Sony Zeiss Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS - zdjęcia przykładowe

Na zeszły weekend, który spędziłem w Londynie, zabrałem ze sobą aparat Sony A7 Mark II z tytułowym obiektywem. Jak sprawdził się w praktyce? Zobaczcie na zdjęciach przykładowych!

Ten artykuł ma 7 stron:

Obiektyw jak przystało na Zeiss'a jest bardzo dobrze wykonany. Wykonany w całości z metalu, świetnie spasowany z bardzo płynnie działającymi pierścieniami. Dodatkowo Sony FE 16-35 mm f/4 wyposażony jest w układ stabilizacji. Warto wspomnieć o jego wadze - 518 gramów. Zestaw z Sony A7 Mark II nie jest już tak kompaktowy, jak można spodziewać się po bezlusterkowcach, natomiast nadal pozostaje delikatnie lżejszy od konkurencyjnego zestawu z Canonem EOS 6D z obiektywem 16-35 mm f/4 IS USM (1370 vs. 1117 gramów).

Obiektyw zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Ładnie rysuje, jest ostry w całym zakresie przysłon, nawet na rogach kadru od przysłony f/4. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra praca pod ostre światło, a także znikoma aberracja chromatyczna.

Cena wynosi 5599 zł, co ciężko nazwać dobrą okazją, natomiast równie ciężko znaleźć w obiektywie poważne wady.

Obiektyw jak przystało na Zeiss'a jest bardzo dobrze wykonany. Wykonany w całości z metalu, świetnie spasowany z bardzo płynnie działającymi pierścieniami. Dodatkowo Sony FE 16-35 mm f/4 wyposażony jest w układ stabilizacji. Warto wspomnieć o jego wadze - 518 gramów. Zestaw z Sony A7 Mark II nie jest już tak kompaktowy, jak można spodziewać się po bezlusterkowcach, natomiast nadal pozostaje delikatnie lżejszy od konkurencyjnego zestawu z Canonem EOS 6D z obiektywem 16-35 mm f/4 IS USM (1370 vs. 1117 gramów).

Obiektyw zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Ładnie rysuje, jest ostry w całym zakresie przysłon, nawet na rogach kadru od przysłony f/4. Na uwagę zasługuje również bardzo dobra praca pod ostre światło, a także znikoma aberracja chromatyczna.

Cena wynosi 5599 zł, co ciężko nazwać dobrą okazją, natomiast równie ciężko znaleźć w obiektywie poważne wady.

16 mm, 1/80 s, f/5.6, ISO 100, 1

35 mm, 1/80 s, f/5, ISO 100, 1

35 mm, 1/100 s, f/9, ISO 100, 1

16 mm, 1/100 s, f/9, ISO 100, 1

35 mm, 1/60 s, f/4, ISO 100, 1

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

16 mm, 1/80 s, f/5.6, ISO 100, 1

16 mm, 1/8000 s, f/4, ISO 2500, 0.7

16 mm, 1/8000 s, f/4, ISO 2500, 1

16 mm, 1/2500 s, f/4, ISO 2500, 1

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Panasonic Lumix DMC-LX5 - dlaczego chcemy go mieć? Pierwsze wrażenia [wideo + galeria] Sony RX100 IV w podróży - pełny test slow-motion, filmów 4K i zdjęć z Izraela Nikon D800 - pogromca średniego formatu? [wideotest] Panasonic Lumix GF-1 - TEST cz.1 Drukuj zdjęcia! Recenzja niedrogiej drukarki A3+ - Epson XP-15000 LG G3 - smartfonowy mistrz barw [test aparatu] Sony RX10 III - nasze pierwsze zdjęcia testowe z premiery Nikon Coolpix P100, czyli ultrazoom bez kompromisów - TEST część 1 Panasonic Lumix S1 - premiera, pierwsze wrażenia i wnioski [WIDEO] Sony A99 - przykładowe zdjęcia i pierwsze wrażenia [galeria] Sony Cybershot DSC QX-100 - jeszcze nie teraz [test] Uliczny test aparatu Sony RX1

Popularne w tym tygodniu:

Sony A7S III: Czy to naprawdę technologiczny majstersztyk? Tamron 28-200 mm f/2.8-5.6 Di III RXD do Sony E - najlepszy zoom spacerowy na świecie?