Kulisy powstawania zdjęć do internetowej kampanii reklamowej Pizza Hut

Kulisy powstawania zdjęć do internetowej kampanii reklamowej Pizza Hut05.08.2011 08:30
fot. Jakub Kaźmierczyk
Jakub Kaźmierczyk

Ostatnio zostałem poproszony przez Pizza Hut o wykonanie sesji baru sałatkowego do kampanii reklamowej obejmującej działania social media i szerzej rozumianego marketingu internetowego. Oto kulisy powstawania zdjęć - zobaczcie, z jakich lamp i jakich parametrów ekspozycji skorzystałem.

Pizza Hut jakiś czas temu wystartowała z nową ofertą, w której za niecałe 15 zł można zjeść tyle sałatek, ile się chce. Idea baru sałatkowego polega na połączeniu ulubionych składników w dowolny sposób, więc jemy tylko to, co chcemy. Oczywiście w barze są również gotowe propozycje, które można posypać np. sezamem czy suszoną żurawiną.

Zależało mi głównie na ciekawym pokazaniu możliwości łączenia dodatków z gotowymi sałatkami z baru. Moim zadaniem było również wyeksponowanie nowych produktów, tak aby klient wiedział, co nowego obejmuje oferta.

Światło

Chcąc uzyskać przyjemną dla oka głębię ostrości ilość światła musi być mocno ograniczona, co przy mocniejszych lampach nawet z dużą możliwością regulacji może być problematyczne. Oczywiście istnieją szare filtry, dzięki którym możemy używać znacznie mocniejszych lamp, tylko co wtedy zobaczymy w wizjerze? Praktycznie nic. Stąd moja decyzja o zabraniu na sesję słabych lamp o dość dużej regulacji, pozwalającej na ograniczenie ich mocy do 1/32.

Jako modyfikatorów użyłem beauty disha’ o rozmiarze 42 cm z przodu sceny, za kontrę odpowiadała lampa ze standardową czaszą parasolkową i wrotami, natomiast tło podświetlała lampa systemowa bez modyfikatorów z ogniskową ustawioną na 24 mm.

Światło przednie

Ustawione było na około 1/8 mocy, co odpowiada 25WS. Oczywiście założenie każdego modyfikatora zabiera nieco światła, więc gdybym używał standardowej czaszy 60 moc byłaby odpowiednio niższa. Tak, jak wspomniałem wcześniej, na lampę założyłem srebrnego beauty disha o rozmiarze 42 cm. Pozwoliło to na plastyczne dopełnienie sceny dość twardym, choć miększym niż w przypadku kontry światłem.

Światło kontrowe

Ustawiłem je po przeciwnej stronie od światła przedniego, natomiast czaszę wyposażyłem we wrota. Dzięki nim mogłem dowolnie regulować kąt padania światła. Tu odcinałem głównie jego dolną część, tak aby nie generować wielkiego odblasku w powierzchni stołu. Lampa ustawiona była na około 1/16 mocy. Dzięki takiemu ustawieniu mogłem dodać charakteru jedzeniu poprzez dodanie odblasków i podkreślenie jego soczystości.

Światło tylne

Za oświetlenie tła posłużyła lampa systemowa Canon 580EXII przy użyciu 1/32 jej mocy. Jej zoom ustawiłem na 24 mm tak, aby tło było maksymalnie równomiernie oświetlone i nie tonęło w czerni.

Aparat i parametry

Ustawienie lamp oraz połączenie aparatu z komputerem
Ustawienie lamp oraz połączenie aparatu z komputerem

Zdjęcia robiłem Canonem 5D Mark II z obiektywem 24-70/2.8L. Ale zaraz – przecież to nie szkło macro. Akurat w tych zdjęciach kompletnie nie widziałbym użytego tego typu obiektywu, bo przede wszystkim nie skupiałem się na detalu, a na większym obszarze, wiec maksymalna ogniskowa 70 mm w zupełności mi wystarczyła. Parametry ekspozycji to ISO 100, przysłona f/4.5 i czas 1/125 s.

Nie mogłem użyć większego otworu względnego, bo przy stosunkowo niedużej odległości aparatu od obiektu rozmycie byłoby tak duże, że tak naprawdę trzeba byłoby się domyślać co oglądamy na zdjęciu. Aparat oczywiście ustawiony był na statywie w celu ujednolicenia całego materiału, który powstał podczas sesji.

Bardzo ważną i pomocną rzeczą podczas sesji był laptop połączony z aparatem. Włączyłem program Eos Utility, następnie zdjęcia robiłem poprzez zdalne sterowanie aparatem, więc końcowe zdjęcie powstawało w wyniku naciśnięcia spacji – nie spustu migawki w aparacie. Jest to bardzo przydatne przy tego typu sesjach, gdzie sceneria jest delikatnie mówiąc mocno statyczna.

Dzięki temu mamy podgląd każdego kolejnego zdjęcia bezpośrednio na komputerze i zdecydowanie łatwiej możemy ocenić poprawność kadru i ekspozycji niż na 3-calowym monitorze z tyłu aparatu. Również dzięki tej opcji nie musiałem siedzieć pod stołem, lecz stałem przy stole, ustawiałem elementy scenerii i jedynie delikatnie poprawiałem kadr patrząc w wizjer aparatu.

Ustawienie scenerii
Bar sałatkowy
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.