Nowy Flickr: co się zmieniło?

Nowy Flickr: co się zmieniło?21.05.2013 18:24
Olga Drenda

„Uśmiech proszę: terabajt dla każdego!” - tak wita nas nowy Flickr. Sprawdzamy, z czego jest się cieszyć poza obiecanym terabajtem. Powodów do radości jest sporo!

Sporo nowości nadeszło ostatnimi czasy z obozu Yahoo: wczoraj dowiedzieliśmy się nie tylko, że firma Marissy Mayer kupiła serwis Tumblr („nie zepsujemy Tumblra”, ogłosili na dobry początek), ale odbyła się również premiera nowego, odświeżonego Flickra. Zaskoczenie – i to miłe – spotyka nas już na dzień dobry: dostajemy terabajt miejsca w chmurze, i to całkiem za darmo. To daje ponad pół miliona zdjęć (6.5 mpix) na przeciętnego użytkownika.

To zadziwiająca hojność, zwłaszcza, że - jak pamiętamy – wcześniej użytkownicy, którzy nie wykupili konta Pro, mieli dostęp jedynie do 200 ostatnio wgranych plików i limit 100 MB na tydzień. Na początku roku serwis ogłosił promocję – trzy miesiące dostępu do konta Pro za darmo. Aktualnie nie ma możliwości wykupienia konta Pro (opcja wygasła 20 maja), można natomiast wykupić subskrypcję – 49,99 dolarów rocznie. Dotychczasowi posiadacze kont Pro mogą je utrzymać. Obecnie mówi się, że nowa strategia serwisu zakłada całkowicie wycofywanie się z podziału na konta darmowe i rozszerzone – zamiast nich ma zostać wprowadzony nowy model subskrypcji.

Nowy Photostream użytkownika - zdecydowana zmiana na lepsze
Nowy Photostream użytkownika - zdecydowana zmiana na lepsze

[solr id="fotoblogia-pl-67314" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1656,zaskakujace-owadzie-portrety-galeria" _mphoto="8691982921-afee84e705-b--03abbe7.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2874[/block]

Przyjrzyjmy się zatem możliwościom, które zyskują posiadacze darmowych kont. Te są niemałe. Oprócz terabajta na zachętę, największe zmiany to:

  • brak limitów rozdzielczości dla darmowych kont,
  • większy maksymalny rozmiar pliku – dotychczas było to 10 MB, obecnie aż 200,
  • możliwość zamieszczania filmów w jakości Full HD (do 1 GB).
Wyświetlanie pojedynczego pliku i łatwiejsze udostępnianie w innych serwisach
Wyświetlanie pojedynczego pliku i łatwiejsze udostępnianie w innych serwisach

Bezpłatne konto przedstawia się imponująco - zwłaszcza w porównaniu z poprzednią ofertą serwisu. Na tym tle atrakcje przygotowane dla subskrybentów nie oszałamiają, choć na pewno są przydatne. Posiadacze kont Pro, a także nowi subskrybenci, przede wszystkim będą cieszyć się brakiem reklam. Mają również dostęp do popularnej opcji - statystyk wyświetleń zdjęć. Ponadto, co ciekawe, dotychczasowe konta Pro mają limity wielkości plików (50 MB dla zdjęć i 500 MB dla wideo), a aby móc publikować pliki bez limitów wielkości, należy przejść z konta Pro na nowe – bezpłatne lub subskrybenckie. Warunki zmiany są jednak dosyć komfortowe. Dla użytkowników kont Pro, którzy przełączą się na nowy model do 20 sierpnia, przygotowano specjalne warunki – podstawowe, bezpłatne konto, ale wyjątkowo z zachowaniem dotychczasowych przywilejów konta Pro.

Dla klientów o wyjątkowo dużych zapotrzebowaniach, jeśli chodzi o przestrzeń, Flickr przygotował również opcję Doublr – podwojenie miejsca w chmurze do dwóch terabajtów, ale za opłatą – bagatela - 500 dolarów rocznie. Na deser ogłoszono premierę odświeżonej aplikacji Flickr dla smartfonów z systemem Android.

Spektakulrne zmiany :)
Spektakulrne zmiany :)

[solr id="fotoblogia-pl-67633" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1642,wiecznie-w-podrozy-fotografie-barta-pogody-inspiracja" _mphoto="54-bart3443-67633-252x16-891a0a1.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2875[/block]

Jak ogłosiła w styczniu dyrektor Yahoo, Marissa Mayer, Flickr ma być jednym z kluczowych serwisów firmy. Wszystko wygląda na to, że priorytetem będzie utrzymanie zainteresowania fotografów i zachęcenie ich, aby to właśnie na Flickrze zamieszczali swoje portfolio. Zapewne z myślą o tym odświeżono wygląd strony. W swojej obecnej formie Flickr przypomina najpopularniejsze serwisy dla fotografów, jak np. 500px czy SmugMug. Przeglądanie zdjęć, które nie było mocną stroną tego serwisu, nareszcie stało się przyjemne i wygodne. W porównaniu z uciążliwym, topornym projektem strony, który zniechęcił wielu użytkowników do Flickra, obsługa nowego wcielenia serwisu to po prostu radosny lot. Znacznie łatwiejsze stało się też zarządzanie plikami, które o wiele łatwiej można edytować i grupować w foldery. Nowy layout był zdecydowanie dobrym posunięciem: po chwili testowania dałam się ponownie wciągnąć i postanowiłam dać nową szansę swojemu kontu Flickr, które leżało odłogiem od wielu miesięcy. Wiele wskazuje na to, że serwis, który w ostatnich latach spadł z pozycji „dobrego” do „takiego sobie”, może powrócić do gry.

Źródło: Mashable, The Verge, Flickr

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.