Canon 7D i reklama Suzuki

Canon 7D i reklama Suzuki15.05.2010 20:04
Ola Błażowska

Lustrzanki cyfrowe kręcące filmy w HD sprawiły, że profesjonalne tworzenie ruchomych obrazów znalazło się w zasięgu ręki dla przeciętnych użytkowników aparatów. Zrewolucjonizowały również prawdziwe plany filmowe, na których zaczęto używać ich w miejsce tradycyjnych kamer. Oczywiście nazwa korpusu aparatu to pierwsza z pozycja na długiej liście sprzętu potrzebnego do nakręcenia profesjonalnego filmu. Przykład prezentowanego niżej spotu Suzuki pokazuje jednak, że  Canonen 7D, aparatem za 5 tys. zł (z masą obiektywów i akcesoriów) można nakręcić reklamę jakością nie odbiegającą od innych.

Na blogu Planet5d.com znaleźliśmy bardzo rozbudowany opis całego procesu powstawania reklamy - od pierwszych szkiców story boardu po finalną wersję spotu i film making of.  Członek ekipy filmowej odpowiedzialnej za nakręcenie tego krótkiego, ale obfitującego w wiele trudnych ujęć filmiku, opisuje, jak niełatwo było przekonać klienta na właśnie ten rodzaj sprzętu. Dotychczas większość spotów w RPA (spot powstał dla Suzuki South Africa) powstawało na tradycyjnej taśmie filmowej. Zdecydowano się jednak zaryzykować i okazało się to słuszną decyzją. Finalne dzieło zaskoczyło klienta i był bardzo zadowolony z jakości spotu.

Autor relacji wymienia użyte w reklamie obiektywy:

Canon 16mm-35mm L F2.8 (to właśnie to szkło okazało się głównym bohaterem na planie)

Canon 15mm-85mm Kit F2.8 [chodziło prawdopodobnie o obiektyw Canon 15-85 3.5-5.6]

Canon70mm-200mm IS F2.8

Sigma 30mm F1.4

Sigma 50mm F1.4

Tokina 11mm-16mm F2.8

Oczywiście potrzebne były dodatkowe akcesoria takie jak m.in.: 4 metrowe ramię Jimmy Jib (o ile coś takiego można zaliczyć do akcesoriów), osłona Genus Matte Box, 7" i 8" monitory podglądu, Panther multi mount grip - mechanizm mocujący aparat do samochodu, zestaw filtrów, itp.

Materiał został nakręcony w czasie 2 dni i 2 nocy podczas których ekipa musiała zmierzyć się z wieloma problemami. W czasie nocnej sceny przejazdu po moście, filmowcy musieli pracować pomimo tego, że ruch nie został zamknięty (jak planowano). Dużo trudu wymagało również ujęcie, w którym samochód, motor i samolot jednocześnie wjeżdżają w kadr. Aby powstała ta scena, praca wielu osób musiała zostać idealnie zsynchronizowana, oczywiście nie obyło się bez kilku dubli.

Obejrzyjcie koniecznie materiał making of z kręcenia reklamy oraz zajrzyjcie na blog Planet5d, gdzie znajdziecie dużo zdjęć z planu!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.