Sony przejmuje dział matryc Toshiby i prezentuje dwa sensory o bardzo wysokiej czułości

Sony przejmuje dział matryc Toshiby i prezentuje dwa sensory o bardzo wysokiej czułości26.10.2015 12:42
Marcin Falana

Toshiba finalizuje sprzedaż swojego oddziału produkującego matryce cyfrowe. Jak można się było spodziewać kupuje go Sony, który staje się powoli potentatem w tej dziedzinie. A na potwierdzenie firma właśnie zaprezentowała dwa nowe sensory o bardzo wysokiej czułości. Czy to może być przedsmak technologii, które zobaczymy w przyszłych bezlusterkowcach serii Sony A7?

Toshiba produkuje matryce cyfrowe CMOS do takich aparatów jak np. Nikon D7200, D5300 i ich poprzednicy oraz smartfonów (np. HTC One M9). Jednak po skandalu finansowym w którym wyszło na jaw, że przez ostatnie lata zawyżała zyski na sumę 1,2 miliarda dolarów, firma jest zmuszona do koncentracji środków, a to prowadzi do sprzedaży działu matryc cyfrowych.

W 2014 Sony miało 40,3% udziału w rynku matryc cyfrowych, który jest szacowany na 8,7 miliarda dolarów. Toshiba miała zaledwie 1,9% udziału. Obecnie japońskie koncerny finalizują umowę sprzedaży, która opiewa na 165 milionów dolarów. Tym samym Toshiba wycofuje się z produkcji matryc, a Sony staje się powoli monopolistą.

Sony Xperia Z5
Sony Xperia Z5

Według Japan Times, Sony ma przejąć fabrykę matryc w mieście Oita oraz pracowników działu sensorów Toshiba. Część z 2600 ludzi zostanie wchłonięta w struktury Sony, część będzie przeniesiona do innych działów Toshiby, ale nie wykluczone są także zwolnienia. Warto przypomnieć o wcześniejszych informacjach na temat zmian w firmie Sony. Do 1 kwietnia 2016 r. korporacja wydzieli osobny, niezależny dział sensorów fotograficznych. Taki ruch ma zaowocować przyspieszeniem procesów decyzyjnych, wyższą wydajnością pracy, wzmocnieniem konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz generowaniem wyższych zysków. Oczywiście, także tworzeniem lepszych produktów.

Największym konkurentem Sony w tej dziedzinie zostaje firma Techno System Research, która ma 16% rynku i zamierza w najbliższym czasie zwiększyć czterokrotnie swoje inwestycje, żeby nadążyć za rosnącymi wymaganiami matryc stosowanych w smartfonach i aparatach. Ich klientami są między innymi Apple i Samsung.

Na potwierdzenie swojej dominującej pozycji na rynku, firma Sony zaprezentowała dzisiaj dwa zupełnie nowe sensory o bardzo wysokiej czułości: Starvis i Pregius. Obie matryce mają być wykorzystywane w przemyśle, ale technologie w nich zastosowane mogą być przedsmakiem tego, co być może zobaczymy w następnych wersjach bezlusterkowców Sony A7.

"STARVIS" : Sony CMOS image sensor technology for security

Starvis to technologia matryc BSI CMOS do zastosowań monitoringu. Sensor ma czułość 2000 mV i ma gwarantować wysoką jakość obrazu nie tylko za dnia, ale także w nocy, dając efekt blisko podczerwieni.

Z kolei matryce CMOS Pregius mają się wyróżnia technologią global shutter pixel, która ma umożliwić uzyskanie wysokiej jakości zdjęć oraz ograniczenie efektu rolling shutter, np. w systemach monitorujących ruch pojazdów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.