Reklamy fotograficzne, które przyprawią Cię o mdłości

Reklamy fotograficzne, które przyprawią Cię o mdłości20.09.2011 15:16
Kodak - jedna z kiepskich reklam
Jakub Kaźmierczyk

W zeszłym tygodniu mogliście obejrzeć najciekawsze reklamy fotograficzne, natomiast dziś pokazuję Wam te, przy których łatwo zasnąć i w żaden sposób nie zatrzymują oglądającego. Wpadki w promocji zaliczyli najwięksi - Canon, Nikon, Kodak, Olympus, Fuji czy Sony.

W zeszłym tygodniu mogliście obejrzeć najciekawsze reklamy fotograficzne, natomiast dziś pokazuję Wam te, przy których łatwo zasnąć i w żaden sposób nie zatrzymują oglądającego. Wpadki w promocji zaliczyli najwięksi - Canon, Nikon, Kodak, Olympus, Fuji czy Sony.

Przy tworzeniu poprzedniego zestawienia natknąłem się na masę bardzo nieudanych reklam fotograficznych. Większość z nich to naiwne obrazki, dziwne historie miłosne i prezentacja wybielonych zębów głównych bohaterów. Jednym słowem ocean tandety. Zapraszam do obejrzenia subiektywnego zestawienia.

**Canon **

Niestety, producent mojego (wydaje mi się, że dobrego) aparatu produkuje bardzo kiepskie reklamy. Pierwsza z nich pochodzi z Dalekiego Wschodu,  jest naiwna i słodka aż do obrzydzenia. To cała historia, której zakończenie znamy już po 5 sekundach od jej włączenia.

The 2 minutes love story of TV Commercial for Canon "You are my inspiration"

Druga reklama również należy do Canona. Cel był szczytny: poprawić nieudane zdjęcie w moim ukochanym mieście - Barcelonie. Oczywiście, po raz kolejny oglądamy szczęśliwą parkę. Wreszcie przychodzi czas na zrobienie zdjęcia na jednym z placów przy La Rambla - pstryyk! I jest - Image Simulated.

Canon Commercial: Barcelona

Nikon

Jak wszyscy wiemy, Nikon robi po prostu świetne reklamy. Wszystkie reklamy z serii "I am Nikon" chwytają za serce. Żadna z nich nie mogła się tu znaleźć, bo po prostu są rewelacyjne. Udało mi się jednak znaleźć gorsze produkcje. Pochodzą sprzed około trzech lat, w roli głównej Ashton Kutcher z jednym z kompaktów Nikona. W reklamach dziewczyny w chwili nieuwagi zabierają jego nowe cacko, robiąc sobie "słitfocie". Ogląda się ze znudzeniem.

Nikon | Ashton | Bounce With Me | Two

Ashton Kutcher Nikon commercial Ft. Kreesha Turner

Fujifilm

Temu producentowi również powinęła się noga. Wypuścił reklamę tak słodką i naiwną, że przyprawia o mdłości. Tym razem zamiast parki mamy szczęśliwą rodzinkę 2+1 ze szczerbatą córeczką na czele. W tle muzyczka, gdzie słowa refrenu brzmią: "zoom zoom zoom". Jak mawiano w "Idolu" - jestem na NIE.

Fujifilm Zoom Your World :30 TV Spot

Kolejna reklama tego producenta jest tak beznadziejna, że aż śmieszna. Całość dzieje się na Dzikim Zachodzie, podczas gdy reklama pochodzi raczej z Dalekiego Wschodu. Do tego zawzięty głos narratora. Nie wiadomo, czy się śmiać, czy płakać.

Fujifilm Finepix Z800

Kodak

Kodak nie jest zbyt popularny w Polsce. Ten producent wypuścił całą serię reklam z gwiazdami. We wszystkich reklamach najwięcej sprzętu i tak dostarczył Apple, jak chociażby MacBook Pro Drake'a,  iPhone Rihanny czy iPad Pitbulla. Reklamy są po prostu kiepskie, źle zrobione, a zdjęcia na wyświetlaczach aparatów nie mają nic wspólnego z możliwościami reklamowanych urządzeń.

Trey Songz So Kodak: In the Studio

Pitbull So Kodak Commercial: Miami

So Kodak Rihanna Commercial: Fashion

Sony

Kolejna reklamówka z Dalekiego Wschodu. Tym razem główny bohater zmienia się w agenta 007 fotografującego kobietę z prędkością 10 kl./s. Kolejna reklama o niczym, po prostu nudy.

Sony Alpha DSLT A55 TV Commercial 60sec. Full Ver. (Korea)

Nie macie wrażenia, że tę reklamę kręciła ta sama agencja, co reklamę pierwszą w zestawieniu Canona? Znów naiwna historyjka z pięknymi, białymi ząbkami na czele.

Sony Alpha Entry DSLR

Olympus

Lecimy teraz na północ, do Holandii. Tam nakręcono reklamę Olympusa Pen. Generalnie nie wygląda ona źle, ale symulowany obraz na wyświetlaczu jest tak sztuczny, że od razu zniechęca do zakupu aparatu. A zawsze uczono nas, żeby nie zmniejszać głębi ostrości w komputerze.

A Wy? Macie swoje typy najgorszych reklam fotograficznych?

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.