Nowości Olympusa: E-M5 Mark II z plikami RAW 64 Mpix, a E-M1 z prędkością 9 kl./s w AF-C

Nowości Olympusa: E-M5 Mark II z plikami RAW 64 Mpix, a E-M1 z prędkością 9 kl./s w AF-C26.02.2015 13:51
Marcin Falana

Olympus zaprezentował w ostatnim czasie dwie nowości w oprogramowaniu do swoich aparatów Mikro Cztery Trzecie. Najnowszy OM-D E-M5 Mark II doczekał się wtyczki do wywoływania 64-megapikselowych plików RAW. Natomiast OM-D E-M1 ma nowe oprogramowanie firmware 3.0, dzięki któremu przyspieszył do 9 kl./s w trybie autofokusu ciągłego.

Wtyczka Olympus High Res Shot Raw File Photoshop Plug-in jest dedykowana do obróbki 40-megapikselowych plików RAW (ORF), które najnowszy Olympus OM-D E-M5 Mark II wykonuje w specjalnym trybie High Res Shot. Aparat składa kilka zdjęć, które wykonuje poruszając matrycą dzięki czemu użytkownicy E-M5 Mk II mają do dyspozycji super szczegółowe zdjęcia.

Problem jaki napotkali pierwsi użytkownicy Olympusów OM-D E-M5 Mark II polega na braku możliwości obróbki plików RAW (ORF). Aplikacja High Res Shot Raw File Photoshop Plug-in umożliwia zaimportowanie plików RAW i ich podstawową obróbkę oraz wyeksportowanie ich do Photoshopa.

Jak to z najnowszym oprogramowaniem do najnowszego sprzętu oprogramowanie wymaga też najnowszego 64-bitowego systemu operacyjnego i Photoshopa od wersji CS5. Jeżeli spełniamy te warunki mamy do dyspozycji korektę ekspozycji, balansu bieli, kontrastu, ostrości, nasycenia i przestrzeni barw. Aby otworzyć pliki należy wejść w Photoshopie w Pliki > Import > High Res Shot Raw File Photoshop Plug-in i następnie wybrać odpowiedni plik.

Z kolei Najnowsze oprogramowanie do modelu OM-D E-M1 wprowadza dużą zmianę w zdjęciach seryjnych w trybie autofokusu ciągłego (AF-C), których szybkość wzrosła z 6,5 do 9 kl./s.. Kolejną nowością jest możliwośc przeglądania zdjęć na smatrfonie czy tablecie przez aplikację Olympus Share w czasie filmowania.

Olympus OM-D E-M1, Źródło zdjęć: © © KB
Olympus OM-D E-M1
Źródło zdjęć: © © KB

Te wszystkie nowości i zmiany stawiają firmę Olympus w bardzo dobrym świetle. Japoński producent jest znany z innowacyjności, a takimi ruchami buduje także markę firmy dbającej o swoich klientów. W ten sposób działają marki premium. Olympus chce być taką marką i idzie mu coraz lepiej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.