Uważaj na kurierów. Jak dobrze przygotować sprzęt fotograficzny do wysyłki?

Uważaj na kurierów. Jak dobrze przygotować sprzęt fotograficzny do wysyłki?19.11.2019 06:41
Źródło zdjęć: © © MW

Każdy z nas doświadczył jakiejś nieprzyjemnej sytuacji z kurierami albo pocztą. O ile zostawianie awizo czy zostawienie paczki u sąsiada to standard, to rzucanie przesyłkami nie mieści mi się w głowie. Zwłaszcza, jeśli zamówiliśmy drogi obiektyw, a na opakowaniu jest informacja z prośbą o zachowanie ostrożności.

Nieprzyjemna niespodzianka i latający obiektyw

Filmik, który możecie zobaczyć pod spodem, zamieścił fotograf Greg Riegler. Nagrała go kamerka zamontowana przy drzwiach wejściowych do domu.

Fedup with the Fedex... Delivery fail... Thanks for throwing my $1500 lens.

Widzimy na nim, kuriera, któremu niespecjalnie chciało się podejść, by wręczyć paczkę adresatowi. Mężczyzna rzuca paczkę, której huk mocno słychać na filmie, po czym wraca do samochodu po urządzenie do przyjmowania odbioru. W środku był obiektyw Canona, warty 1500 dolarów, czyli około 6 tysięcy złotych.

Nikt nie podszedł do drzwi, by odebrać paczkę, więc panowie (podczas powrotu dołączył drugi kurier) podnoszą opakowanie i odchodzą.

Greg Riegler napisał na Reddicie, że kontaktował się z firmą kurierską. Dostał informację, że mężczyzna w czapce i okularach dopiero się uczy. Greg wspomina, że nie rozumie, jak komuś może nie zależeć na pracy już na początku swojej kariery. Wystarczyło przejść kilka metrów i położyć paczkę, po czym wrócić po urządzenie.

Fotograf nagrał rozpakowywanie paczki, by pokazać ewentualne zniszczenia i móc wystąpić do firmy kurierskiej o odszkodowanie. Na szczęście drzwiom, ani obiektywowi nic się nie stało. Ta sytuacja podkreśla, jak ważne jest odpowiedni zabezpieczenie sprzętu przy wysyłce.

Jak dobrze przygotować paczkę do wysyłki?

Często odbieram i wysyłam paczki ze sprzętem fotograficznym. Czasem zdarza się, że nie mogę się skontaktować z kurierem, czasem paczka zostanie zostawiona w punkcie zbiorczym bez informacji, a kilka razy zdarzyło mi się, że gdyby nie pancerne wręcz opakowanie, to sprzęt by nie przetrwał. Pamiętajcie, że nasze paczki trafiają do sortowni i na wszelkich taśmociągach mogą się trochę pokiereszować. Przede wszystkim wy musicie zadbać o to, by przesyła dotarła do odbiorcy nienaruszony.

Jeśli wysyłacie sprzęt w oryginalnym opakowaniu, nie oszczędzajcie. Zawińcie oryginalny karton w folię (choćby spożywczą) i dobierzcie odpowiednie drugie opakowanie, w którym znajdzie się miejsce na folię bąbelkową, gazety lub ekologiczny kartonowy wypełniacz.

Z obiektywem lub aparatami warto obchodzić się jak z jajkiem. Gdy już wygodnie leży w wypełniaczu i zamkniecie karton, upewnijcie się, że jest dobrze zaklejony. Zawsze, gdy wysyłam sprzęt w ten sposób, owijam dodatkowo karton czarną folią i oklejam dookoła taśmą klejącą, by na pewno nic się nie rozwinęło.

Czerwona naklejka z napisem ”NIE RZUCAĆ” na pewno pomoże na każdym etapie podróży paczki – przy załadunku, sortowaniu oraz dostawie. Przynajmniej w teorii. Pamiętajcie, by na liście przewozowym wypełnić rubrykę z deklarowaną wartością przesyłki, by móc ubiegać się o odszkodowanie w razie uszkodzenia paczki.

Jeśli dopełniliście wszystkich formalności, a paczka została dobrze zabezpieczona, możecie mieć nadzieję, że kurierzy uszanują wszystkie informacje, a sprzęt dotrze do adresata w całości.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.