Nikon przyznał nagrodę nieudolnie przerobionemu zdjęciu. Internauci pokazali na co ich stać

Nikon przyznał nagrodę nieudolnie przerobionemu zdjęciu. Internauci pokazali na co ich stać01.02.2016 09:47
Źródło zdjęć: © © Chay Yu Wei

Nikon Singapore wrzucił na swojego Facebooka posta z gratulacjami dla fotografa Chay Yu Wei, który uchwycił idealny moment, w którym samolot przelatuje w ramie drabiny w Chinatown. Zdjęcie okazało się kiepskim fotomontażem, co zostało od razu podchwycone przez internatuów. Zobaczcie jak potoczyła się dalej cała sytuacja.

„Chay Yu Wei zauważył drabinę podczas spaceru ze swoimi przyjaciółmi po Chinatown i stwierdził, że patrząc w górę otrzyma interesującą perspektywę" – napisali przedstawiciele Nikona w poście na Facebooku. „Najmniej spodziewał się uchwycenia samolotu w ramie swojego kadru. Też będziemy patrzeć w górę, Yu Wei".

Zdjęcie po manipulacji krzywymi w programie graficznym., Źródło zdjęć: © © Chay Yu Wei
Zdjęcie po manipulacji krzywymi w programie graficznym.
Źródło zdjęć: © © Chay Yu Wei

Zdjęcia zostało wykonane lustrzanką cyfrową Nikon D90 przy parametrach: przysłona f/2.8 i czas 1/1600 s. Zdjęcie zostało nagrodzone torbą od firmy Nikon.

Przeróbka internautów.
Przeróbka internautów.

Po bliższym przyjrzeniu się fotografii, zobaczycie biały prostokąt wokół samolotu w samym centrum kadru. Modyfikację widać gołym okiem, nawet bez specjalnej przeróbki. Internauci zirytowani brakiem profesjonalizmu Nikona oraz oszustwem Chay Yu Weia postanowili stworzyć masę memów nawiązujących do tej sytuacji.

[1/10]
[2/10]
[3/10]
[4/10]
[5/10]
[6/10]
[7/10]
[8/10]
[9/10]
[10/10]

Co więcej, wygląda na to, że pomysł wykonania tego zdjęcia nie był zbyt oryginalny. Podobne zdjęcie opublikował rok temu Lee Yik Keat. Autor od razu przyznał się, że to obraz składany z dwóch zdjęć. Takie podejście jest właściwe i warte naśladowania.

Dzień po nagłośnieniu sprawy fotograf postanowił odpowiedzieć i przeprosił wszystkich na swoim koncie na Instagramie.

Yu Wei:

To oświadczenie jest kierowane do wszystkich, którzy widzieli mój post ze zdjęciem samolotu. Przepraszam! (...) Chciałbym przeprosić za błąd, który popełniłem.

Milczałem, ponieważ próbowałem skontaktować się z Nikonem oraz czekałem na kontakt z ich strony, aby omówić całe zajście. Rozumiem, że to, co mógłbym powiedzieć mogłoby wpłynąć na postrzeganie marki Nikon, więc zdecydowałem się zaczekać na ich radę. Jednakże minęło więcej niż 24 godziny, a ja nie otrzymałem odpowiedzi na prośbę omówienia tematu. Myślę, że nie powinienem czekać i ważnym jest, by wyjaśnić problem.

(...) Wkleiłem do zdjęcia drabin samolot przy użyciu PicsArt i wrzuciłem zdjęcie na Instagram. Do tego używam Instagrama - czasem chcę pokazać coś, z czego jestem dumny, czasem robię coś dla zabawy. W tym przypadku samolot był wklejony dla zabawy i nie zamierzałem nikogo oszukiwać. Jeśli naprawdę zależałoby mi na oszustwie wykorzystałbym do tego Photoshopa, ale nie miałem tego na celu. Kiedy jeden z moich przyjaciół zadał pytanie, czy długo czekałem na samolot - odpowiedziałem, żartobliwie, że nie i że był to ostatni lot tego dnia, a ja miałem dużo szczęścia. Oczywiście w tamtej chwili wszyscy, którzy to czytali wiedzieli, że jest to żart. Dopiero później, kiedy powstał problem, zaczęło to być traktowane poważnie.

Popełniłem błąd nie zatrzymując zdjęcia na Instagramie jako na typowej platformie mediów społecznościowych. Przekroczyłem cienką linię przez zgłoszenie zdjęcia do konkursu. To miał być żart i naprawdę przepraszam firmę Nikon za brak szacunku do ich konkursu. To był błąd i nie powinienem tego robić. Nie powinienem był również mówić Nikonowi, że złapałem samolot podczas lotu i powinienem był jasno powiedzieć, że został wklejony przy użyciu PicsArt. To wszystko to moja wina i chciałbym jeszcze raz przeprosić firmę Nikon, fotografów Nikona oraz całą społeczność fotografów.

Miejmy nadzieję, że ta lekcja życia była wystarczająca dla fotografa i więcej nie popełni tego błędu.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.