Sony i Nikon doganiają Canona na rynku fotograficznym

Sony i Nikon doganiają Canona na rynku fotograficznym19.04.2011 14:10
NEX-5, czyli nowy bezlusterkowiec Sony
Łukasz Łusiak

Analitycy z firmy IDC zajmującej się badaniem rynku opublikowali raport dotyczący udziałów na rynku producentów aparatów w latach 2009 i 2010. Co z niego wynika?

Największym producentem jest Canon, który w latach 2009 i 2010 kontrolował 19% światowego rynku. Japoński producent nie powinien jednak spoczywać na laurach. Nie odnotował on wzrostu, w przeciwieństwie do Sony (druga pozycja na liście) - skok o 1 punkt procentowy z 16,9 na 17,9%. Być może jest to wynik agresywnej polityki firmy Sony, która w ubiegłych latach wypuściła na rynek sporo nowych modeli, w tym innowacyjne aparaty z półprzepuszczalnymi lustrami. Z nieoficjalnych informacji wynika, że sprzęt ten sprzedaje się wyjątkowo dobrze.

Jeszcze większy wzrost odnotował Nikon, który jest zarazem trzecim największym producentem na rynku aparatów z 12,6% udziałem w 2010 r. Jest to wynik o 1,5 punktu procentowego lepszy od rezultatu z 2009 roku. Mimo tak znaczącego wzrostu Nikon nadal wyraźnie odstaje od Canona i Sony. Wynosząca mniej więcej 6% strata w tej skali przekłada się na miliony sprzedanych aparatów mniej - a to są już spore pieniądze. Być może wypuszczenie na rynek niezwykle udanego modelu D7000 przyczyni się do dalszych sukcesów Nikona na światowym rynku.

Canon na targach Photokina 2010, fot. KB
Canon na targach Photokina 2010, fot. KB

Jest to o tyle ważne, gdy weźmie się pod uwagę coraz mocniejszą pozycję Samsunga, który z 11% udziału w rynku poważnie zaczyna zagrażać Nikonowi. Sukces zapewniają Koreańczykom (podobnie jak w przypadku Sony) zyskujące coraz większą popularność aparaty określane jako bezlusterkowce.

Wzrosty czołowej czwórki obiły się negatywnie na popularności innych marek. Nie licząc kilku wyjątków, niemal wszyscy konkurencyjni dla wielkiej czwórki producenci odnotowali mniejsze lub większe spadki. Największy Casio, którego udziały spadły o ok. 0,7 punktu procentowego.

Kupujemy coraz więcej aparatów

Jest jeszcze trzeci element. Rynek samych lustrzanek lub aparatów z wymienną optyką kontroluje Canon (44,5%), za nim są Nikon (29,8%) i Sony (11,9%). W tym zestawieniu Canon jest bezsprzecznym liderem i chyba jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie, zanim to się zmieni ...

Źródło: Bloomberg

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.