Czy Fujifilm zajmie miejsce Sony i Samsunga?

Czy Fujifilm zajmie miejsce Sony i Samsunga?05.07.2011 16:21
Jacek Siwko

Według najnowszych doniesień agencji informacyjnej Reuters, firma Fujifilm planuje ostrą rywalizację o 3. miejsce na rynku producentów aparatów fotograficznych. Pierwsza runda rywalizacji o zmianę pozycji na liście rozegra się między Fuji, a jej bezpośrednim konkurentem Samsungiem. W kolejnej czeka silniejszy przeciwnik, czyli Sony. Zapowiadane starcie gigantów może przynieść nam wiele korzyści w tym nowe modele aparatów.

Według najnowszych doniesień agencji informacyjnej Reuters, firma Fujifilm planuje ostrą rywalizację o 3. miejsce na rynku producentów aparatów fotograficznych. Pierwsza runda rywalizacji o zmianę pozycji na liście rozegra się między Fuji, a jej bezpośrednim konkurentem Samsungiem. W kolejnej czeka silniejszy przeciwnik, czyli Sony. Zapowiadane starcie gigantów może przynieść nam wiele korzyści w tym nowe modele aparatów.

Informacje o planach Fujifilm początkowo wydały mi się zbyt śmiałe, aby mogły być prawdziwe. Producent kojarzony głównie z segmentem tanich kompaktów, których jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia, miałby nagle stać się bezpośrednim zagrożeniem dla takich gigantów jak Sony czy Nikon?

Jednak po dłuższym zastanowieniu dotarło do mnie, jak bardzo mogę się mylić. Potencjał drzemiący w Fujifilm ujawnił się w zeszłym roku po premierze aparatu Finepix X100. Parametry techniczne jak i starannie zaprojektowany wygląd w stylu retro stawiały go raczej na równi z ambitnymi propozycjami firm, z którymi przyjdzie teraz rywalizować japońskiemu producentowi, a nie z przedziałem aparatów amatorskich.

Problem Fujifilm polega na zbyt wielkich rozbieżnościach w oferowanej gamie produktów (od sprzętu medycznego po kosmetyki).  Takeshi Higuchi, szef wydziału fotograficznego Fuji, zapewnia, że w tym roku firma skoncentruje inwestycje finansowe w segmencie fotograficznym. Planowana ofensywa ma przynieść pierwsze rezultaty już w przyszłym roku. Plan jest dość ambitny, zakłada bowiem, że sprzedaż aparatów wzrośnie do 14 milionów sztuk do marca 2012 r. co w konsekwencji ma doprowadzić  do zajęcia obecnej pozycji Samsunga. Końcówka 2012 r. ma przynieść decydujące starcie z Sony.

Obecnie prawie cała produkcja Fuji skoncetrowana jest w Chinach (wyjątek stanowi wspomiany wcześniej Finepix X100 produkowany w Japonii). Szukając oszczędności, Takeshi Higuchi poszukuje nowych miejsc do uruchomienia produkcji, przede wszystkim w południowo-wschodniej Azji. Decyzja związana z rozlokowaniem produkcji poza Chinami jest związana z chęcią dywersyfikacji ryzyka. Ma to szczególne znaczenie jeśli przypomnimy sobie problemy Canona i Nikona po niedawnej katastrofie, w wyniku której część linii produkcyjnych tych producentów została zniszczona.

Czy zapewniania szefa Fuji są dla Was realne?

Źródło: REUTERS.COM

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.