Canon największym przegranym na rynku lustrzanek

Canon największym przegranym na rynku lustrzanek14.09.2009 06:00
Canon największym przegranym na rynku lustrzanek
Krzysztof Basel

Graf. photographyblog.com

Przez ostatnie 2 lata Canon stracił najwięcej udziałów rynku lustrzanek cyfrowych - wynika z analizy przedstawionej przez portal Photoscala. Dzięki wypuszczeniu serii udanych nowych modeli Nikon w ubiegłym roku niemal zrównał się z Canonem w procentowym w udziale w rynku. Jest jednak, ktoś, kto zabrał najwięcej z fotograficznego tortu.

Graf. photographyblog.com

Przez ostatnie 2 lata Canon stracił najwięcej udziałów rynku lustrzanek cyfrowych - wynika z analizy przedstawionej przez portal Photoscala. Dzięki wypuszczeniu serii udanych nowych modeli Nikon w ubiegłym roku niemal zrównał się z Canonem w procentowym w udziale w rynku. Jest jednak, ktoś, kto zabrał najwięcej z fotograficznego tortu.

Canon największym przegranym na rynku lustrzanek
Canon największym przegranym na rynku lustrzanek

Graf. Photoscala

Niemiecki portal o fotografii przygotował analizę rynku sprzedaży lustrzanek cyfrowych na świecie w latach 2006-2008. Według ich informacji Canon stracił w tym czasie aż 9 punktów procentowych udziału w rynku, zajmując ciągle pierwsze miejsce w rankingu z 38 procentowym udziałem. Tuż za nim uplasował się Nikon (wzrost o 4 punkty procentowe), który obejmuje aż 37% rynku lustrzanek cyfrowych na świecie. Największy wzrostu sprzedaży zanotowała firma Sony - aż o 8 punktów procentowych. Dzięki temu japoński gigant podwoił swój kawałek fotograficznego tortu i wskoczył na trzecie miejsce w rankingu.

Canon największym przegranym na rynku lustrzanek
Canon największym przegranym na rynku lustrzanek

Graf. Photoscala

Minimalną stratę w wysokości 1 punktu procentowego zanotował Olympus, tracąc tym samym miejsce na 'pudle' na rzecz Sonego. Z kolei Panasonic podwoił swój udział w rynku zaliczając wzrost z z 1 do 2 punktów procentowych. Było to możliwe głównie za sprawą modelu DMC-G1. Nie wiem, czy ten aparat powinno się akurat liczyć w zestawieniu - to nie jest przecież lustrzanka.

Twórcy analizy ostrzegają, że czerpali informacje o sprzedaży z wielu źródeł, a dane te mogą być niekiedy lekko doprawione szczyptą PR-owskiej propagandy. Mimo wszystko niemiecki tort przedstawia ogólnie trendy panujące obecnie na rynku  lustrzanek cyfrowych na świecie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.