Najpopularniejsze miejsca fotograficzne na Instagramie. Dokąd jeżdżą influencerzy?

Najpopularniejsze miejsca fotograficzne na Instagramie. Dokąd jeżdżą influencerzy?28.08.2023 15:02
Wybrzeże Amalfi to jedno z najpopularniejszych miejsc na Instagramie.
Źródło zdjęć: © Pexels

Zapewne niejednokrotnie widzieliście powtarzające się miejsca na zdjęciach z wakacji celebrytów i influencerów. W ślad za nimi idą zwykli ludzie, którzy w jakiś sposób zostali przekonani do konkretnych regionów. Na podstawie tego można stworzyć instagramową mapę świata z zaznaczonymi najbardziej pożądanymi miejscówkami. I takie coś właśnie powstało.

Jak w najprostszy sposób wywołać urlopową zazdrość na twarzach znajomych? Najlepiej pojechać tam w miejsca, które znają – najlepiej ze zdjęć celebrytów czy influencerów. Właśnie ci ludzie kształtują trendy w kwestii podróżowania. Przecież kto nie chciałby popływać w lazurowych wodach lub przejechać się znaną na całym świecie kolejką w Indonezji?

Mapa najpopularniejszych miejsc na Instagramie., Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Mapa najpopularniejszych miejsc na Instagramie.
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Zastanówcie się, jakie są według was najpopularniejsze miejsc z Instagrama? Które mają najwięcej tagów i fotek w mediach społecznościowych. Jeśli przyszły wam do głowy London Eye lub Amalfi, bingo! Trafiliście w dziesiątkę. Oprócz tego jest jeszcze kilka innych lokalizacji, które są wręcz oblegane przez instagramowych turystów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić hulajnogę elektryczną Sharp KS4-CEU?

Serwis Florida Panhandle przeanalizował trendy na Instagramie i stworzył mapę najpopularniejszych miejsc na świecie. Jej podstawą są statystyki z social mediów i wygląda na to, że wspomniany plan jest bardzo przewidywalny. Ale właściwie czego się spodziewać? Mówimy w końcu o najbardziej znanych lokalizacjach.

Przegląd najpopularniejszych miejsc turystycznych na Instagramie., Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Przegląd najpopularniejszych miejsc turystycznych na Instagramie.
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Zastanówmy się, co może być największym fotograficznym kiczem podróżniczym. Myślicie o wieży Eiffla, prawda? Było blisko, ale nie. Najpopularniejszym miejscem jest Tulum w Meksyku. Wieża Eiffla została otagowana ponad 7,4 mln razy, co daje jej drugie miejsce. Na trzecim jest Burdż Chalifa z wynikiem 7,1 mln zdjęć. Co ciekawe, w zestawieniu nie znalazł się Big Ben ani Luwr. Nie możemy liczyć też na żadne miejsce z Polski – wychodzi na to, że nasz kraj nie jest "instafriendly".

Wspomniana mapa jest doskonałym wyznacznikiem tego, gdzie nie jechać, jeśli chcemy wypocząć. Z drugiej strony, jeśli zależy wam na popularnych miejscówkach i zdjęciach, jakie mają influencerzy, wiecie, co robić.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.