Fujifilm X-T2 - profesjonalny bezlusterkowiec z matrycą APS-C

Fujifilm X-T2 to zaawansowany bezlusterkowiec, wyposażony w 24,3-megapikselową matrycę X-Trans CMOS III, bez filtra dolnoprzepustowego oraz wizjer elektroniczny OLED, o rozdzielczości 2,36 miliona punktów i powiększeniu 0,77x. X-T2 obiecuje ulepszony system AF i dodatkową funkcjonalność z pionowym uchwytem, jak np. zdjęcia seryjne do 11 kl/s.

Fujifilm X-T2

Fujifilm X-T2

Fujifilm X-T2 — test bezlusterkowego profesjonalisty

Czy Fujifilm X-T2 to pierwszy bezlusterkowiec, który rzeczywiście dorówna lustrzankom w szybkiej, profesjonalnej fotografii?

W ofercie Fujifilm mamy teraz dwa flagowe aparaty — klasyczny, przypominający dalmierz X-Pro2 oraz X-T2. Model X-T2 jest dedykowany do cięższych obiektywów premium zoom, ponieważ oferuje lepszy uchwyt i dodatkowy pionowy grip.

Fujifilm X-T2, jako nowszy, wprowadza jednak kilka ulepszeń. Pomimo zastosowania tej samej 24,3-megapikselowej matrycy X-Trans, co w X-Pro2, czujniki fazowe autofokusu umieszczono na niej szerzej, dzięki czemu jego działanie jest znacznie lepsze.

W tym modelu Fujifilm skupiło się na autofokusie, szczególnie na trybie ciągłym, chcąc pod tym względem dorównać profesjonalnym lustrzankom. Poza poszerzonym obszarem działania detekcji fazy, Fujifilm poprawiło też próbkowanie autofokusu w trybie ciągłym przy zdjęciach seryjnych. Pozwoliło to także zmniejszyć moment zaciemnienia obrazu w wizjerze, dzięki czemu X-T2 będzie się bardziej fotografowało jak lustrzanką. Jakby tego było mało — Fujifilm wprowadziło w tym modelu szczegółowe możliwości dostosowania trybu ciągłego autofokusu do charakterystyki ruchu obiektu, jaki będziemy fotografować. Do dyspozycji mamy trzy parametry albo pięć presetów, które ułatwią decyzję.

Wracając do wizjera OLED, który ma rozdzielczość 2,36 miliona punktów i powiększenie 0,77x - Fujifilm chwali się poprawą jego obrazu w słabym oświetleniu oraz w trakcie ostrzenia. Tylny ekran LCD jest uchylany w trzech kierunkach. To rozwiązanie wprowadzono po raz pierwszy w modelach serii X, dzięki czemu można odchylać go w górę i w dół, zarówno przy poziomym jak i pionowym kadrowaniu.

Zobacz również: Zdjęcia ze smakiem, czyli fotografia kulinarna - sprzęt, światło, dodatki i sztuczki

Fujifilm X-T2

Widać, że Fujifilm kieruje swoje flagowe modele do profesjonalistów. Fujifilm X-T2 wprowadza kilka rozwiązań, znanych z profesjonalnych lustrzanek, jak chociażby dodatkowy nawigator dedykowany tylko do zmiany punktu AF. Poza tym uchwyt jest większy, wartości na tarczy korekty ekspozycji zwiększono do +/- 5 EV, dodano podwójne gniazdo kart pamięci oraz powiększono muszlę oczną.

Pod względem filmowania X-T2 oferuje rozdzielczość 4K, przy przeliczniku ogniskowej 1,17x. Maksymalna długość filmu to 10 minut, natomiast w trybie Full HD możemy nagrać 15 minut materiału wideo. Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest możliwość filmowania z filtrami, jak: Velvia, Provia czy inne - wszystko w 4K.

Fujifilm X-T2 z pionowym uchwytem

Kolejnym elementem, który może świadczyć o profesjonalnym przeznaczeniu X-T2, jest dedykowany uchwyt pionowy, który poprawia osiągi aparatu zarówno pod względem szybkości działania, odświeżania wizjera, zdjęć seryjnych, nie wspominając oczywiście o możliwości zastosowania trzech baterii. Poza tym z pionowym uchwytem możemy nagrywać dłuższe filmy w 4K (do 30 min.) i podłączyć słuchawki.

Obiektywy systemu Fujifilm X

Przy okazji premiery X-T2 dowiedzieliśmy się także o planach Fujifilm na kolejne obiektywy do systemu X. Jeszcze w tym roku zobaczymy obiektyw 23 mm f/2 R WR, a w przyszłym 50 mm f/2 R WR oraz 80 mm f/2.8 R LM OIS WR Macro.

EF-X500

Poza tym zobaczyliśmy też reporterską lampę błyskową EF-X500 z liczbą przewodnią równą 50 i obsługą ogniskowych od 24 do 105 mm, a z panelem szerokokątnym — 20 mm. Lampa umożliwia zdalną obsługę do trzech grup roboczych z poziomu korpusu X-T2, ale potrzebujemy do tego jednej lampy na aparacie.

Fujifilm X-T2

Ceny sugerowane to 7399 za sam korpus Fujifilm X-T2, natomiast z obiektywem 18–55 mm to już wydatek około 8499 zł. Za sam uchwyt pionowy trzeba będzie zapłacić około 1399 zł.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Makro do GoPro, którym można fotografować mrówki Meyer-Optik Trimagon 95 mm f/2.6 - klasyczna portretówka do najbardziej wymagających aparatów Średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm już we wrześniu Do Hasselblada X1D nie będzie obiektywów zmiennoogniskowych Jedna, by rządzić nimi wszystkimi. Fomei Digitalis PRO S sprawdzi się w kręceniu i fotografowaniu Nowe przenośne dyski Adata - odporny HD700 i smukły HV620S Fujifilm Instax Share SP-2 - mobilna drukarka na wkłady Instax mini z rozdzielczością 320 dpi Znamy cenę bezlusterkowca Sigma sd Quattro Hasselblad X1D - pierwszy średnioformatowy bezlusterkowiec Rozłóż swojego Samsunga NX3000 na trybiki pierwsze My Passport Wireless Pro z My Cloud Pro – mobilny dysk dla fotografów Już za dwa dni premiera zupełnie nowego aparatu firmy Hasselblad, który odmieni rynek? Lumix G Leica DG Summilux 12mm f/1.4 ASPH - superjasny ekwiwalent 24 mm do Mikro Cztery Trzecie Zeiss VR One Plus - lider branży optyki prezentuje uniwersalne gogle VR Pentax K-70 - amatorska lustrzanka, która niczego się nie boi i nowy, uszczelniony zoom 55-300 mm f/4.5-6.3 DJI Focus - bezprzewodowa zmiana ostrości i przysłony nawet z odległości 100 m Adaptery do systemu Leica SL - więcej obiektywów i możliwość podłączenia mikrofonu i słuchawek Canon opatentował obiektyw 1000 mm f/5.6 IS DO CINE 35 mm f/1.2 i 75 mm f/1.4 - jasne, manualne stałki do Sony A7 PSEUDO - cyfrowa przystawka do aparatów małoobrazkowych Flagowy model lampy błyskowej Yongnuo YN-685 w wersji do Nikona Firma MiNT chce przywrócić do życia fotografię natychmiastową. Oto ich dwa nowe aparaty Trzy obiektywy Sigmy nie są w pełni kompatybilne z Canonem EOS-1D X Mark II Nowa matryca OmniVision do smartfonów fotograficznych

Popularne w tym tygodniu:

Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Phase One IQ3 100MP Achromatic - czyli nowa czarno-biała średnioformatowa przystawka na rynku Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G Fujifilm X-T2 – test trybu filmowego