Zagubione w Fukushimie - postapokaliptyczny cykl zdjęć z Fukushimy

W cyklu zdjęć Zagubione w Fukushimie, japońska fotograf Uma Kinoshita dokumentuje Fukushimę rok po katastrofie z 2011 roku i przesiedleniu ponad 100 000 ludzi ze względu na zagrożenie radiacją. Koncentrując się na samotności i zagubieniu, Uma Kinoshita, uchwyciła miejsca, gdzie nie wolno już być.

Zagubione w Fukushimie zawiera zdjęcia z prefektury Fukushima pozbawione ludzi. Na niektórych zdjęciach obrazy katastrofy są elementem centralnym, na innych mamy wrażenie, że mieszkańcy po prostu wyszli na chwilę.
© Uma Kinoshita / www.uma.vc

Zagubione w Fukushimie zawiera zdjęcia z prefektury Fukushima pozbawione ludzi. Na niektórych zdjęciach obrazy katastrofy są elementem centralnym, na innych mamy wrażenie, że mieszkańcy po prostu wyszli na chwilę.

Opisując scenę z 2011 roku Kinoshita mówi: “Wiosną 2011 roku nawet mewy przestały zbierać się w porcie rybackim dotkniętym tsunami. Podczas przypływów woda morska weszła głęboko na niskie obszary i fantastyczna mgła leżała nad nimi. Z drugiej strony w górskich wioskach, skąd ewakuowano mieszkańców przed niebezpiecznym wpływem wypadku w elektrowni jądrowej, w maju pola ryżowe wyschły, choć normalnie świecą jak lustra o tej porze. Latem przykryły je trawy i nikt nie mógł już powiedzieć gdzie były pola ryżowe, a gdzie chodniki.

Słyszałem odgłosy rzeczy zagubionych i ginących.”
© Uma Kinoshita / www.uma.vc

Opisując scenę z 2011 roku Kinoshita mówi: “Wiosną 2011 roku nawet mewy przestały zbierać się w porcie rybackim dotkniętym tsunami. Podczas przypływów woda morska weszła głęboko na niskie obszary i fantastyczna mgła leżała nad nimi. Z drugiej strony w górskich wioskach, skąd ewakuowano mieszkańców przed niebezpiecznym wpływem wypadku w elektrowni jądrowej, w maju pola ryżowe wyschły, choć normalnie świecą jak lustra o tej porze. Latem przykryły je trawy i nikt nie mógł już powiedzieć gdzie były pola ryżowe, a gdzie chodniki.

Słyszałem odgłosy rzeczy zagubionych i ginących.”

Kolejny rok Uma Kinoshita spędziła na dokumentowaniu lokalnej religii jako źródła odporności społecznej co zaowocowało cyklem Modlitwy na skazanej ziemi. W ciszy i smutku to jej trzecia seria z Fukushimy, którą wciąż odwiedza regularnie robiąc zdjęcia. 

Więcej zdjęć z Fukushimy znajdziecie na stronie www.uma.vc
© Uma Kinoshita / www.uma.vc

Kolejny rok Uma Kinoshita spędziła na dokumentowaniu lokalnej religii jako źródła odporności społecznej co zaowocowało cyklem Modlitwy na skazanej ziemi. W ciszy i smutku to jej trzecia seria z Fukushimy, którą wciąż odwiedza regularnie robiąc zdjęcia.

Więcej zdjęć z Fukushimy znajdziecie na stronie www.uma.vc

© Uma Kinoshita / www.uma.vc
© Uma Kinoshita / www.uma.vc
© Uma Kinoshita / www.uma.vc

Zobacz również: Tomasz Lazar opowiada o swojej podróży do Aokigahara - japońskiego lasu samobójców

© Uma Kinoshita / www.uma.vc
© Uma Kinoshita / www.uma.vc
© Uma Kinoshita / www.uma.vc
© Uma Kinoshita / www.uma.vc
© Uma Kinoshita / www.uma.vc
© Uma Kinoshita / www.uma.vc
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Fotograf zmierzył fale mózgu modeli, aby stworzyć portret idealny Sesja Roberta Wolańskiego dla marki Próchnik wykonana Sony A7R Dzień i noc w tym samym miejscu połączone na zdjęciach Wolfganga Hildebranda "Zdjęć jeszcze nieodnalezionych mam dziesiątki tysięcy". Chris Niedenthal o nowym albumie [wywiad] Droga Mleczna widziana z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej na filmie poklatkowym Procesy chemiczne w trybie makro nagrane w 4K Lumixem GH4 Słynny pocałunek z Times Square powielony w różnych miejscach na świecie Turysta - interesująca droga do ciekawego cyklu Małe planety z pomysłem: start rakiety, łazik na Marsie czy pokaz lotniczy Sądząc Amerykę, czyli portrety uprzedzeń Zwierzęta z zoo, ale jak na wolności Norwegia nigdy nie była tak piękna, jak na tym filmie poklatkowym 150 podświetlonych alpinistów, kilka lustrzanek i Matternhorn na jednej sesji Melancholia i smutek zwierząt z ogrodów zoologicznych na poruszających zdjęciach 365 twarzy Paryża w 365 dni Abstrakcyjne formy z kolorów Wieżowce w Hong Kongu i zachwycający świat kolorów, faktur i symetrii Wybuchowe zdjęcia ręcznie zamrożone w czasie Zdjęcia Polaka zachwyciły jurorów National Geographic Perska architektura w obiektywie 23-latka z Iranu Trudny "Powrót" na właściwy tor życia na zdjęciach Adriana Wykroty Inspirujące portrety kobiet otoczonych kwiatami

Popularne w tym tygodniu:

Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Potraficie dostrzec coś wyjątkowego w portretach autorstwa Yigala Ozeriego? Drzewa przewrócone przez orkan. Stworzyły fantastyczną kompozycję do zdjęcia Przez dwie zimy fotografował ludzi marznąc na moście. Tak powstał projekt "Tramwaj" Czekał godzinami, by dopasować odbiorców do obrazów w muzeum. Zdecydowanie się opłaciło Kiedyś i dziś – mężczyzna wkleił dorosłego siebie na zdjęcia z dzieciństwa. Wyszło świetnie! Magiczne, poetyckie portrety na gorącej Kubie to specjalność Gillian Hyland Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą Zdjęcie z lądowania na Księżycu to prawda czy wielka mistyfikacja? Usunął ze zdjęcia dźwig, którego nikt nie chciał wymazać. Zobacz jak retuszował obraz krok po kroku Wildlife Photographer of the Year 2017. Wygrało zdjęcie opowiadające historię zbrodni na nosorożcach Roni Landa sfotografowała interesującą martwą naturę, zrobioną z... mięsa?!