Władze Instagrama zaprzeczają ograniczaniu widoczności postów

Władze Instagrama zaprzeczają ograniczaniu widoczności postów25.01.2019 12:55
Monika Homan

Od kilku miesięcy użytkownicy Instagrama publikują posty, w których pojawia się oskarżenie, że ten ograniczył widoczność postów małych przedsiębiorców do 7 procent ich odbiorców. Firma ma już dość i odpowiedziała na zarzuty.

W ostatnim czasie użytkowników Instagrama, którzy prowadzą małe biznesy, zaniepokoiła rozprzestrzeniająca się informacja, że Instagram blokuje ich posty do tego stopnia, że wyświetlają się zaledwie 7 procentom ich obserwujących. W dzisiejszych czasach takie działanie nikogo by nie zdziwiło, ale zdecydowanie nie jest pozytywnie odbierane.

Na ich tablicach zaczęły pojawiać się obrazki z prośbą o komentarz i zostawienie serduszka przez każdą osobę, która je zobaczy. W ten sposób miały one przetestować do jakiej liczby osób dotrze post.

"Testy" pojawiają się na Instagramie od kilku miesięcy, w różnych językach. Zwykle zawierają w treści stwierdzenie, że "Instagram ograniczył nasze posty do zaledwie 7% naszej społeczności".

W odpowiedzi na oskarżenia, władze serwisu zabrały głos na Twitterze.

W tweecie czytamy: "Zauważyliśmy wzrost liczby postów na temat ograniczania przez Instagram zasięgu waszych postów do 7 procent obserwujących i chcielibyśmy to wyjaśnić".

Dalej opisana jest zasada działania algorytmu wyświetlania postów. Kolejność postów uzależniona jest od tego, na jakie konta wchodzimy najczęściej, od naszej aktywności, ale też od aktualności postów, czy częstotliwości korzystania z Instagrama lub liczby obserwujących.

  • Ostatnio nie wprowadziliśmy żadnych zmian w rankingu danych i nigdy nie ukrywaliśmy postów od osób, które obserwujesz. Jeśli będziesz przewijać odpowiednio długo, zobaczysz je wszystkie. Twój kanał jest spersonalizowany i ewoluuje w miarę upływu czasu i w zależności od tego, w jaki sposób korzystasz z Instagrama - czytamy dalej.

Pod tweetem pojawiły się krytyczne komentarze, w których użytkownicy domagają się przywrócenia chronologicznego wyświetlania postów, które rozwiązałoby problem.W jednym z komentarzy Susan densa pisze:

  • Jeśli wciąż wyświetlacie nam posty z tych samych kont, to w jaki sposób możemy zwiększyć zaangażowanie na kontach, które nie pojawiają się w naszych aktualnościach?

Pojawia się wiele głosów, które mówią o tym, że użytkownikom wyświetlają się posty wciąż tych samych osób. Pośród prawie 1,5 tysiąca komentarzy zdecydowana większość, to prośba o przywrócenie porządku chronologicznego. Myślicie, że osoby zarządzające Instagramem posłuchają swoich użytkowników, czy dalej będą brnąć w algorytm, który nikomu się nie podoba?

Zobacz też: Wzdłuż Ściany Wschodniej - wyprawa z północy na południe Polski na pokładzie Škody Kodiaq 4x4
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.