Google chciał zapłacić 200 milionów za fotograficzną społecznościówkę

Google chciał zapłacić 200 milionów za fotograficzną społecznościówkę24.07.2011 19:30
Color - zrzuty ekranowe
Piotr Dopart

Twórcy mobilnego portalu społecznościowego Color zapewne plują sobie w brodę. Jak wynika z informacji serwisu TechCrunch, jeszcze przed oficjalną premierą usługi kupić chciał ją internetowy gigant z Mountain View, oferując 200 mln. dolarów za całość projektu z ekipą włącznie. Color propozycję odrzucił - jak sobie teraz radzi?

Otóż kiepsko. Color jest praktycznie na prostej drodze do skończenia jak setki innych startupów, zamordowanych przez - o paradoksie - nadmiar finansowania. Aplikacja ta wzbudzała zresztą kontrowersje na tym tle już od marca, kiedy to uzyskała 41 milionów dolarów od inwestorów jeszcze zanim ktokolwiek (prócz twórców) widział ją na oczy.

Trudno powiedzieć co stało za odrzuceniem propozycji Google'a - być może chęć zachowania maksimum kontroli nad własnym projektem, może pewność, że pieniądze pozyskane z innych źródeł wystarczą do zapewnienia mu sukcesu. Zdaje się, że kluczem doń miało być przede wszystkim skierowanie oprogramowania na platformy mobilne - ulubiony segment służący do topienia pieniędzy przez fundusze Venture Capital. Tego rodzaju projekty generują relatywnie niskie dochody (i adekwatne dywidendy), za to ceny ich akcji lubią osiągać niedorzeczne wartości.

Z drugiej strony, trudno powiedzieć dlaczego w ogóle Google zdecydowało się wyłożyć aż tyle pieniędzy, jednak autorzy foto-aplikacji odrzucając propozycję bezsprzecznie zrobili gigantowi niesamowitą przysługę. Peter Pham i DJ Patil - wraz z Billem Nguyenem współautorzy usługi - zdążyli to chyba zrozumieć, bo zdążyli się już ewakuować ze startupowego Titanika.

Gwoli przypomnienia: Color, dostępny dla urządzeń z iOS i Androidów, ma za zadanie gromadzić wszystkie fotografie wykonane przez swoich użytkowników w najbliższej okolicy - tym samym pełnić miał rolę lokalnej, nieco bardziej skomplikowanej wersji Twittera dla fotografów.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.