Instagram na papierze, czyli Instadruk w akcji! [wywiad]

Instagram na papierze, czyli Instadruk w akcji! [wywiad]27.12.2014 08:01
Joanna Frota Kurkowska

Nazwę Instadruk kojarzą wszyscy, którzy uważnie śledzą polskie konta na Instagramie. Na wielu z nich pojawiają się zdjęcia wydrukowane w różnej formie – jako plakaty, zwykłe kwadraciki, a nawet jako czekoladki. Produkty te są autorstwa firmy Instadruk, która z miesiąca na miesiąc cieszy się rosnącą popularnością. Na parę naszych pytań odpowiedział Michał Szlachetko, jeden z członków instadrukowej ekipy.

Co i kto kryje się pod nazwą Instadruk i czym dokładnie się zajmujecie?

To fakt, nadal pozostajemy incognito (śmiech)... Narodziliśmy się internecie, żyjemy w internecie i staramy się zdecydowanie bardziej skupiać na klientach niż na własnym, indywidualnym wizerunku. Zawsze kochaliśmy fotografię i trudno było się nam pogodzić z brakiem wydruków zdjęć, jakie znaliśmy z dzieciństwa.

Postanowiliśmy odwrócić ten trend i przygotować alternatywą formę “wywoływania fotek”. Nasze printy, plakaty czy magnesy są niemal jedyną alternatywą dla tradycyjnych fotek na rynku. Kiedy zobaczyliśmy rosnące słupki sprzedaży i kilka firm, które nas kopiują wiedzieliśmy już, że to był fajny pomysł! Nadal jest!

Skąd pomysł na taki biznes?

Lubimy ładne i estetyczne przedmioty! Błyszczące zdjęcia 9x13 raczej

nam się nie podobały! Poza tym wiedzieliśmy, że taki biznes odniósł

sukces za oceanem… Wierzyliśmy, że Polacy też mają gust!

A jak w ogóle trafiliście na instagramową appkę? Polecenie od znajomych czy przeszukiwanie internetów?

Jestem grafikiem, śledzę wszystkie nowinki! (śmiech) Dzień zaczynam od "prasówki" w internetach (mój flipboard grzeje się codziennie przy kawie). Precyzyjnie - pierwszą fotkę zrobiłem 30 września 2011 roku o godzinie 9:02 używając filtru Brannan… Fajnie było to sprawdzić po latach.

[h4]Można Was spotkać na całej masie imprez, gdzie drukujecie

instagramowe zdjęcia - ja również poznałam Was w ten sposób. Ludzie podchodzą tylko, aby odebrać foto, czy interesuje ich kto stoi za tą małą drukareczką?[/h4]

Jak to małą? :) To jest spora maszyna! Czy ludzi interesuje kto za nią stoi!? Tak, ale głównie ludzi z tzw. branży!

Fotografów, PRowców, marketingowców... Osoby, które dzięki odpowiedniemu hasztagowi mogą otrzymać wydruki liveprinting z wydarzenia - czyli nasi klienci - chcą przede wszystkim zdjęcie, a nie nas. Bardzo nas cieszy, że obsługują nasz liveprinting intuicyjnie i dzięki wcześniejszym instrukcjom organizatorów imprezy wiedzą jak to wszystko działa! Przez ostatnie klika miesięcy ludzie naprawdę łyknęli bakcyla Instgramu! Na imprezach niemal wszystko robimy zdalnie. Instagram ma teraz zdecydowanie swój

najlepszy czas w Polsce!

A pamiętacie instapoczątki w Polsce? Pytam zarówno w kontekście samej aplikacji jak i Waszej działalności.

Było ciężko. Nikt nie wiedział o co chodzi. Niewiele osób miało fajne smartfony, profesjonaliści drwili z filtrów do insta. Wiedzieliśmy, że wyprzedzamy zapotrzebowanie na rynku krajowym.

Wystarczyło obserwować ruchy za oceanem i cierpliwie czekać… Poza tym instagram jest ładny, a my lubimy estetyczne i minimalistyczne appki.

Którą z obsługiwanych imprez wspominasz najlepiej i na której udało się Tobie wydrukować najwięcej zdjęć.

Trójmiasto rządzi. Najwięcej zdjęć wydrukowaliśmy na pierwszym “Likes

festiwalu” w Amber Expo w Gdańsku we wrześniu tego roku. Nie pamiętam liczby, na pewno było grubo ponad tysiąc fotografii. Osobiście dobrze bawiliśmy się na Blog Forum Gdańsk w Teatrze Szekspirowskim, który jest sporą inspiracją dla wszystkich ludzi internetu.

Poza tym uwielbiamy imprezy z Lacosta, grupą restauracji Weranda w Poznaniu, fajnie było także na Verva Street Racing na Stadionie Narodowym w Warszawie. Nie chciałbym nikogo pominąć…wszędzie było fajnie.

Na jakich imprezach Instadruk pojawi się w 2015 roku? I jak wcześniej trzeba się do Was zgłosić, aby trafić na wolny termin?

Kalendarz naszych imprez będzie się spinał w styczniu. Pewnie, że mamy jeszcze wolne miejsca :) Instadruk live to nasza ulubiona zabawa - codzienność to sprzedaż printów w internecie.

Na waszej stronie można znaleźć masę różnych produktów - od czekolad ze zdjęciowymi nadrukami po linki do zakładania zdjęć. Który z nich cieszy się największym powodzeniem.

Prosisz nas, abyśmy zdradzili, który produkt kochamy najbardziej? Wszystkie są fajne! Wszystkie stworzyliśmy tak aby podobały się nam! Na pewno unikatowe są magnesy - małe, słodkie, nie niszczą lodówki. Klienci je kochają. To samo mógłbym powiedzieć o naszych plakatach. Są niezniszczalne i bardzo popularne.

Dorobiliście się już jakiś stałych fanów sklepu, którzy kupują każdą nowość i regularnie zamawiają towar?

Klienci wracają, to fakt. Czy mamy psychofanów? Chyba nie :) Staramy się jednak monitorować każdą formę prezentacji naszych produktów w Internecie. Dziękujemy na Instagramie i Facebooku za niemal każdy zakup. Sporo u nas także promocji i konkursów. Do zamówień dołączamy kody promocyjne. Bierzmy pod uwagę wszelkie sugestie klientów. Ulepszamy produkty zgodnie z ich oczekiwaniami.

Sam masz konto na Instagramie i jesteś aktywnym użytkownikiem. Masz jakiś ulubionych Instagramowiczów, na których konta zaglądasz najchętniej.

Aktualnie podglądam 331 kont. Uwielbiam wszystkich, ale z przyjemnością zaglądam do Magdaleny Wosińskiej, Edyty Leszczak, Takashi Yasui.

W jakim kierunku Instadruk zamierza się rozwijać i jakie macie plany na przyszłość?

To za trudne pytanie :) Konkurencja nie śpi!

To inaczej: czego należy życzyć Instadrukowej ekipie?

Trzymajcie kciuki za 2015 rok. Ma być dla nas przełomowy!

Strona Instadruk: http://www.instadruk.pl

Profil na Instagramie: http://instagram.com/instadruk

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.