Nikon ostrzega przed nietypowymi stratami finansowymi przez COVID-19

Nikon ostrzega przed nietypowymi stratami finansowymi przez COVID-1913.05.2020 08:02

Dwa opublikowane oświadczenia firmy Nikon nie napawają optymizmem. Pierwsze z nich jest kierowane do akcjonariuszy i inwestorów, drugie to raport finansowy firmy od początku roku do końca marca 2020 roku. Jednak nie do końca chodzi o ogrom strat, a o ich powód.

W pierwszej chwili, gdy rzuciły mi się w oczy raport finansowy oraz ostrzeżenie dla inwestorów firmy Nikon z zaznaczonym słowem ”extraordinary”, oznaczającym w języku angielskim tyle co ”niezwykły”, pomyślałem o ogromnych stratach. Jak się okazuje – powinniśmy je rozumieć tutaj inaczej – bardziej jako ”nietypowy” i odnosi się ono do sytuacji, w której wszyscy jesteśmy. Tak, chodzi o pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 i straty, które powoduje ona na rynku.

Uszczerbku w budżecie nie da się uniknąć, jeśli myślimy o nieplanowanych sytuacjach, jak pandemia. Nikt nie przewidział tego, jaki dokładnie będzie jej zasięg i ile firm będzie musiało ograniczyć pracę. Co za tym idzie – nikt nie wiedział, jak duże będą opóźnienia w dostawie sprzętu takich jak flagowa lustrzanka Nikon D6 czy obiektyw Nikkor AF-S 120-300 mm f/2.8E FL ED SR VR.

Zeznanie finansowe Nikona dotyka tematu budżetowania na kolejny rok. Pojawia się tam informacja dotycząca nietypowych strat, spowodowanych pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Firma spodziewa się ponad 100 milionów dolarów strat całkowitych, w tym prawie 70 milionów dolarów uszczerbku na budżecie Imaging Business Division, czyli gałęzi odpowiedzialnej za fotografię. Przewidywane przychody firmy został obniżony o 4,7 proc., natomiast zysk operacyjny o 70 proc. względem prognoz z początku lutego 2020 roku. W ciągu 2 najbliższych tygodni mają pojawić się nowe prognozowania. Niektórzy przewidują, ze zobaczymy tam spadki w okresie rok do roku (względem roku 2019) o odpowiednio 16,6 proc. oraz 92,7 proc.

Spadki sprzedaży są nieuniknione w zaistniałej sytuacji i można powiedzieć, że to normalne. Oczywiście pandemia nie jest normalną sytuacją, ale sukces każdej firmy zależy od tego, jak dobrze uda się jej przystosować do nowej rzeczywistości. Realnie patrząc panujący na świecie stan może wpłynąć znacznie na wzrost cen sprzętu czy wydłużyć okres oczekiwania na niektóre rozwiązania jak nowe aparaty, czy obiektywy.

COVID-19 - Środki bezpieczeństwa

W obliczu zagrożenia, jakie niesie [b]koronawirus COVID-19[/b], warto uświadomić sobie, czym są odpowiednie środki bezpieczeństwa, a czym objawy nieuzasadnionej paniki. Środkami bezpieczeństwa są: [b]częste mycie rąk, unikanie zgromadzeń, higiena kaszlu i kichania, czyli zasłanianie ust chusteczką lub łokciem, tak aby kropelki śliny nie zostały na dłoni[/b]. Objawem paniki jest natomiast wykupowanie zapasów maseczek, co powoduje, że są one trudno dostępne dla personelu medycznego, który faktycznie ich potrzebuje.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.