Twoje zdjęcia produktowe są nudne? Z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja

Twoje zdjęcia produktowe są nudne? Z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja31.03.2023 15:16
Claid AI pozwala dodać spersonalizowane tło wybrane ze 100 szablonów do zdjęcia produktowego. A co z fotgorafami i grafikami?
Źródło zdjęć: © YouTube

Nie każdy fotograf ma możliwość zrobienia stylizowanych zdjęć produktowych. Czasem maksimum możliwości to fotografie na stole bezcieniowym. Co zrobić, gdy klient chce zobaczyć swój produkt w ładnej scenerii, a my mamy jedynie fotkę na białym tle? Z pomocą przychodzi Claid AI.

Claid AI to interesujące rozwiązanie dla firm, które mają znaczne zbiory zdjęć swoich produktów na białym tle. Takie fotografie wystarczą do tego, by wpasować je idealnie w bardziej atrakcyjne otoczenie. Zamiast płacić krocie grafikowi, który od początku się tym zajmie, można wykorzystać sztuczną inteligencję.

Oprogramowanie zaprezentowane przez Let’s Enhance wyklucza nie tylko pracę grafika, ale również fotografa oraz stylisty produktów. Wszystko zostaje w rękach wirtualnej twórczości algorytmu. Na tę chwilę klienci mają dostęp do 100 szablonów z różnych gałęzi – są tła do kosmetyków, żywności, napojów, butów, jak też mebli. Po wrzuceniu zdjęcia produktu i wyborze odpowiedniego szablonu, maszyna przystępuje do działania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tech Winter Challenge: Relacja z akcji

Interesująca jest możliwość zmian, które można wprowadzić do przygotowanych szablonów. Klienci mogą dostosować kolory, fakturę obiektów oraz niektóre elementy, które mają się znaleźć w scence. Efekty wyglądają naprawdę intrygująco i w większości przypadków trudno poznać się na tym, że nie mamy do czynienia z fotografiami.

Dodajmy do tego, że rozwiązanie jest dość tanie, biorąc pod uwagę komercyjne wykorzystanie systemu. Abonamenty zaczynają się od 39 dolarów i można je rozszerzać wedle potrzeb. Trzeba zwrócić jednak uwagę na to, że z takich rozwiązań będą zapewne korzystały firmy, które nie przykładają się aż tak do wizerunku. Wysoko postawione marki raczej zostaną przy tradycyjnych sesjach zdjęciowych swoich jakościowych produktów.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.