fotocasty.pl - nowa polska platforma do profesjonalnych fotokastów

fotocasty.pl - nowa polska platforma do profesjonalnych fotokastów08.06.2010 11:24
fotocasty.pl - nowa polska platforma do profesjonalnych fotokastów
Krzysztof Basel

W sieci internetowej wystartował nowy serwis multimedialny fotocasty.pl. To interesująca platforma do dzielenia się w Sieci profesjonalnymi multimedialnymi reportażami, czyli fotokastami. Czym wyróżnia się serwis stworzony przez Sławomira Ostrowskiego, dziennikaraz Polskiego Radia Olsztyn?

W sieci internetowej wystartował nowy serwis multimedialny fotocasty.pl. To interesująca platforma do dzielenia się w Sieci profesjonalnymi multimedialnymi reportażami, czyli fotokastami. Czym wyróżnia się serwis stworzony przez Sławomira Ostrowskiego, dziennikaraz Polskiego Radia Olsztyn?

Nowy dom dla fotokastów

- Myślę, że byłaby to znakomita oferta, zwłaszcza dla dziennikarzy radiowych ? mówi red. Sławomir Ostrowski. ?Radio internetowe i jego ambitne formy, takie jak reportaż dźwiękowy, potrzebują atrakcyjnej oprawy. Wzbogacając dźwięk fotografiami rozmówców lub zdjęciami archiwalnymi można uzyskać zupełnie nową jakość przekazu. Liczę, że reportażyści radiowi będą korzystać z tej innowacyjnej możliwości publikowania swojej twórczości, zwłaszcza, że w rozgłośniach radiowych jest wielu pasjonatów fotografii. Taki dwu osobowy zespół może stworzyć naprawdę znakomite działa, które mogą ? via portal fotocasty.pl - prezentować na stronach internetowych swojej rozgłośni.

Obecnie swoje fotokasty mogą publikować na stronie fotokasty.pl tylko wybrane osoby. W przyszłości twórca projektu planuje otworzyć portal dla innych dziennikarzy.

- Dziennikarze mieliby do dyspozycji specjalną aplikację działającą online, która umożliwi załadowanie na serwer dźwięku (plik mp3) i zestawu fotografii ? dodaje red. Ostrowski. -Autor fotocastu będzie mógł samodzielnie ułożyć zdjęcia na osi czasu pliku dźwiękowego. Wprawdzie technologię fotocastów wymyślono ?pod fotografów?, ale moim zdaniem właśnie radio może skorzystać z niej najwięcej. Dobra fotografia broni się w internecie sama. Dźwięk natomiast potrzebuje inspirującego obrazu. Co prawda prezentacje dźwiękowo fotograficzne można od dawna umieszczać na YouTube w formie fotocastów, ale ich jakość techniczna jest słaba. Na platformie fotocasty.pl obowiązują zaś wysokie wymogi jakościowe dotyczące obrazu i dźwięku.

Strona prezentuje się całkiem przyzwoicie. Prezentowane tam fotokasty zostały przygotowane w profesjonalnym programie do tego typu prezentacji Soundslides, który gwarantuje przyjemny odbiór prac i możliwość powiększenia zdjęć na cały ekran (o ile twórca udostępni tak duże fotografie). Zarówno dźwięk, jak i same zdjęcia stoją na dobrym poziomie, jednak pracom daleko do świetnych multimedialnych reportaży np. Adama Lacha. Z drugiej strony to trochę inne projekty - o wiele dłuższe (nawet do 15-20 minut), bardziej oparte na klasycznym reportażu radiowym, który został obudowany fotografiami. Oglądanie tak długich fotokastów może szybko znudzić przeciętnego odbiorcę. Klasyczny fotokast powinien mieć nie więcej, niż 2-3 minuty. Prace na fotocasty.pl to raczej reportaże dla wytrawnych smakoszy tego typu dziennikarstwa.

Dużym plusem strony jest możliwość przenoszenia materiałów na własną stronę internetową (poprzez przenoszenie kodu ? funkcja embed). W ten sposób możemy udostępniać je np. na własnych blogach.

Czym są fotokasty?

Jedne z najlepszych fotokastów na świecie tworzy ekipa Mediastorm (między innymi dla The Washington Post czy National Geographic) i Magnuminmotion ? multimedialny dział legendarnej agencji fotograficznej. W Polsce fotokasty dopiero raczkują, jednak takie multimedialne fotoreportaże regularnie pojawiają się na między innymi na Newsweek PolskaGazeta Wyborcza, agencje Visavis.plTamTam czy dopiero co utworzona Napo Images. Teraz do tego grona dołączył portal fotocasty.pl.

Źródło: basel.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.