Sony Zeiss Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS - zdjęcia przykładowe

Na zeszły weekend, który spędziłem w Londynie, zabrałem ze sobą aparat Sony A7 Mark II z tytułowym obiektywem. Jak sprawdził się w praktyce? Zobaczcie na zdjęciach przykładowych!

Ten artykuł ma 7 stron:

Obiektyw jak przystało na Zeiss'a jest bardzo dobrze wykonany. Wykonany w całości z metalu, świetnie spasowany z bardzo płynnie działającymi pierścieniami. Dodatkowo Sony FE 16-35 mm f/4 wyposażony jest w układ stabilizacji. Warto wspomnieć o jego wadze - 518 gramów. Zestaw z Sony A7 Mark II nie jest już tak kompaktowy, jak można spodziewać się po bezlusterkowcach, natomiast nadal pozostaje delikatnie lżejszy od konkurencyjnego zestawu z Canonem EOS 6D z obiektywem 16-35 mm f/4 IS USM (1370 vs. 1117 gramów).

Obiektyw zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Ładnie rysuje, jest ostry w całym zakresie przysłon, nawet na rogach kadru od przysłony f/4. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra praca pod ostre światło, a także znikoma aberracja chromatyczna.

Cena wynosi 5599 zł, co ciężko nazwać dobrą okazją, natomiast równie ciężko znaleźć w obiektywie poważne wady.

Obiektyw jak przystało na Zeiss'a jest bardzo dobrze wykonany. Wykonany w całości z metalu, świetnie spasowany z bardzo płynnie działającymi pierścieniami. Dodatkowo Sony FE 16-35 mm f/4 wyposażony jest w układ stabilizacji. Warto wspomnieć o jego wadze - 518 gramów. Zestaw z Sony A7 Mark II nie jest już tak kompaktowy, jak można spodziewać się po bezlusterkowcach, natomiast nadal pozostaje delikatnie lżejszy od konkurencyjnego zestawu z Canonem EOS 6D z obiektywem 16-35 mm f/4 IS USM (1370 vs. 1117 gramów).

Obiektyw zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Ładnie rysuje, jest ostry w całym zakresie przysłon, nawet na rogach kadru od przysłony f/4. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra praca pod ostre światło, a także znikoma aberracja chromatyczna.

Cena wynosi 5599 zł, co ciężko nazwać dobrą okazją, natomiast równie ciężko znaleźć w obiektywie poważne wady.

16 mm, 1/80 s, f/5.6, ISO 100, 1

35 mm, 1/80 s, f/5, ISO 100, 1

35 mm, 1/100 s, f/9, ISO 100, 1

16 mm, 1/100 s, f/9, ISO 100, 1

35 mm, 1/60 s, f/4, ISO 100, 1

Zobacz również: Zobacz to, co nieuchwytne, czyli fotografia highspeed w domu

16 mm, 1/80 s, f/5.6, ISO 100, 1

16 mm, 1/8000 s, f/4, ISO 2500, 0.7

16 mm, 1/8000 s, f/4, ISO 2500, 1

16 mm, 1/2500 s, f/4, ISO 2500, 1

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Sony HX90 - garść zdjęć przykładowych z Dubaju Nikon Df - pierwsze wrażenia Zalamo - uniwersalny, wielofunkcyjny system dla fotografów Panasonic Lumix GF5 - pierwsze wrażenia [galeria] Profoto A1 - sprawdziłem tę lampę w terenie [wideotest] Olympus TG-5 - wakacyjny test. Twardziel na sterydach: z filmami 4K i zapisem RAW Fuji X20 - pierwsze wrażenia i zdjęcia Niewielki może bardzo dużo! Voigtländer Nokton 50 mm f/1,5 Panasonic Lumix GF-1 - TEST cz.1 Fujifilm X-T2 i ja. Miało być na zawsze, ale rozum wygrał i kupiłem Sony A7 III Testy pary reporterskich szkieł f/2.8 Panasonica - 12-35 mm i 35-100 mm Canon 550D - TEST cz. 1