Sony mocno promuje trójwymiar

Sony mocno promuje trójwymiar04.07.2011 13:00
Sony World Photography Awards 2011 / (c)Honeybunn Photography
Piotr Dopart

To nie może być zbieg okoliczności. W ramach Sony World Photography Awards uruchomiono po raz pierwszy kategorie powiązane z obrazowaniem 3D. Jednocześnie w ostatni weekend, 2 lipca, ruszył Road Show Sony 3D, mający na celu zaprezentowanie sprzętu stereograficznego.

Sony World Photography Awards to jeden z najbardziej znanych konkursów fotograficznych na świecie. Dodanie kategorii Panorama 3D i Zdjęcie 3D na pewno przełoży się więc na wzrost zainteresowania nową technologią. Zapewne nieco mniejszy wpływ będzie miało wprowadzenie nagrody za Wideo 3D, jednak jest to wywołane przede wszystkim już istniejącym globalnym zainteresowaniem, mocno powiązanym z marketingowym hype'em - fotografii trójwymiarowej brakuje wyłącznie owego rozgłosu. Kategoria Wideo 3D, jak i obie fotograficzne, są otwarte na materiały o dowolnej tematyce.

Scott Gray, dyrektor zarządzający World Photography Organisation stwierdził:

Sony World Photography Awards mają stanowić awangardę fotografii, promować nowe trendy i odkrywać możliwości, które kryją coraz bardziej zaawansowane technologie. Jesteśmy bardzo podekscytowani wprowadzeniem nagród w kategoriach 3D.

W podobnie entuzjastycznym tonie wypowiada się Tatsuya Akashi, wiceprezes działu obrazowania cyfrowego w Sony Europe:

Firma Sony chętnie przesuwa granice innowacyjności w dziedzinie obrazu cyfrowego. Technologia 3D pozwala ludziom na nowe sposoby odkrywania swej kreatywności, dlatego nie możemy się doczekać aby zobaczyć wspaniałe propozycje w nowych kategoriach.

Zgłoszenia do Sony World Photography Awards przyjmowane są do 4 stycznia 2012, a ogłoszenie wyników nastąpi w kwietniu przyszłego roku.

To jednak nie koniec wydarzeń sugerujących, że Sony chce zawalczyć z firmą Panasonic w segmencie obrazowania trójwymiarowego. Niemal jednocześnie z ogłoszeniem o rozszerzeniu konkursu, Sony startuje z objazdową kampanią promocyjną sprzętu działającego w technologii 3D.

Specjalna, "multimedialna" ciężarówka wyruszyła w trasę po największych mazurskich i nadmorskich miejscowościach Polski. Road Show Sony 3D rozpoczął się 2 lipca w Giżycku. Pierwsze spotkanie było okazją do zapoznania się z technologią 3D obecną w telewizorach Bravia, laptopach Vaio, kamerach Handycam oraz aparatach fotograficznych Sony NEX i Cyber-shot. Do 24 sierpnia akcja zostanie przeprowadzona w 16 miejscowościach.

Całkowita powierzchnia ekspozycji Sony 3D wynosi łącznie 70 mkw. i dzieli się na rozmaite strefy. Kino pozwoli na obejrzenie obrazu 3D wyświetlanego na ekranie telewizora Sony Bravia KDL60NX720 i poznanie funkcji Bravia Internet Video. W strefie fotograficznej można będzie zrobić zdjęcia, a następnie je wydrukować, natomiast w namiocie z kamerami, nagrać filmy i zachować je na płycie DVD.

Stoiska Road Show Sony 3D czynne będą w godzinach 12:00-21:00 w następujących miejscowościach:

  • 02-03.07 – Giżycko
  • 05-06 .07– Mikołajki
  • 08-10.07 – Gdynia
  • 13-14.07 – Krynica Morska
  • 16-17.07 – Jastarnia
  • 19-20.07 – Władysławowo
  • 22-24.07 – Łeba
  • 26-27.07 – Darłówko
  • 29-31.07 – Ustka
  • 02-03.08 – Dąbki
  • 05-07.08 – Mielno
  • 09-10.08 – Ustronie Morskie
  • 12-14.08 – Międzyzdroje
  • 16-17.08 – Niechorze
  • 19-21.08 – Kołobrzeg
  • 23-24.08 – Dziwnów

Nie sposób nie dostrzec olbrzymiej ofensywy Sony, mającej na celu uszczknięcie kawałka sporego i atrakcyjnego rynku - atak zaś prowadzony jest zarówno od strony profesjonalnych wydarzeń branżowych (SWPA) jak i popularnych akcji marketingowych, kierowanych do amatorów. Pozostaje teraz czekać i bacznie obserwować. Ciekawe czy zobaczymy w ciągu najbliższych lat sprzęt Sony u telewizyjnych ekip nadawczych na którejś z olimpiad...

Źródło: ePHOTOzineSony

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.