Jak zrobić zdjęcie reklamowe dla „podwodnej” restauracji?

Jak zrobić zdjęcie reklamowe dla „podwodnej” restauracji?07.06.2016 13:52
Źródło zdjęć: © Źródło: youtube.com

Szwedzki fotograf, Andreas Varro, miał okazję wykonać sesję zdjęciową dla Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog - szwedzkiej restauracji znanej z serwowania owoców morza. Na planie pojawiły się 2 modelki oraz 2 modeli. Końcowe zdjęcie zawiera złączonych ze sobą ponad 20 obrazów i 170 warstw w Photoshopie. Rezultat wprawia w zachwyt. Autor podzielił się on z nami tajnikami swojej pracy. Dowiedzcie się zatem, jak wygląda praca fotografa reklamowego przy realizacji zlecenia

Misja

Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson
Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson

Roger Hjälm, jeden z właścicieli restauracji Sjökrogen, jest prawdziwym wizjonerem. Najważniejsze w reklamie było stworzenie koncepcyjnego zdjęcia, które wizualizowało hasło restauracji: „Nie możesz być bliżej natury i jednocześnie zjeść smaczniej niż w Sjökrogen". Razem z ekipą, Andreas stworzył niepowtarzalny obraz, a na pewno oryginalny w przypadku reklamy lokalu gastronomicznego. Pomysł padł na podwodną restaurację z jedzącymi w niej gośćmi.

Historia

Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson
Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson

Historia jest najważniejszym elementem każdego zdjęcia, również reklamowego. Jednym z celów Andreasa było przyciągnięcie uwagi odbiorcy na jak najdłuższy czas. Do tego stworzył on kilka głównych elementów i krótką historyjkę: para chce zjeść coś smacznego w środku podwodnej restauracji, kobieta wychodzi z toalety, a mężczyzna prosi do stolika kelnerkę, która płynie ku niemu. W tym samym czasie kucharz przygotowuje jedzenie za barem, sieka warzywa oraz ściga uciekającą rybę.

Zadania, którym musiał stawić czoła fotograf

Największym zmartwieniem było wypełnienie pomieszczenia wodą, co oczywiście było niemożliwe. Była to kwestia postprodukcji. Zostali jeszcze modele – trzeba było ustawić ich tak, by ich pozy były adekwatne do wymyślonej historii.

Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson
Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson

Zadaniami, z którymi musiał zmierzyć się fotograf były: ubrania, które powinny pływać w wodzie; włosy pływające w różnych kierunkach; złudzenie lekkości bohaterów zdjęcia; ograniczenie widoczności pod wodą (odwzorowanie warunków) oraz odpowiednie nasycenie kolorów oraz zafarb sceny.

Stylizacja i makijaż

Na pomoc Andreasowi przybyła stylistka i makijażystka – Carina Lundgren. Jej zadaniem było stworzenie makijaży tak, by wyglądały jakby osoby je noszące znajdowały się pod wodą.

Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson
Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson

Ubrania również musiałby odpowiadać całej scenie. Najłatwiej było ubrać modelkę w zwiewną sukienkę i po prostu dmuchać w nią powietrzem, by ta zaczęła się rozchodzić w różnych kierunkach. Model-klient miał na sobie niebieski garnitur z poszetką (na końcowym zdjęciu pływa obok niego karta płatnicza oraz kluczyki od Porsche). Do ubrania mężczyzny zostały przyczepione żyłki wędkarskie, dzięki którym można było zasymulować ruch. Obsługa restauracji była w swoich pracowniczych ubraniach.

Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson
Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson

Oprócz tego, ekipa Andreasa, wykorzystała metalowe druciki, które stanowiły zgrabną konstrukcję, na której dodatkowo podnosiły się i zaginały ubrania oraz fryzury. Wyzwaniem okazało się sfotografowanie modelki, grającą kelnerkę. Ujęcie jej w taki sposób, żeby wyglądała na świadomie pływającą, wymogło sfotografowanie jej na stelażu, który stanowiły skrzynki. Stylizacja, podobnie jak wcześniej, opierała się na drucianych konstrukcjach.

Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson
Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson

Dodatkowe elementy

Sfotografowanie ryby, która wyglądała jakby pływała po restauracji wymagało włożenia odrobiny trudu. Oczywiście nie była to żywa ryba, więc trzeba było sprawić tak, by na wyglądała na radośnie pląsającą w otchłaniach jeziora. Została ona po prostu podwieszona na żyłkach, a jej ciało ułożone za pomocą drucików.

Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson
Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson

Elementy dodatkowe jak kluczyki, warzywa, karta płatnicza oraz inne, zostały sfotografowane na tle białej blendy, ze światłem zgodnym jak to naturalnie padające w całej scenie. Rośliny wodne, wykorzystane na zdjęciu, zostały sfotografowane w akwarium, wypełnionym woda, by nadać im naturalnego ruchu.

Podsumowanie

Końcowe zdjęcie składa się z 20 różnych zdjęć oraz łącznie 170 warstw w Photoshopie. Fotograf nawet do skonstruowania obrazu jednej osoby, wykorzystał kilka zdjęć – z jednego wziął rękę, z innego sukienkę, a jeszcze inne miało idealną nogę – trochę jak Dr Frankenstein, prawda?

Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson
Źródło zdjęć: © © Sarah Karlsson

Tło zostało sfotografowane przy wykorzystaniu światła zastanego, natomiast modele byli oświetlani lampami Broncolor, by zamrozić ruch ich ubrań i mimikę. Główne, duże źródło światła stanowił softboks po lewej stronie kadru, ustawiony zgodnie z kierunkiem padania naturalnego. Do wypełnienia cieni posłużyła lampa z mniejszym modyfikatorem. Wszyscy koniec końców zostali powycinani z tła, na którym robiono im zdjęcia.

Źródło zdjęć: © © Andreas Varro / [www.itsvarro.com](http://www.itsvarro.com/)
Źródło zdjęć: © © Andreas Varro / [www.itsvarro.com](http://www.itsvarro.com/)

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.