Samochód za 2,5 mln dolarów i aparat za 50 tysięcy - co z tego wyszło?

Samochód za 2,5 mln dolarów i aparat za 50 tysięcy - co z tego wyszło?02.08.2017 13:23
Źródło zdjęć: © Źródło: youtube.com
Marcin Falana

Richard Thompson to fotograf, który miał ostatnio okazję fotografowania samochodu Pagani Huayra BC za bagatela 2,5 miliona dolarów 100-megapikselowym Phase One XF. Budżet był niezły - zobaczcie, jak rozwinęła się akcja.

Pagani Huayra BC to jeden z najdroższych samochodów na świecie. Powstało zaledwie 100 takich egzemplarzy, więc sesja zdjęciowa też wymagała czegoś wyjątkowego. Richard Thompson wykorzystał do niej jeden z droższych systemów średnioformatowych Phase One XF ze 100-megapikselową przystawką, który często jest wykorzystywany przy takich sesjach komercyjnych. Gwarantuje bezkompromisową szczegółowość obrazu.

Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)
Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)

Thompson spędził dwa miesiące, wizualizując, co chce osiągnąć na zdjęciach. W całym Nowym Jorku nie znalazł jednak żadnego miejsca, które spełniałoby jego oczekiwania, więc samochód był fotografowany w kilku lokalizacjach, a zdjęcie składane w post produkcji.

Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)
Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)

Sesja odbywała się pod torami na Long Island, które są znane z wielu fotograficznych i filmowych produkcji. Ponieważ lokalizacja nie jest najbezpieczniejszą w mieście, ekipa musiała pracować w asyście policji. Do zdjęcia z przodu Thompson wykorzystał obiektyw Schneider Kreuznach 240mm LS f/4.5 IF z konwerterem 2x, dzięki czemu uzyskał ogniskową 480 mm.

Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)
Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)
Naprawdę podoba mi się fotografowanie samochodu przez dłuższy obiektyw. Dzięki kompresji perspektywy samochód wygląda dużo poważniej, wydaje się nawet większy niż jest.
Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)
Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)

Sesja została w większości wykonana w świetle zastanym, chociaż fotograf w kilku ujęciach doświetlał samochód lampami Profoto B1, imitując naturalne oświetlenie.

Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)
Źródło zdjęć: © © Richard Thompson / [Richard Thompson](http://www.rvt3.net/site/)

Żeby nie poruszać się samochodem zbyt często, Thompson od razu wykonywał zdjęcia pod różnymi kątami, używając różnych obiektywów. W końcu okazja do fotografowania samochodu za 2,5 miliona dolarów może szybko się nie powtórzyć.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.