Eizo CG2420 - świetne parametry i rewelacyjne wyniki [test]

Każdy fotograf, prócz dobrego aparatu i obiektywów, powinien wyposażyć się w dobrej klasy monitor. Dziś testuję 24-calowy, szerokogamutowy monitor firmy Eizo wysokiej serii CG. Jak wypadł w konfrontacji z moją procedurą?

Ten artykuł ma 4 strony:

Opis i specyfikacja

Doskonale pamiętam moje początki z fotografią i ich obróbkę. Robiłem to na 15-calowym laptopie z błyszczącą matrycą, często siedząc na wykładach na uczelni. Nieraz przychodziło rozczarowanie, że odbitki są zbyt pomarańczowe i trochę za ciemne. Oczywiście wtedy nie wiedziałem, że monitor świeci na niebiesko, a do tego zdecydowanie zbyt jasno. Na szczęście ten etap jest już za mną i od dłuższego czasu korzystam z porządnych monitorów graficznych. Jest to szczególnie ważne w pracy komercyjnej, kiedy zdjęcia często idą do druku w dużym formacie i nakładzie. Teraz przynajmniej mam pewność, że to, co widzę na monitorze, jest wierne oryginałowi. Ale nie o tym.

Na warsztat trafił monitor Eizo Color Edge CG2420, który nie ma swojego bezpośredniego poprzednika. Firma Eizo wycofała serię CX, którą zastąpiła serią CG z oznaczeniem 4-cyfrowym. Te monitory są plasowane nieco niżej niż 3-cyfrowa seria CG, tj. model CG247X jest wyżej pozycjonowany niż CG2420. Nie da się ukryć, że zrobiło się nieco zamieszania z nomenklaturą.

Cała seria Color Edge (wyłączając model CS230) to monitory szerokogamutowe oferujące kalibrację sprzętową, a także układy DUE wyrównujące podświetlenie panelu. Dodatkowo objęte są 5-letnią gwarancją (lub 30 tys. godzin pracy).

Eizo CS2420 — specyfikacja
Przekątna 24,1
Matryca IPS 10-bit (8+FRC)
LUT 16-bit 3D LUT
Rozdzielczość 1920×1200
Kąty widzenia 178/178 stopni
Podświetlenie LED z szerokim gamutem
Jasnosć 400 cd/m²
Gamut 99% Adobe RGB
Kontrast 1500:1
Kalibracja sprzętowa TAK, program Color Navigator
Złącza USB 3.0 (1xIN, 3xOUT), HDMI, DisplayPort, DVI
Dodatkowy osprzęt w zestawie Kaptur
Gwarancja 5 lat
Cena 5700 zł

Model CG2420 wyposażony jest w 10-bitową matrycę IPS o przekątnej 24,1 cala, rozdzielczości 1920×1200, co daje proporcje boków 16:10. Maksymalna jasność to 400 cd/m², a dzięki nowej matrycy firmy Panasonic, kontrast wynosi 1500:1. Czas reakcji to 10 ms (szary do szarego). Tablica 3D LUT pracuje z 16-bitową precyzją, co ma zapewnić gładkie przejścia tonalne i dobre parametry delta E.

Monitor wyposażono również w pełnoprawny kalibrator wysuwający się z góry obudowy. Dzięki temu, nie potrzeba żadnego zewnętrznego urządzenia. To bardzo wygodne i dokładne rozwiązanie.

Kalibrator wysuwa się z górnej części obudowy

Zobacz również: Sony A7S vs Canon 5D Mark III, porównujemy możliwości filmowe

Firma Eizo oferuje darmową pierwszą kalibrację. Klient, który kupi monitor serii Color Edge, może połączyć się z serwisantem Eizo przez program Team Viewer, a ten podczas rozmowy przeprowadzi cały proces kalibracji, zdalnie tłumacząc poszczególne zagadnienia.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy akcesoriów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test] Panasonic Lumix FZ82 – jak Legoland długi i szeroki [test] Canon EOS 77D - zaawansowana lustrzanka dla pasjonatów [test] Torba i plecak Benro Cool Walker - pojemnosć i wygoda w przystępnej cenie [test] Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 – obiecanki, wcale nie cacanki! [test] Panasonic Lumix GH5 - pierwsze zdjęcia przykładowe Sony A9 - pierwsze zdjęcia z profesjonalnego bezlusterkowca, który ma prędkość aż 20 kl./s Niewielki może bardzo dużo! Voigtländer Nokton 50 mm f/1,5 Philips Brilliance 275P - fotograficzne 27 cali w rozdzielczości 5K [test] Sony A9 - pierwsze wrażenia po premierze. Czy bezlusterkowiec dorówna profesjonalnym lustrzankom? Samsung Galaxy S8, S7 oraz iPhone 7. Który robi lepsze zdjęcia? Panasonic Lumix GX800 - Mikro Cztery Trzecie w pełnym tego słowa znaczeniu [test] Fujifilm instax mini 9 w naszych rękach. Sprawdzamy nowinki Tak działa Photler - polski serwis do tworzenia stron dla fotografów [recenzja] QNAP TVS-882ST - test profesjonalnego, wydajnego urządzenia NAS dla fotografów i filmowców House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] Hasselblad X1D to ekskluzywny średnioformatowy bezlusterkowiec z centralną migawką [test] Ile jest warte 50 megapikseli, czyli rok z kawałkiem z Canonem EOS 5Ds Tenba Roadie II Hybrid - test uniwersalnej walizki dla fotografów Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD z Canonem w tle [test] Thule Aspect DSLR - plecak fotograficzny na każdą okazję [test] Canon EOS M6, czyli bezlusterkowiec z opcjonalnym wizjerem w naszych rękach

Popularne w tym tygodniu:

Impossible I-1 – czy współczesny Polaroid jest chociaż zbliżony do oryginałów? [test] Voigtländer 40 mm F 2,8 Heliar - zadziwiający obiektyw! 2 miesiące z Fujifilm X100F. Zabrałem go do Chin i pokochałem [test] Laptop dla fotografa - jak sprawdzi się Microsoft Surface Pro 4? WD My Passport SSD - 256 GB pamięci na 41-gramowym dysku [test]