Nikon Z8 ratuje producenta. Sprzedaż zwiększyła udział Nikona w rynku

Nikon Z8 ratuje producenta. Sprzedaż zwiększyła udział Nikona w rynku20.06.2023 11:37
Nikon Z8 jest "mniejszą wersją Nikona Z9".
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Najnowszy bezlusterkowiec w systemie Z, czyli model Nikon Z8, sprawił, że producent podnosi się z kiepskiego rozdziału w swojej historii. Wygląda na to, że to sprzęt, na który czekali fotografowie, bo kupują go naprawdę chętnie. Widać to dokładnie na wykresach dotyczących udziału w rynku sprzedaży sprzętu fotograficznego.

Nikon Z8 to najnowszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec w systemie Z. Wielu profesjonalistów mówi, że jest to godny następca lustrzanki cyfrowej Nikon D850 oraz "młodszy brat" Nikona Z9. Ten sprzęt ma wszystko, czego może zapragnąć współczesny twórca hybrydowy. Fotografowie wyspecjalizowani praktycznie w każdej dziedzinie odnajdą się w korzystaniu z Nikona Z8.

Wykres udziału procentowego w rynku fotograficznym pokazuje interesującą roszadę: Sony na pierwszym miejscu, Canon na drugim, Nikon na trzecim i Panasonic na czwartym., Źródło zdjęć: © Licencjodawca | BCN
Wykres udziału procentowego w rynku fotograficznym pokazuje interesującą roszadę: Sony na pierwszym miejscu, Canon na drugim, Nikon na trzecim i Panasonic na czwartym.
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | BCN

Zgodnie z najnowszymi wynikami sprzedażowymi z Japonii, Nikon zajmuje obecnie trzecie miejsce pod kątem popularności, tuż po Sony na pierwszym oraz Canonie na drugim miejscu. Dzięki sprzedaży Nikona Z8 producentowi udało się wyprzedzić Panasonika o 0,5 proc. udziału w rynku. Między Nikonem a Canonem różnica wynosi aż 15,5 pkt proc. więc raczej nieprędko "żółci" dogonią drużynę "czerwonych".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

W stajni Nikona jest kilka bardzo popularnych aparatów. Nikon Z8 znacznie się wybija i co ciekawe, jest w tym zestawieniu jedynym pełnoklatkowym bezlusterkowcem. Kolejne miejsca zajmują modele z matrycą APS-C: Nikon Z fc, Nikon Z50 oraz Nikon Z30. W przypadku Canona najpopularniejszymi aparatami są: Canon EOS R50 oraz Canon EOS R100. Fenomenem jest Sony, ponieważ pierwszy raz od 7 miesięcy wylądowało na szczycie zestawienia.

Biorąc pod uwagę historię popularności różnych marek fotograficznych w ostatnich 20 latach, eksplozja Sony jest niesamowita. "Wojna fotografów" zawsze była między zwolennikami Canona i Nikona. Ten ostatni jednak spóźnił się w wyścigu o tytuł najlepszego bezlusterkowca, co odbija się cały czas na wynikach sprzedażowych. Canon od lat lawiruje między pierwszym a drugim miejscem, i tak się właśnie buduje renomę marki.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.