Czy na stulecie firmy Nikon zobaczymy nowe modele: D5X oraz D850?

Czy na stulecie firmy Nikon zobaczymy nowe modele: D5X oraz D850?30.12.2016 13:38
Źródło zdjęć: © © JK

Na nadchodzący rok 2017 przypada setna rocznica istnienia jednej z czołowych firm na rynku fotograficznym – Nikona. W przeciągu wieku działalności ta marka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i wiarygodnych na świecie. To dobry moment, aby wprowadzić nowe flagowce.

Rynek konsumencki i profesjonalny rozwijają się bardzo szybko. W mijającym roku zobaczyliśmy dwa aparaty, na które długo czekaliśmy – flagowy model D5 z matrycą pełnoklatkową oraz profesjonalny aparat reporterski – D500. Co roku ceny najwyższych modeli subtelnie spadają, aczkolwiek utrzymują wciąż wysoką kwotę, którą przychodzi nam za nie zapłacić. Niedawno pojawiły się plotki o tym, że rok 2017 może przynieść naprawdę spore zmiany wraz z nadejściem modeli Nikon D5x oraz Nikon D850.

Mniej więcej co 3 lata pojawia się nowy flagowiec Nikona. Jeśli chodzi o modele dla początkujących – udoskonalony sprzęt wychodzi średnio co 2 lata. Nowsze aparaty nie wywracają rynku fotograficznego do góry nogami, a wprowadzają drobne zmiany, które z czasem prowadzą do zebrania najlepszych opcji w jednym modelu, który jest marzeniem wielu profesjonalistów.

Nadchodząca rocznica byłaby świetną okazją dla firmy Nikon na wprowadzenie nowych aparatów. Patrząc na ostatnie kilka lat – pojawiło się wiele aparatów godnych uwagi. We wrześniu 2013 roku zaprezentowano Nikona D610, w czerwcu 2014 r. Nikona D810, a kilka miesięcy później Nikona D750. Byłoby niezmiernie miło, gdyby firma pomyślała o zastąpieniu tych 3 modeli czymś nowym. Mamy nadzieję zobaczyć nowe pełnoklatkowe lustrzanki w nadchodzącym roku. Jakiś czas temu pojawiły się doniesienia o stworzeniu młodszego kuzyna flagowca, który może nazywać się Nikon D5x.

Nikon D810 był ostatnim aparatem tego producenta, który miał naprawdę sporą matrycę o rozdzielczości 36 Mpix – było to, i jest dalej, świetne narzędzie do pracy studyjnej, ale lata mijają, a oczekiwania użytkowników się zmieniają. Byłoby świetnie, gdybyśmy w nadchodzącym D850 mogli zobaczyć ulepszony system autofokusu, zwiększoną dynamikę tonalną sensora, lepsze wyniki pracy na wysokich czułościach ISO oraz kilka megapikseli więcej. Pokazanie nowych korpusów byłoby pewnie równoznaczne ze spadkiem cen obecnie dostępnych, z czego na pewno ucieszyliby się fotografowie, będący zwolennikami tej marki.

Źródło zdjęć: © © [pixelpluck.com](http://pixelpluck.com/)
Źródło zdjęć: © © [pixelpluck.com](http://pixelpluck.com/)

Osobiście marzę o tym, by w ofercie Nikona w końcu pojawił się pełnoklatkowy bezlusterkowiec. Gdyby na dodatek był wyposażony w mocowanie F, lub byłby do niego dołączany zaawansowany adapter, który bez problemu przenosiłby sterowanie przysłoną i układem AF – byłaby to bajka. Nikon, podobnie jak Canon, trochę zapomina o tym, że rynek idzie w stronę bezlusterkowców – obie firmy zostają w tyle za Sony, Fujifilm oraz liderem rynku Mikro Cztery Trzecie – firmą Olympus. Nie tylko technicznie, ale również w kwestii wzornictwa. Przyznacie – przydałby się nowy design i ulepszenie ergonomii w niektórych modelach.

Czekamy z niecierpliwością na targi CES 2017 oraz późniejsze wydarzenia, na których mamy nadzieję zobaczyć coś „nieoczekiwanego”. Nowości zawsze są mile widziane, zwłaszcza w przypadku liderów rynku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.