Zawodowi fotoreporterzy nie mają czasu na ambitne zdjęcia? [wideo]

Zawodowi fotoreporterzy nie mają czasu na ambitne zdjęcia? [wideo]08.03.2011 18:00
Fot. Chris Gregory
Jacek Siwko

Walka z czasem, stres, terminy na wczoraj - praca fotoreportera prasowego nie należy do najłatwiejszych. Często tematy zwane potocznie gadającymi głowami nie są interesujące wizualnie i trudno o odkrywcze kadry. Zobaczcie, jak pracują fotoreporterzy relacjonujący to, co dzieje się w tzw. wielkiej polityce w USA. Czy w tym zawodzie nie ma już miejsca na kreatywność?

Dzięki digitalizacji fotografii zawód fotoreportera prasowego przeszedł rewolucyjną zmianę. Pomimo tempa fotograf ma teoretycznie więcej czasu - często nie musi już przecież jechać z materiałem do redakcji, bo wysyła zdjęcia za pomocą Internetu.

Jednak jak twierdzi Melina Mara z Washingotn Post, terminy na wczoraj i szybkie tempo sprawiły, że:

Fotoreporterzy nie myślą - stali się jedynie trybikiem w wielkiej machinie mediów.

Mają tylko jak najszybciej przesyłać do redakcji atrakcyjne wizualnie kadry. Wielu fotoreporterów nie wytrzymuje tej presji i rzeczywiście wpada w tryby błyskawicznej pracy. Wraz z dostępem do wysokiej jakości aparatów zwiększyła się również liczba fotoreporterów i dużo trudniej jest zrobić dobre zdjęcie, relacjonując ważne wydarzenie.

Jednak w zawodzie fotoreportera przewidziane jest miejsce na kreatywną wizję i subiektywne spojrzenie - to nie tylko przekazywanie suchych faktów. Ważny staje się dla nich kontekst, w którym dane wydarzenie się rozgrywa.

W prezentowanym krótkim dokumencie fotografowie największych amerykańskich gazet próbują przekonać nas, że jednak można wybić się z trybów mało kreatywnego pokazywania faktów na zdjęciach. Podobno pokazanie kulisów wielkiej polityki na fotografiach prasowych może być interesujące. Wiadomo, że zdjęcie z zaplecza nie zawsze może ukazać się w gazecie codziennej, ale myślę, że właśnie takie fotografie dalece bardziej interesują czytelników niż kolejny portret znanego polityka.

Mówi się, że im więcej fotoreporterów, tym większa szansa, że któryś z nich uchwyci fenomenalne ujęcie. Jednak przy tej liczbie osób z aparatami zamkniętych w małej przestrzeni bardzo ciężko o takie ujęcie. Ważna jest swoboda działania, co podkreśla Melina Mara. Wtedy właśnie pojawiają się interesujące czytelników zdjęcia, takie jak np. fotografia polityka w sportowych butach, które skrzętnie ukrywa za pulpitem konferencyjnym.

Co Wy sądzicie o pracy współczesnego fotoreportera prasowego? Czy w dobie błyskawicznego obiegu informacji jest jeszcze miejsce na kreatywne i ambitne fotografie? Czekamy na Wasze wypowiedzi w komentarzach.

Źródło: THECLICK.US

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.