Kulisy powstawania zdjęć do najnowszego wydania magazynu Lounge [wideo]

Fot. Michał Massa Mąsior
Fot. Michał Massa Mąsior
Michał Massa Mąsior

15.07.2011 07:23, aktual.: 01.08.2022 14:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nasz współpracownik, fotograf Michał Massa Mąsior, przygotował ostatnio nową sesję dla lifestylowego magazynu Lounge. Obejrzyjcie zdjęcia, materiał filmowy z sesji oraz komentarz autora, w którym opowiada, jak powstały fotografie.

Nasz współpracownik, fotograf Michał Massa Mąsior, przygotował ostatnio nową sesję dla lifestylowego magazynu Lounge. Obejrzyjcie zdjęcia, materiał filmowy z sesji oraz komentarz autora, w którym opowiada, jak powstały fotografie.

Zdjęcia, które są aktualnie prezentowane w miesięczniku Lounge - ukazującym się w Warszawie i Krakowie, zostały wykonane w krakowskim studiu Diamonds Factory. Tym razem postanowiłem wykorzystać naturalne ściany studia oraz jego fotogeniczną (moim zdaniem) betonową podłogę. Jestem wielkim fanem cykloram, kiedy pracuję w studiach, czasem jednak wykorzystuję elementy które nie są projektowane do wykonywania zdjęć. Robi tak wielu fotografów, nic nowego nie wymyśliłem ;)

Wszystkie fotografie wykonane zostały na jednej scenie zdjęciowej. Rysunek opisuje ustawienie akcesoriów:

Obraz

Najpierw ustawiłem lampy oświetlające tło - Bowens Esprit 500 ze standardowymi kloszami parasolkowymi. Tło w zamierzeniu miało razić bielą, na histogramie faktycznie było ono przepalone. Następnie ustawiłem zastawki, zwane też v-wall - parawany z jednej strony czarne (od modelki), z drugiej białe (od strony lamp oświetlających tło). Centralnie od przodu zapaliłem Bowensa Esprit 1000 - z przystawką beauty dish - 70 cm. Wbrew temu, co można zobaczyć na filmie, plaster miodu był ściągnięty. Lampa świeciła mniej więcej z 2 metrów i lekko była pochylona w stronę modelki, tak by widziała ona źródło światła.

Fot. Michał Massa Mąsior
Fot. Michał Massa Mąsior

Staram się zawsze stawiać główne światło blisko modela - to pozwala na miększe ułożenie światła na ciele. Na podłodze położyłem srebrną blendę, lekko nachylając ją w stronę modelki.

V-walle pozwalają na wyciągnięcie rysunku ciała. Ładnie wyrysowane kości policzkowe, zacienione boki rąk i nóg to zasługa czarnych płacht pochłaniających światło. Biała strona zastawek pomogła uzyskać równo oświetlone tło, delikatnie rozpraszając światło świecące na ścianę.

Całość wykonałem aparatem Canon EOS 5D Mark II i obiektywem Canon 85mm f/1.2 LII. To moje ulubione szkło, plastyka tego obiektywu przypomina średni format, przy funkcjonalności i gabarytach lustrzanki małoobrazkowej.

Obróbka to minimalna ingerencja w niedoskonałości skóry i delikatne podciągnięcie kolorów.


Modelki: Ewa Galon, Karolina Wojarska - Fasion Color;

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}Stylizacje: Justyna Ziarko;

Makeup: Izabela Trzaskacz;

Włosy: Krzysztof Pacura, Ula Skiba - Soho



Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także