym życiu również są przeszczęśliwi. Ba, im więcej postów i słodkich minek, tym bardziej zżyta jest para.

Sharabi podkreśla również to, że ci, którzy nie obnoszą się ze swoimi relacjami w socialu, są bardziej otwarci na zmianę partnerów. Co więcej – mogą ich szukać na Instagramie wśród lepszych opcji. Naukowczyni zwraca uwagę na ograniczenia badań – przedstawione wyżej trendy dotyczą jedynie USA i w innych regionach świata mogą się różnić, na co wpływ ma nie tylko wychowanie czy kultura, ale też uwarunkowania społeczno-gospodarcze.

Po to, by postawione przez Liesel Sharabi tezy mogły się potwierdzić lub zostać obalone, badanie powinno brać pod uwagę wiele zmiennych. Nie tylko geolokalizację, ale również wspomniane wychowanie, krąg kulturowy ale również model rodziny wyznawany w danym regionie. W zależności od rozwoju gospodarczego oraz systemu życia społecznego, tradycyjne wartości rodzinne mogą się znacznie różnić.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.