Fotoreportaż multimedialny - trudne zadanie grupowe [wideo]

Fotoreportaż multimedialny - trudne zadanie grupowe [wideo]14.02.2011 13:51
Osvaldo Gago/Flickr
Jacek Siwko

Tradycyjny fotoreportaż przez wielu jest obecnie uważany za przestarzały. Dużą szansą dla opowiadania historii są nowoczesne narzędzia typu Adobe After Effects oraz Apple Final Cut. Aplikacje, które trzeba znać, by liczyć się w wyścigu we współczesnym dziennikarstwie.

Pionierem w dziedzinie zastosowania nowych technologii w opowiadaniu historii jest niewątpliwie Mediastorm idący pół kroku naprzód przed Magnum In Motion. Uważa się ich za producentów najwyższej klasy podkastów. W przypadku tradycyjnego fotoreportażu mieliśmy do czynienia z efektem pracy jednej osoby. Dziś nad realizacją materiału multimedialnego pracuje cały zespół.

Najważniejszą rzeczą jest specjalizacja. Eric Meirson, producent z Mediastorm, uważa, że drogą do sukcesu w przypadku podkastów jest współpraca z wieloma specjalistami z różnych dziedzin. Łącząc dźwięk, wideo i fotografie można uzyskać efekt o dużej sile rażenia. Przeciwnicy nowych technologii uważają, że podkasty przyczyniają się do spłycenia przekazu. Jednak to dzięki tej formie dziennikarze mają możliwość pełniejszej kontroli nad materiałem oraz wywarcia większego wpływu na odbiorcę.

Jak twierdzi fotograf Richard Hernandez, związany z mercurynews.com, nadchodzi właśnie złota era dla dziennikarstwa związanego z językiem wizualnym. Nigdy wcześniej nie istniały tak potężne narzędzia dla przekazu społecznego. Warto więc edukować się w tej dziedzinie, jeśli planuje się karierę fotoreportera bądź filmowca.

MediaStorm intern Maisie Crow goes behind the scenes of the September, 2009, Multimedia Workshop, where participants challenge themselves with new technology, share new perspectives, and discover the beauty of collaboration. See the project at http://mediastorm.com/training/behind-the-scenes-workshop-5

Źródło: MEDIASTORM

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.