10 blogów, które każdy fotografik (mody) powinien znać

10 blogów, które każdy fotografik (mody) powinien znać04.04.2011 11:14
10 blogów, które każdy fotografik (mody) powinien znać
Michał Massa Mąsior

Wiele osób uważa fotografię mody za nudną. Są jednak fotografowie, których twórczość przeczy temu twierdzeniu. Fotografują na ulicach wielkich metropolii, ale i typowo w studiu. Niektórzy są amatorami, inni - profesjonalistami. Na ich fotoblogach znajdziecie inspirujące zdjęcia. Te adresy powinien znać każdy fotograf (w szczególności mody).

Wiele osób uważa fotografię mody za nudną. Są jednak fotografowie, których twórczość przeczy temu twierdzeniu. Fotografują na ulicach wielkich metropolii, ale i typowo w studiu. Niektórzy są amatorami, inni - profesjonalistami. Na ich fotoblogach znajdziecie inspirujące zdjęcia. Te adresy powinien znać każdy fotograf (w szczególności mody).

Mój ulubiony blog. Zbiór najciekawszych zdjęć mody, uaktualniany codziennie. Najnowsze editoriale, najciekawsze trendy, ale przede wszystkim codzienna dawka nowości.

Funkcjonuje podobnie jak Fashion Gone Rouge. Nie wszystko jednak może trafić na touchpuppet. Najlepsze z najlepszych, ale przede wszystkim nowatorskie pomysły trafiają właśnie tutaj.

Moda męska, editoriale, reklama. Zupełnie inaczej fotografuje się mężczyzn niż kobiety. Ten blog zawiera mnóstwo pomysłów dotyczących zdjęć facetów.

Blog dla fotografów mody, prowadzony przed jednego z nich. Melissa Rodwell, nowojorska fotograf, zdradza wiele tajników swojej pracy, ale także pokazuje świat fotografii mody swoimi oczami. Nie zaglądam tam często, ale kiedy już otworzę ten blog, mam zajęcie na kilka godzin... Musisz mieć zarezerwowane kilka kwadransów na to miejsce, bo szybko go nie opuścisz.

Ostatnio jeden z najsłynniejszych blogów. Moda uliczna - genialne źródło pomysłów. Zaglądam tam po nowe trendy prosto ze streetu, szczególnie kiedy przygotowuję się do zdjęć testowych dla modelek.

To blog poświęcony wielu gatunkom fotografii. Widać jednak, że moda ma tam szczególne prawa. Genialny zbiór zdjęć nie tylko dla maniaka fashion. Dobry, a do tego polski.

Bardzo ciekawy blog - widać gołym okiem specyficzny gust moderatora. Bardzo interesująco, choć czasem monotonnie.

To bardziej miejsce, w którym autor skupia się na modzie ogólnie. Ale fashion w Internecie, to przede wszystkim zdjęcia, a my szukamy inspiracji właśnie do zdjęć.

Tutaj znajdziecie więcej brut-fashion. Widać, że Marius Troy – autor tego bloga - szuka bardziej brudnych i wytrawnych sesji fotograficznych. Nie aktualizuje go często, ale zawsze wrzuca coś bardzo ciekawego

Poszukujecie inspiracji? Tu ją znajdziecie. Tak przynajmniej piszą o blogu jego autorzy. Według mnie strona OK, choć wolę te wymienione wyżej. Nie zniechęcam jednak, bo i na fashionising wielokrotnie udało mi się znaleźć coś ciekawego.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.