Nowa Sigma 35 mm f/1.4 ma kosztować 3590 zł i można ją podpiąć przez USB

Nowa Sigma 35 mm f/1.4 ma kosztować 3590 zł i można ją podpiąć przez USB08.11.2012 10:34
Krzysztof Basel

Duże zmiany w firmie Sigma. Japoński producent zaprezentował nową jakość swoich produktów, zmienione nazewnictwo obiektywów, podał też polską cenę flagowego obiektywu Sigma 35 mm f/1.4. Ciekawie zapowiada się innowacyjna stacja dokująca z gniazdem USB, dzięki której każdy nowy obiektyw będzie można podpiąć do komputera przez zwykły kabel USB.

Duże zmiany w firmie Sigma. Japoński producent zaprezentował nową jakość swoich produktów, zmienione nazewnictwo obiektywów, podał też polską cenę flagowego obiektywu Sigma 35 mm f/1.4. Ciekawie zapowiada się innowacyjna stacja dokująca z gniazdem USB, dzięki której każdy nowy obiektyw będzie można podpiąć do komputera przez zwykły kabel USB. 

Nowa wizja Sigmy

Obiektywy Sigmy do tej pory kojarzyły się bardzo różnie. Japoński producent stosował dosyć zawiłą nomenklaturę swoich produktów. Niektóre modele były bardzo udane, innych nikt nie kupował. W tańszych obiektywach trafiały się też egzemplarze gorzej wykonane i skalibrowane. I nawet jeśli obiektyw miał bardzo dobrą konstrukcję wewnętrzną, to niestety jakość wykonania odbiegała od produktów konkurencji - Canona czy Nikona. Teraz będzie inaczej.

[solr id="fotoblogia-pl-59941" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/2086,obiektywy-sigma-na-co-dzien-i-do-zadan-specjalnych" _mphoto="sigma-120-300-59941-270x-735920a.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2334[/block]

Japoński producent zmienia oblicze swojej marki. Obiektywy mają być o wiele lepiej wykonane i wyglądać ciekawiej. Nowe szkła marki Sigma będą przypisane do jednej z trzech kategorii: Art, Contemporary i Sport. Trzeba przyznać, że takie rozwiązanie bardzo ułatwi zorientowanie się w nazwach obiektywów zwykłemu odbiorcy.

Nowe obiektywy, nowe nazwy

Nowe nazewnictwo widać na przykładzie trzech nowych szkieł zaprezentowanych na targach Photokina. Pierwsze z nich to następca bardzo cenionego zoomu Sigma C 17-70 mm f/2,8-4 DC MACRO OS HSM. Obiektyw został zaliczony do kategorii Contemporary, w związku z czym ma w nazwie literkę "C". Bardzo ciekawie zapowiada się też Sigma S 120-300 mm f/2,8 DG OS HSM, zaliczony do kategorii Sport.

Nas jednak najbardziej interesuje Sigma A 35 mm f/1,4 DG HSM - stałoogniskowy, szerokokątny obiektyw serii Art. To zupełnie nowy obiektyw wykonany w zmienionym, pięknym wzornictwie. Metalowy, czarny, matowy obiektyw robi bardzo dobre pierwsze wrażenie. Ma ultradźwiękowy napęd autofokusu (HSM) i kołową przysłonę z dziewięcioma listkami. Konstrukcja składa się z aż 13 soczewek ułożonych w 11 grupach.

Producent zadbał też o specjalne elementy: dwie soczewki asferyczne, cztery soczewki z niskodyspersyjnego szkła SLD i jedną ze szkła FLD. Nowa Sigma będzie dostępna z mocowaniami dla Canona, Nikona, Sony, Pentaxa oraz Sigmy. Znamy też cenę nowego obiektywu - w Polsce będzie ona wynosiła 3590 zł. Konkurencyjne obiektywy Nikona czy Canona kosztują dużo więcej - ponad 5000 zł.

Spersonalizuj swój obiektyw

Z programem Sigmy są kompatybilne wszystkie obiektywy w nowych wersjach. Dla przykładu, w teleobiektywie Sigma S 120-300mm f/2,8 DG OS HSM będzie możliwość wprowadzenia limitu działania AF na konkretne odległości czy ustawienia prędkości AF. Z takiego rozwiązania z pewnością ucieszą się zawodowi fotografowie, którzy dbają o najwyższą jakość swoich zdjęć i sprzętu, z którego korzystają. Niestety, jeszcze nie znamy ceny stacji dokującej, jednak przedstawiciele firmy Sigma obiecują, że będzie ona rozsądna. Więcej na ten temat możecie przeczytać na stronie producenta, dostępnej także po polsku.

[solr id="fotoblogia-pl-51192" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://fotoblogia.pl/2565,sigma-digital-neo-czyli-nowe-obiektywy-do-bezlusterkowcow" _mphoto="57916-sigma-248x168-87d839333144.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2336[/block]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.