Sony Zeiss Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS - zdjęcia przykładowe

Na zeszły weekend, który spędziłem w Londynie, zabrałem ze sobą aparat Sony A7 Mark II z tytułowym obiektywem. Jak sprawdził się w praktyce? Zobaczcie na zdjęciach przykładowych!

Ten artykuł ma 7 stron:

Obiektyw jak przystało na Zeiss'a jest bardzo dobrze wykonany. Wykonany w całości z metalu, świetnie spasowany z bardzo płynnie działającymi pierścieniami. Dodatkowo Sony FE 16-35 mm f/4 wyposażony jest w układ stabilizacji. Warto wspomnieć o jego wadze - 518 gramów. Zestaw z Sony A7 Mark II nie jest już tak kompaktowy, jak można spodziewać się po bezlusterkowcach, natomiast nadal pozostaje delikatnie lżejszy od konkurencyjnego zestawu z Canonem EOS 6D z obiektywem 16-35 mm f/4 IS USM (1370 vs. 1117 gramów).

Obiektyw zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Ładnie rysuje, jest ostry w całym zakresie przysłon, nawet na rogach kadru od przysłony f/4. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra praca pod ostre światło, a także znikoma aberracja chromatyczna.

Cena wynosi 5599 zł, co ciężko nazwać dobrą okazją, natomiast równie ciężko znaleźć w obiektywie poważne wady.

Obiektyw jak przystało na Zeiss'a jest bardzo dobrze wykonany. Wykonany w całości z metalu, świetnie spasowany z bardzo płynnie działającymi pierścieniami. Dodatkowo Sony FE 16-35 mm f/4 wyposażony jest w układ stabilizacji. Warto wspomnieć o jego wadze - 518 gramów. Zestaw z Sony A7 Mark II nie jest już tak kompaktowy, jak można spodziewać się po bezlusterkowcach, natomiast nadal pozostaje delikatnie lżejszy od konkurencyjnego zestawu z Canonem EOS 6D z obiektywem 16-35 mm f/4 IS USM (1370 vs. 1117 gramów).

Obiektyw zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Ładnie rysuje, jest ostry w całym zakresie przysłon, nawet na rogach kadru od przysłony f/4. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra praca pod ostre światło, a także znikoma aberracja chromatyczna.

Cena wynosi 5599 zł, co ciężko nazwać dobrą okazją, natomiast równie ciężko znaleźć w obiektywie poważne wady.

16 mm, 1/80 s, f/5.6, ISO 100, 1

35 mm, 1/80 s, f/5, ISO 100, 1

35 mm, 1/100 s, f/9, ISO 100, 1

16 mm, 1/100 s, f/9, ISO 100, 1

35 mm, 1/60 s, f/4, ISO 100, 1

Zobacz również: Zobacz to, co nieuchwytne, czyli fotografia highspeed w domu

16 mm, 1/80 s, f/5.6, ISO 100, 1

16 mm, 1/8000 s, f/4, ISO 2500, 0.7

16 mm, 1/8000 s, f/4, ISO 2500, 1

16 mm, 1/2500 s, f/4, ISO 2500, 1

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Olympus OM-D E-M10 - pierwsze zdjęcia Intensywny fotograficzny tydzień z Fujifilm X-Pro2 Olympus PEN E-PM1 Mini - stylowy maluch z dużym potencjałem [test] Panasonic Lumix TZ10 - krótki test Panasonic GX8 - szybkość i solidność [test] Sprawdzamy fotoksiążkę firmy Saal Digital Canon 6D Mark II zbadany przez DxO. Nie jest aż tak źle, jak myśleliśmy Nikon D7500 - przepustka do poważnej fotografii czy drogi gadżet? [test] Sony A7 III, czyli podstawowa pełna klatka dla profesjonalistów - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Sony NEX5 - pierwsze zdjęcia Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - odświeżona wersja świetnego obiektywu [test] Thule Covert DSLR Rolltop - plecak fotograficzny dla aktywnych mieszczuchów [test]