Wyeksponuj swoje portfolio. To jak zaprezentujesz swoje dotychczasowe zdjęcia jest równie ważne, jak ich poziom

Wyeksponuj swoje portfolio. To jak zaprezentujesz swoje dotychczasowe zdjęcia jest równie ważne, jak ich poziom29.01.2017 14:40
Jacek i Kasia Siwko

Niezależnie od tego czy pracujesz jako fotograf przez 5, 10 lat, czy dopiero zaczynasz – klienci będą oceniać Twoje prace w sporej większości przez pryzmat tego, jak wygląda Twoja strona internetowa, czyli porfolio.

Nie bądź fotografem z przeszłości

Kilka tygodni temu składaliśmy szumne postanowienia odnośnie tego, co zmienimy w swoim życiu i biznesie wraz z nadejściem roku 2017. Jak tam Twoje postępy w tej sprawie? :)

Przyznam się otwarcie, że nie na wszystkie moje zobowiązania znajduję czas, ale te, które oznaczyłem jako priorytetowe, wypełniam sumiennie. Podcast dla fotografów ukazuje się regularnie co tydzień, kolejny post na Fotoblogia.pl właśnie czytasz. Co jakiś czas zajmuję się też moim portfolio, do którego dodaję nowe zdjęcia…

Zawsze mogłoby być lepiej, ale nie ma co się mocno "ciśnieniować". Większość ludzi (fotografów) nie robi nic, by pchnąć swój biznes do przodu, więc jeśli zrobisz cokolwiek, to i tak będziesz o krok przed pozostałymi w stawce.

Skoro jednak doszliśmy do tematu strony www i tego, w jakim opakowaniu serwujesz swoje zdjęcia potencjalnym klientom, to chciałbym, abyś odpowiedział /a sobie na proste pytanie:

Czy moja strona www wygląda jak z roku 2017?

Właściwie nie ma znaczenia, ile pieniędzy i wysiłku zainwestowałeś/zainwestowałaś w swoją stronę rok, dwa czy pięć lat temu. Jeśli jej wygląd trąci myszką, to uwierz mi, że w najbliższej przyszłości zauważysz, że Twoja witryna będzie konwertować odwiedzających ją klientów w znacznie gorszy sposób. A może już odczuwasz mniejszą ilość zapytań o ofertę?

Nie tylko opakowanie

Pamiętaj jednak, że samym wyglądem strony nie zdziałasz cudów. Zresztą, nowe logo też nie będzie czymś, co przyniesie ci miłość klientów. Być może komuś tu się narażę, ale mam ostatnio coraz więcej wątpliwości co do tego czy logo fotografa (lub jego brak) ma jakiekolwiek znaczenie.

Tym, co może znacząco wpłynąć na zwiększenie zainteresowania Twoją ofertą, jest regularny przegląd tego, co pokazujesz na stronie. Zresztą więcej usłyszycie o tym w rozmowie, którą przeprowadziłem z Rafałem Bojarem.

Fotografowie mają, moim zdaniem, zbyt emocjonalny stosunek do swoich zdjęć i czasem trzyma się na stronie zdjęcia, które niezupełnie pasują do tego, na jakim etapie kariery jest się obecnie.

Dlatego, jeśli na przykład jesteś fotografem ślubnym, to przejrzyj swoje portfolio, zwracając uwagę nie tylko na poziom zdjęć (zakładam, że się nieustannie rozwijasz), ale zwróć też uwagę na estetykę, która charakteryzowała Twoje starsze zlecenia. Nie mam tu na myśli tylko i wyłącznie ujęć rybim okiem, ale to, co przedstawiały Twoje zdjęcia. Czuję, że rozumiesz, o co mi chodzi. :)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.